چاپ کد خبر: 142866
20 اردیبهشت 1403

آموزش ۴ روش ساده قرینه سازی ابرو در خانه

مدل ابرو ها تاثیر بسیار زیاد و باورنکردنی در زیبایی چهره دارند و تقارن هرچه بیشتر ابروها می تواند این جذابیت را چندین برابر کنند.در ادامه این مطلب به شما ۴ روش قرینه سازی ساده ابرو در خانه معرفی می کنیم که حتما بکارتان می آید.

قرینه سازی ابرو در خانه

مدل ابرو مناسب انواع فرم صورت

توجه داشته باشید که فرم مناسب ابرو و هم پرپشت بودن ابرو در زیبایی آن تاثیر زیادی دارد. در این بخش، به مدل ابروهای مناسب برای انواع مختلف فرم صورت‌ پرداخته‌ایم.

۱-مدل ابرو مناسب صورت مربعی

در صورت‌های مربعی، خط فک، گونه‌ها و پیشانی به صورت تقریبی در یک راستا قرار دارند.مدل ابرو مناسب برای صورت‌های مربعی شکل، ابروهای منحنی و قوس‌دار بلند است. البته برای اینکه طراحی طبیعی به نظر بیاید، بهتر است که انحنای طبیعی ابرو را حفط کنید.

۲-مدل ابرو مناسب صورت لوزی

این نوع فرم صورت بسیار زاویه‌دار است، برای اینکه بتوانید کمی زاویه‌های صورت خود را نرم‌تر کنید، از مدل ابروهای منحنی شکل و قوس‌دار استفاده کنید. حواستان باشد که ابروهای خیلی تیز، صاف و یا هلالی را انتخاب نکنید.

۳-مدل ابرو مناسب صورت مستطیلی و کشیده

اگر جزو کسانی هستید که صورت مستطیلی و کشیده‌ای دارید، بهترین مدل ابرویی که می‌توانید انتخاب کنید از میان مدل‌های صاف است.مدل ابروهای تخت و بدون کمان و قوس، صورت شما را زیباتر نشان می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به اندازه صورتتان ابروها را کشیده‌تر و پهن‌تر هم بکنید.

۴-مدل ابرو مناسب صورت گرد

اگر صورت گردی دارید، مدل ابروی کمان با ارتفاع زیاد یا مدل ابروی هشتی شکل را انتخاب کنید. این مدل ابروها باعث می‌شوند صورت شما کشیده‌تر و زیباتر به نظر برسد. به صورت کلی در نظر داشته باشید که چون صورت‌های گرد زاویه ندارند و صاف هستند، ابروهای زاویه‌دار چهره را قشنگ‌تر می‌کنند.

۵-مدل ابرو مناسب صورت بیضی

ابروهای بدون زاویه‌ی تیز و با یک قوس ملایم و ارتفاع کم، انتخاب مناسبی برای صورت‌های بیضی شکل هستند. البته در طراحی ابرو برای این فرم صورت نباید قوس زیادی به ابرو بدهید.

۶-مدل ابرو مناسب صورت قلبی شکل

اگر جزو کسانی هستید که صورت قلبی شکل دارید، بهترین مدل ابرو که می‌توانید انتخاب کنید، ابروهای منحنی با ارتفاع کم و ابروهای صاف هستند.توجه داشته باشید که همیشه سعی کنید تا انحنا و شکل طبیعی ابرو را دنبال کنید تا طراحی زیباتر و طبیعی‌تر به نظر برسد.

قرینه سازی ابرو در خانه

برای قرینه‌سازی ابرو چه روش‌هایی وجود دارد؟

اولین نکته‌ای که در خصوص قرینه‌سازی ابرو باید به خاطر داشته باشید این است که دو ابروی چپ و راست هیچ‌گاه کاملاً شبیه یکدیگر نیستند با این وجود هر چه ابروها با یکدیگر متقارن‌تر باشند صورت جذاب‌تر خواهد بود. اگر ابروهایتان با یکدیگر قرینه نیستند برای متقارن‌سازی آن‌ها با یکدیگر روش‌های مختلفی در اختیار دارید؛ روش‌هایی مانند هاشور ابرو و میکروبلیدینیگ، لیفت ابرو، قرینه‌سازی ابرو با بوتاکس و قرینه‌سازی از طریق لیفت صورت با نخ.

قرینه‌سازی ابرو در خانه هم می‌تواند با استفاده از ابزارهایی همچون خط کش ژله‌ای یا چسبی، دیوایدر و حتی یک نخ ساده به همراه مداد یا ماژیک برای کشیدن خطوط و علامت‌زدن نقاط روی ابرو صورت بگیرد. البته باید در نظر داشته باشید که برای قرینه‌سازی ابرو در خانه بخش‌هایی از ابرو که باید پر شوند را نمی‌توانید به صورت دائمی پر کنید و پر کردن دائمی و طولانی‌مدت ابرو از طریق روش‌هایی مانند میکروبلدینیگ و فیبروز یا کاشت ابرو توسط آرایشگران ماهر یا متخصصان زیبایی صورت می‌گیرد.

۱-قرینه‌سازی ابرو در خانه با خط کش چسبی و مداد کنته

خط‌کش‌های چسبی یا ژله‌ای ابزاری مناسب برای قرینه‌سازی و متقارن کردن ابرو در خانه هستند. برای خرید خط کش قرینه‌سازی ابرو می‌توانید به فروشگاه دیجی‌کالا مراجعه کنید.

برای قرینه‌سازی ابرو با خط کش چسبی ابتدا باید وسط ابرویتان را پیدا کنید. برای پیداکردن وسط ابرو با استفاده از مداد کنته یا مداد سفید علامت‌زن خطی از وسط بینی تا وسط پیشانی‌تان بکشید. نقطه صفر خط کش ژله‌ای یا خط کش چسبی باید روی این خط قرار گیرد. حال می‌توانید قرینه‌سازی ابرو را شروع کنید. برای این که بتوانید بهتر قرینه‌سازی کنید فاصله وسط پیشانی تا تاج ابروی راست را مشخص کنید و دقیقاً معادل همان اندازه روی ابروی چپ علامت بزنید. سپس با استفاده از مداد، تاج ابرو و قسمت انتهایی ابرو را مشخص کنید. خط کش را روی تاج ابروی راست گذاشته و مطابق شکل یک خط مستقیم رسم کنید. حال خط کش را بالاتر از ابرو به صورت صاف روی پیشانی بچسبانید و فاصله بین تاج و بخش انتهایی ابرو را با مداد علامت‌گذاری کنید. حالا به صورت قرینه با همین خط اندازه‌گیری، تاج و بخش انتهایی ابروی چپ را هم را علامت‌گذاری کنید.

با استفاده از خطوط علامت‌گذاری شده مانند شکل می‌توانید کادر ابرویتان را با استفاده از مداد بکشید. حالا می‌توانید تاج ابرو را با توجه به خصوص کادر با قیچی ابرو کوتاه کنید، بخش‌های اضافی ابروها را با موچین یا تیغ ابرو تمیز کنید یا اگر بندانداختن بلدید زیر و بالای ابرویتان را بند بی‌اندازید. بخش‌های خالی را می‌توانید با مداد ابرو پر کنید تا ابروهایتان با یکدیگر قرینه شوند.

۲-قرینه سازی ابرو با نخ و مداد چشم

به عنوان اولین روش، آموزش قرینه سازی ابرو با نخ را برای شما قرار داده‌ایم چون هم وسایلی که احتیاج دارد در دسترس هستند و هم روش آسانی به حساب می‌آید.

در این روش شما حدود ۳۰ سانتی‌متر نخ (بسته به تسلط شما این اندازه می‌تواند متغییر باشد) را انتخاب می‌کنید، سپس با کمک مداد چشم آن را رنگی می‌کنید تا بتوانید ابروی خود را نشانه گذاری کنید. سپس مرحله به مرحله ابروها را علامت می‌زنید.

مراحل قرینه سازی ابرو با نخ عبارتند از:

  • ابتدا نخ را از وسط بینی تا وسط پیشانی گرفته و وسط ابروها را مشخص می‌کنید.
  • سپس از کناره بینی و تاج‌ها کادر شروع ابرو را مشخص می‌کنید.
  • بعد از گوشه بینی، وسط مردمک چشم و هشتی ابرو، خطی را علامت می‌زنید.
  • سپس از گوشه بینی، کناره چشم و انتهای ابرو، با خطی پایان ابرو را مشخص می‌کنید. (توجه داشته باشید اگر ابروهای کوتاه‌تری می‌خواهید از کناره لب‌، کناره چشم تا به انتهای ابرو را علامت بزنید.)
  • سپس با دو خط موازی پهنای ابرو را مشخص کنید.
  • با خط اول دو تاج ابرو را بهم وصل می‌کنید.
  • خط دوم موازی خط اول در پایین ابروها کشیده می‌شود.
  • سپس خطوط سه گانه هر ابرو را به یکدیگر با کمک نخ وصل می‌کنید. تا کادر و قالب ابرو مورد نظرتان تکمیل بشود.
  • اگر ابروها برای قرینه شدن نیاز به اصلاح دارند با موچین اصلاح کنید و بعد آن‌ها را آرایش کنید.
  • توصیه ما به شما این است که ابروها را دورگیری یا قاب بندی نکنید، زیرا این مدل کمی قدیمی است. شما می‌توانید با مداد ابرو و ریمل ابرو داخل ابروهای خود را پر کنید.
  • بعد از اتمام آرایش ابروی خود، خطوط اضافی را با دستمال مرطوب پاک کنید.

قرینه سازی ابرو در خانه

۳-قرینه‌سازی ابرو با دیوایدر

دیوایدر ابرو یکی از تخصصی‌ترین ابزار قرینه‌سازی ابرو است که بیشتر توسط آرایشگران یا متخصصین میکروبلیدینگ در آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما طرز کار با آن سخت نیست و برای قرینه‌سازی ابرو در خانه هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. دیوایدر از چند میله تخت فلزی یا پلاستیکی تشکیل شده است که در قسمت انتهایی به یکدیگر وصل شده‌اند و برای اندازه‌گیری بخش‌های مختلف ابرو می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از دیوایدر می‌توانید خط وسط ابروهایتان را مشخص کنید و پس از آن فاصله قوس ابرو تا بخش ابتدایی و انتهایی ابروی راست را اندازه‌گیری کنید و همین اندازه‌ها را برای ابروی چپ علامت‌گذاری کنید. حال می‌توانید با رسم خطوط موازی، بخش بالایی، میانی و پایینی ابروها را به یکدیگر وصل کنید. در مرحله بعدی می‌توانید با استفاده از مداد یا ماژیک علامت زن کادر و قالب ابروها را مشخص کرده، بخش‌های اضافی را پاک‌سازی کنید و بخش‌های خالی را با مداد پرکنید.

۴-قرینه سازی ابروها به کمک دستمال کاغذی و مداد ابرو

روش آخر شاید در ظاهر روش دقیقی برای قرینه سازی ابرو به نظر نرسد اما شما با کمترین امکانات هم می‌توانید ابروهای خود را قرینه کنید.

قبل از آموزش قرینه سازی ابرو با این روش، توجه داشته باشید که شما می‌توانید به جای دستمال کاغذی از پارچه سفید یا کاغذ هم استفاده کنید.

  • در این روش دستمال کاغذی را روی قسمت پایینی ابرو گذاشته و ابتدا و انتها و ارگ پایین ابرو را مشخص می‌کنید.
  • سپس دستمال کاغذی را روی قسمت بالایی ابرو گذاشته و دوباره ابتدا، انتها و بعد قسمت شکسته شدن ابرو را مشخص می‌کنید.
  • سپس دستمال کاغذی را روی ابروی دیگر خود قرار داده و به کمک علامت‌ها، قرینه بودن آن را چک می‌کنید.
  • سپس یک خط صاف از دو تاج ابرو به یکدیگر رسم می‌کنید تا از قرینه بودن تاج ابروهایتان نیز مطمئن شوید.
  • بعد سایر نقاطی را که علامت زدید، به هم وصل کنید.
  • حالا می‌توانید با کمک ریمل ابرو یا سایه، داخل ابرو را پر کنید و بعد خطوط و علامت‌های خود را با دستمال مرطوب پاک کنید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار