چاپ کد خبر: 113822
17 خرداد 1402

اختصاص ۸۰ هکتار زمین در غرب شیراز برای مسکن اساتید و نخبگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: به منظور تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، از ادارات، دستگاه های دولتی و دانشگاه ها خواسته شده که اراضی خود را برای ساخت مسکن کارکنان آن مجموعه اختصاص دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس

خبرگزاری فارس نوشت:  محمود رضایی کوچی جایگاه این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: به رغم اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام گرفته و با وجود پیشرفت هایی که تاکنون حاصل شده اما معتقدیم که روند اجرای این طرح در استان باید همچنان شتاب بیشتری به خود گیرد.

وی افزود: ساز و کارها در استان باید به گونه ای فراهم شود که از نیمه دوم امسال بخش هایی از واحدهای نهضت ملی مسکن که عمدتا نیز ساختمان های ویلایی هستند در برخی شهرستان ها به مرحله بهره برداری برسد.

او ادامه داد: این اتفاق در شهرستان هایی رخ خواهد داد که کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن با شتاب بیشتری دنبال شده و سایر شهرستان ها هم باید به کار خود شتاب دهند.

محمود رضایی کوچی ، یکی از چالش های پیش روی ساخت مسکن را بحث تامین زیرساخت هایی همچون آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب دانست و افزود: برای حل این مشکل مقرر شد که اداره کل راه و شهرسازی فارس و لارستان منابع مورد نیاز را هم از طریق سازمان ملی زمین و مسکن و هم منابعی که در استان وجود دارد و همچنین از طریق تهاتر یا توسط شهرداری‌های استان منابعی در اختیار ادارات و شرکت های آب، برق و گاز قرار گیرد که این زیرساخت ها تامین و روند ساخت مسکن سرعت گیرد.

او اظهار داشت: در کنار ساخت مسکن برای عموم متقاضیان ، ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز در دستور کار قرار گرفته و با توجه به تاکید استاندار فارس با جدیت دنبال می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: برای ساخت مسکن نخبگان ، استادان دانشگاه و شرکت های دانش بنیان یک زمین ۸۰ هکتاری در غرب شیراز پیش بینی شده که انجام کارهای طراحی آن به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رضایی کوچی افزود: به منظور تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، از ادارات، دستگاه های دولتی ودانشگاه ها خواسته شده که اراضی خود را برای ساخت مسکن کارکنان آن مجموعه اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در استان هم دانشگاه و هم دستگاه های اجرایی اراضی زیادی در اختیار دارند که شرایط استفاده از این زمین ها برای ساخت مسکن ملی وجود دارد.

او افزود: حتی اگر یک دستگاه، در یک مکان نامناسب ساخت مسکن یک زمین در اختیار داشته باشد، حاضریم که در قالب تهاتر زمین مناسب تری در اختیار آن مجموعه قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: هرچه زمین ها از شرایط جغرافیایی مناسب تری برخوردار باشند و زیرساخت ها هم برای آنها قابل تامین باشد و به شبکه های آب، برق، گاز، فاضلاب و مخابرات نیز نزدیک تر باشند به طور طبیعی هزینه های ساخت در چنین زمین هایی کاهش می یابد و روند ساخت وساز هم شتاب می گیرد.


لازم به ذکر است پیش از این استاندار فارس در ششمین جلسه شورای مسکن استان اعلام کرد: بر اساس پایش انجام شده تعداد اعضای هیات علمی و استادان دانشگاه های شیراز، علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی شیراز، مرکز تحقیقات مهندسی مکانیک سازمان فضایی و نخبگان حدود ۱۹۰۰ نفر است.

در همین ارتباط بخوانید

استاندار فارس یک ضرب الاجل ۱۵ روزه داد


بهترین روش برای تکثیر گیاه رزماری در خانه که باید بدانید

 

شیراز قدیم|عکس مرد نجار و شاگردش در شیراز ۱۰۴ سال پیش

 سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سمیه دوشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۳۸

فعلا اون زمینی که ۲۰سال پیش دادید به بهزیستی ،پشت ورزشگاه میانرود(پروژه نخلستان),فعلا به اون رسیدگی کنید بعد دوباره زمین بذید .
ما ماشین و طلا فروختیم دادیم برای ساخت پروژه، ولی هنوز تو همون مرحله گودبرداری هست.
فقط طرح ندید،لطفا روی اجرا نظارت داشته باشید.
چرا هیچکس صدای مارو نمیشنوه

ناشناس شنبه , ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

خدا از سر حاکمان ظلم نگذره ان شاء الله امام زمان بیان و سر شون را قطع کنه ما بعد از ۶۰ سال ی خونه نداریم با پنج نفر آدم بیست سال تو صنایع کار کرده ولی خدا یا چه عدالتی هس چه دولت اسلامی چه مسلمونی خدا تو همین دنیا و هزاران در آخرت ازتون بگیره خدا آه دل جوانها مون ازتون بگیره که آرزو بدل موندن برای ازدواج برای ی ماشین ی خونه ی پول برای ازدواج شون گناه جوونا ب پای شما بنویسن ان شاء الله بحق امیرالمومنین ?

بی همه چیز جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

من موندم ۸۰ هکتار زمین به ۱۹۰۰ نفر اساتید ، نخبگان و شرکتهای دانش بنیان یعنی چه؟ دولت رئیسی تو کار مسکن مردم مونده اونوقت استاندار آقا بذل و بخشش میکنه…این بود دولت حامی مظلومانتون؟!!!

ناشناس جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

واقعا عدالت .. یعنی همین.پی بدبخت بیچاره ها چی؟اساتید که شغل دارنددرامد عالی هم دارند اونایی که شغل ندارند درآمد هم ندارند یا درآمد کم دارند نیازمند زمین و وام و یارانه هستند البته همه زیر خط فقریم و باید همت کنند مسولان .که همه با هم بریم تحت پوشش کمیته امداد

ناشناس جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

هر چیزی گرون میشه حقوق ۵میلیون کارمند نجوی میره بالا
اساتید هر کدام سه تد خونه دارن
دوباره زمین های که باید بدن مردم
بی خانه مان حالا میخوان ویلا واسشون درست کنناین همه بی عدالای چرا

ناشناس جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

با سلام. مگه نظر ما که کارمند ساده علوم پزشکی هستیم اهمیت دارد اساتید ونخبگان اکثرا مرفع بوده خانه دارند من که۱۵سال کارشناس علوم ازمایشگاه هستم همینطور پرستاران وکارشناسان بهداشت که اجاره نشین وکارمند رسمی هستیم چه کار کنیم کار مردم را ما راه میندازیم وخدمت میکنیم این چه تبعیضی هست خدا … کنه مخصوصا استاندار را که توجهی به قشر ضعیف نداره اخه …. اساتید دانشگاه خونه ی چند ده میلیاردی دارند اگه راست میگی به ضعفا کمک کنید

محمد جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

اگر برای نیروهای خدمات و راننده منشی بیمارستان‌ها و دانشگاه و رمان‌های ومراکز بهداشت زمین دادید چی میشه گناه میکنید
همش هیئت علمی همش هیئت علمی

ناشناس جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

باسلام
حقوق هییت علمی ها خیلی بالاست و اکثرشون هم بهترین خونه ها و ماشین ها دارند و بهترین باغ شهری دهرند

ناشناس جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

باسلام ، لطفا همانطورکه غرب شیرازآمال بزرگان شده حداقل همتی کنبد ۸۰ هکتار هم درجنوب یاشرق شیراز برای مستعضفان وپابرهنگان وکم درآمدها هم اختصاص دهید لااقل آخرتتان کمی خاکستری یاسفید شود

ناشناس جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۰۵

کجای قانون گفته به اساتید زمین بدین مگه حقوق نمیگیرن مفتی کار میکنن؟ چرا به جوانان و بیکاران زمین نمیدین شما از کجا آمده این واقعا کی هستین

ایرانی پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

فقط بسازید این همه ساخت برای کی کو جمعبت البته برا افغان و عربها مبسازید چون ایرانی همچنان بی خانه هستن

فرید پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶

زمین های تعاونی مسکن منابع طبیعی همچنان بلاتکلیف!!!!!

علی پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

اساتید و هئیت علمی دانشگاه جزو افراد ثروتمند جامعه هستند طبق کدام منطق اموال ملی رو تصرف میکنید و بین خودتون تقسیم میکنید …

مرتضی پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

لطفا در خصوص زمین های معروف به قشر قمشه مربوط به ۲۰۰۰ نفر کارمند کن برخوردار تعاونی منابع طبیعی بعد از ۲۰ سال تعیین تکلیف نمایید

محمود پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

این یعنی یه خبر خوب برای دلالان زمین و مسکن یعنی یه خبر خوب برای بنگاه‌های املاک اساتید و نخبگان اکثریت خونه دارن چون اصولا از قشر مرفه جامعه هستن نتیجه این زمین‌ها به اساتید و نخبگان داده میشه ولی امتیازش فروش میره و یه

محمد علی پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

با سلام ، من بعنوان یک عضو هیات علمی دانشگاه با قطعیت عرض کنم که ۹۰ درصد همکاران ما در دانشگاه شیراز و علوم پزشکی زمین و ملک خوب و اپارتمان و غیره در شیراز و شهرستان دارند و اینجا هم دنبال مسکن هستند
۱۰ درصد اساتید جوان مستحق هستند که دانشگاه در پردیس ارم زمین آپارتمانی دهد

آخرین اخبار