چاپ کد خبر: 27374
19 اردیبهشت 1399

آماده باش دستگاهها و نهادها پس از وقوع زلزله در تهران

دستور وزیر کشور به استاندار تهران

به دنبال وقوع زلزله دقایقی قبل، وزیر کشور به استاندار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران دستور داد به سرعت نسبت به ارسال تیم‌های مجهز امدادی به منطقه اقدام کنند.

دستور وزیر کشور به استاندار تهران و رئیس مدیریت بحران برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان احتمالی

به گزارش اول فارس، به دنبال وقوع زلزله در استان تهران، وزیر کشور در دستوری به استاندار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران از آنها خواست با سرعت نسبت به ارسال تیمهای مجهز امدادی به منطقه اقدام کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این دستور خواستار امدادرسانی سریع و بهینه به آسیب دیدگاه احتمالی، با رعایت کامل  پروتکل های بهداشتی و مراقبتی درباره بیماری ویروس کرونا در منطقه دماوند تهران شد. وی همچنین ارزیابی از خسارات و اقدام به موقع جهت حل مسکلات مردم را از موارد ضروری در امدادرسانی مورد تاکید قرار داد.

همچنین ، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در دماوند و گیلاوند تاکنون ۶ مصدوم ترومایی ناشی از فرار و یک حمله قلبی ناشی از استرس گزارش شده است.‌

بیمارستان‌های آماده‌باش تهران برای زلزله

بر ساس این گزارش ، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور  گفت: در دماوند و گیلاوند تاکنون ۶ مصدوم ترومایی ناشی از فرار و یک حمله قلبی ناشی از استرس گزارش شده است.‌

وی ادامه داد: در منطقه گیلاوند سقف بعضی منازل مسکونی ترک برداشته است. یک تیم ارزیاب از سازمان اورژانس در حال اعزام به منطقه است.به گفته خالدی، در شهر تهران نیز بیمارستان‌های فیروزگر، حضرت رسول(ص)، امام خمینی، امام حسین و شهدای تجریش در حالت آماده باش هستند.

خالدی در پایان گفت: روستاهای بایجان، صقرچی،گزنک و لاسم آمل استان مازندران، خوشبختانه صدمات جانی و خسارات مالی ناشی از زمین‌لرزه نداشته‌اند.

آماده‌باش یگان‌های ارتش در پی زلزله اخیر تهران

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یگان‌های ارتش در تهران و استان‌های همجوار، آماده کمک‌رسانی هستند و در صورت لزوم و نیاز، همانند همیشه در خدمت مردم خواهند بود.

آماده‌باش یگان‌های ارتش در پی زلزله اخیر تهران

 امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی ضمن ابراز امیدواری برای در امان ماندن هم‌‌وطنان از هر نوع خسارت زلزله امشب تهران، تاکید کرد یگان‌های ارتش در تهران و استان‌های همجوار، آماده کمک‌رسانی هستند.

سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش، پیرو زمین‌لرزه ۵.۱ ریشتری امشب تهران گفت: امیدواریم هیچ خسارت جانی برای مردم شریف‌مان ایجاد نشده باشد.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:  یگان‌های ارتش در تهران و استان‌های همجوار، آماده کمک‌رسانی هستند و در صورت لزوم و نیاز، همانند همیشه در خدمت مردم خواهند بود.

گسل دماوند عامل زلزله بامداد تهران/ احتمال پس‌لرزه‌های خفیف وجود دارد

کارشناس مدیریت بحران گفت: احتمال می‌دهم این زلزله ۵.۱ ریشتری زلزله اصلی مربوط به فعال شدن گسل دماوند باشد و زلزله‌های بعدی خفیف هستند اما حفظ آمادگی تا صبح توصیه می‌شود.

گسل دماوند عامل زلزله بامداد تهران/ احتمال پس‌لرزه‌های خفیف وجود دارد

بهزاد پورمحمد در ارتباط با زمین‌لرزه امشب در استان تهران که در شهرهای مازندارن نیز احساس شد اظهار کرد: این زمین‌لرزه مربوط به گسل مشا در شهرستان دماوند است و در سال ۹۶ در جلسه مدیریت بحران فرمانداری دماوند به دلیل گسل هشدارهاینوع زلزله‌ها را داده بودم.

وی افزود: ۱۸۳ سال پیش در همین منطقه زلزله بالای ۷ ریشتر آمد و دیگر تهران زلزله بزرگ نداشته است.

کارشناس مدیریت بحران خاطرنشان کرد: احتمال من این است که این زلزله ۵.۱ زلزله اصلی مربوط به فعال شدن گسل دماوند باشد و زلزله‌های بعدی خفیف هستند اما حفظ آمادگی تا صبح توصیه می‌شود.

پورمحمد تصریح کرد: توصیه ما حفظ خونسردی عمومی مردم، حفظ امادگی طی ساعات آتی هم توسط مردم و هم دستگاه های اجرایی است.

وی افزود: زلزله های منطقه البرز – آذربایجان که منشا این زلزله در آن قرار گرفته عموما کم عمق با نبود لرزه‌ای زیاد است.

کارشناس مدیریت بحران با بیان اینکه قبل از زلزله اصلی امشب ما شاهد پیش لرزه خفیفی در همین منطقه بودیم، افزود: بزرگی این زلزله تقریبا برابر زلزله سال ۹۶ کرج بود که در تهران و استانهای اطراف حس شد.

وی یا اشاره به اینکه استرس مردم در این حالت ها طبیعی هست، تصریح کرد: شاید طی ۲۴ ساعت آتی پس لرزه ای در همین حد و یا نزدیک به آن در منطقه رخ بدهد و مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار