چاپ کد خبر: 113743
16 خرداد 1402

اخبار مسکن ملی استان فارس| زمین گیر «راه و شهرسازی» آمد/ بنیاد مسکن آمار داد

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، آخرین برنامه‌ها و اقدامات اجرایی شده در راستای نهضت ملی جهش مسکن در این استان را تشریح کرد.

زمین مسکن ملی

محمودرضا طالبان در جلسه هفتگی شورای مسکن فارس گفت: ۱۲۰۰ هکتار از مجموع ۴۲۰۰ هکتار زمین تأمین شده برای طرح نهضت ملی مسکن فارس، ماحصل توافق با مالکان بوده است.

دبیر شورای مسکن فارس پیرامون اقدامات انجام شده برای رفع کمبود زمین در شهرهای شیراز و صدرا نیز گفت: خوشبختانه برای تامین ۸۰ هکتار زمین در شهر جدید صدرا، توافق شده است و به زودی این اراضی وارد عرصه اجرایی خواهد شد.

طالبان با اشاره به وجود اراضی مستعد در اطراف شیراز و صدرا، گفت: اراضی موجود را می‌توان پس از کسب توافق با مالکان، برای اجرای طرح نهضت ملی فعال کرد.

او در خصوص متقاضیان طرح نهضت ملی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نیز گفت: با توجه به تصمیم اعضای شورای مسکن فارس، مقرر شد که از ظرفیت انجمن خیرین مسکن ساز برای اجرایی کردن طرح‌های مورد نظر استفاده کرد.

طالبان افزود: اداره کل راه و شهرسازی فارس در حال پیگیری برای تعیین تکلیف مددجویان نهادهای حمایتی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، است.

مدیرکل راه شهرسازی فارس ابراز امیدواری کرد که با موافقت وزارت متبوع، سامانه طرح نهضت ملی مسکن باز شده و امکان ثبت‌نام جاماندگان این طرح، فراهم شود.


مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد:
شروع فرآیند احداث ۱۳ هزار و ۹۴۴ خانه توسط بنیاد مسکن فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که این سازمان در راستای حمایت از محرومان، تاکنون احداث بالغ بر ۱۳ هزار و ۹۴۴ واحد مسکونی را در قالب طرح نهضت ملی جهش مسکن، عهده‌دار شده و فرآیند آن را شروع کرده است.

سید علیرضا حمیدی سه‌شنبه ۱۶ خرداد، با بیان اینکه در زمینه مسکن شهری، احداث واحدهای مسکونی ویژه محرومان را بنیاد مسکن عهده‌دار شده است، گفت: عمده طرح‌های ساخت و ساز واحدهای مسکونی در مناطق شهری، در قالب طرح نهضت ملی جهش مسکن قرار دارد.

حمیدی با اشاره به اینکه مجموعا ساخت ۱۳ هزار و ۹۴۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در فارس توسط بنیادمسکن دنبال می‌شود، گفت: از این تعداد؛ ۵۵۰۵ واحد مسکونی بنیادساز است و ۸۴۲۹ واحد، با مشارکت مردم احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: از مجموع واحدهای بنیادساز، ۳۱۵۲ واحد در شهرجدید صدرا، ۷۰۰ واحد در سلطان‌آباد، ۱۴۷ واحد در طرح نشاط شیراز، ۷۰۰ واحد در داراب، ۴۱۹ واحد در خُنج قرار دارد.

حمیدی با تاکید براینکه کیفیت بنا و حفظ جان مردم خط قرمز بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌هاست، افزود: ساخت و ساز با کیفیت و رعایت استاندارهای لازم از اولویت‌های اصلی این نهاد در اجرای پروژه‌های عمرانی بوده و بر این اعتقاد هستیم که با ارتقاء کیفیت، می توان گامی بلند در راستای اصلاح ساختارهای اقتصادی و عمرانی برداشت.

او، شاخص‌های تامین مسکن شهری در استان را فراتر از متوسط کشوری دانست و با بیان اینکه بافت جمعیتی فارس از روستایی به شهری در حال تغییر است، گفت: نسبت ۲۵ درصد جمعیت روستایی به ۷۵ درصد جمعیت شهری بیانگر تغییرات جمعیتی و هشداری برای افزایش مهاجرت به شهرهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: این در حالی است که تا چندی پیشتر در فارس نسبت جمعیتی حدود ۴۵ درصد جمعیت روستایی و ۵۵ درصد جمعیت شهری بود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امید جمعه , ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۴۰

آقای حمیدی رئیس بنیاد مسکن شیراز لطفاً یه سر به پروژه اکباتان تو شهر صدرا بزنید و ببینید بعد از دو سال هنوز فنداسیونش هم تمام نکرد با اینکه آقای مهندس پوربهی اعلام کردن اعضای پروژه اکباتان سر موقع تمام واریزی های خودشون رو پرداخت کردن در ضمن یه طرح نهضت ملی کنار همون پروژه اکباتان که سازندش بنیاد و شما هستید، با شما شروع به کار کردن پروژه ماهور۲ الان سقف طبقه ششم رو هم زدن خدا رو خوش نمیاد بخاطر کم کاری شما هم تورم به ساختن پروژه بخوره هم مردم رو نا امید کنید و امتیاز شون رو بفروشن به دلال یاحق

ناشناس پنجشنبه , ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

در تمام سایتها و هر جا که حرف از مسکن ملی میشد من بازگو کردم ولی هیچکدام جواب بمن ندادن

آهنچی پنجشنبه , ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

گفتم ولی جوابی دریافت نکردم

آهنچی پنجشنبه , ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

سلام والا من مسکن ملی ثبتنام کردم و پیامک امد که۴۰میلیون اولیه رو واریز کنید ولی من ندارم که واریز کنم و زیر پوشش کمیته هستم لطفا راهنمایی کنید باید چکار کنم خب من اگه پول داشتم زیر پوشش کمیته نبودم

م جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

تشکر از اون مسول با غیرت و با شرفی که رفته دنبال گرفتن زمین و به نتیجه رسوندنش چون زمین اصل و اساس کار، این همه زمین اطراف شهر که بنام منابع طبیعی هست و پر از خار و خاشک شده واگذار کنین اب و بر ق و گاز ببرین بدین مردم تا خودشون با حمایت های مالی کم بهره درست کنن

علی چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵

والا یه رسیدگی به پروژه سهل آباد بکنید تا کار رو سریعتر اجرا کنن…… دیگه اجاره دادن در توانمون نیست.

شاکر چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

همه متقاضیان مسکن ملی از طبقات پایین و متوسط هستند و فقط اعطای وام قرض‌الحسنه می‌تونه گره آنها را باز کنه.

آخرین اخبار