چاپ کد خبر: 140013
24 فروردین 1403

ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۴ به انتخاب نشریه فوربس

ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۴ به انتخاب نشریه فوربس

تعدادی از ثروتمندترین زنان جهان

زنان بخشی کوچک اما روبه‌رشد از فهرست میلیاردرهای جهانی فوربس را به خود اختصاص داده‌اند. امسال ۳۶۹ نفر از دو هزار و ۷۸۱ شخص میلیاردر جهان (۱۳.۳ درصد) زنان بودند که در مقایسه با ۳۳۷ نفر در سال ۲۰۲۳ که به معنی سهم ۱۲.۸ درصد زنان در این فهرست بود، افزایش یافته است. ارزش دارایی آن‌ها روی هم نیز نزدیک به ۱.۸ تریلیون دلار اعلام شده که حدود ۲۴۰ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۲۳ است.

ثروتمندترین زن جهان برای چهارمین سال متوالی فرانسوا بتنکورت مایرز، وارث لورآل (L’Oréal) است. ثروت او در ۱۲ ماه گذشته ۱۹ میلیارد دلار افزایش یافت و دارایی خالص او را به ۹۹.۵ میلیارد دلار رسید که بیشترین سود فهرست زنان در سال ۲۰۲۴ بود.

بیش از دو دهه است که یک وارث بتنکورت یا یک وارث والتون رتبه اول را در میان زنان دارند. بتنکورت مایرز اولین بار سال ۲۰۱۹، دو سال پس از مرگ مادرش لیلیان بتنکورت، که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ به مدت شش سال متوالی این عنوان را در اختیار داشت، مقام اول را به خود اختصاص داد.

آلیس والتون، تنها دختر سام والتون، بنیان‌گذار والمارت، ثروتمندترین زن در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ بود. خواهر شوهر او، کریستی والتون، پس از مرگ همسرش جان والتون در سقوط هلی‌کوپتر، هفت سال بالاتر از او قرار داشت؛ ثروتی که بعدا بین او و پسرش لوکاس تقسیم شد.

۹ زن از ۱۰ زن ثروتمند جهان دارایی‌شان را از پدر یا شوهر و در یک مورد از مادر به ارث برده‌اند. مکنزی اسکات تنها زن در بین ۱۰ نفر اول است که ثروتش را پس از طلاق به دست آورده است.

اسکات، همسر سابق جف بیزوس، ۳۵.۶ میلیارد دلار ثروت دارد اما علی‌رغم تلاش‌های چون برق‌وبادش برای بخشیدن ثروتش به دیگران، ارزش دارایی‌های او بازهم نسبت به سال گذشته ۱۱.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. این نیکوکار میلیاردر اخیرا ۶۴۰ میلیون دلار به بیش از ۳۰۰ سازمان غیرانتفاعی اهدا کرد و کل کمک‌های بشردوستانه‌اش را به ۱۷.۳ میلیارد دلار رساند. اگر او این‌قدر سخاوتمند نبود، ۶۹ میلیارد دلار دارایی داشت و به عنوان سومین زن ثروتمند در لیست رتبه قرار می‌گرفت، نه اینکه در رتبه پنجم که اکنون قرار دارد، باشد.

رافائلا آپونته‌ــدیامانت، هفتمین زن ثروتمند جهان و از موسسان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتی‌رانی جهان، ثروتمندترین زن خودساخته در فهرست فوربس است.

امسال در این فهرست نام ۱۰۰ زن خودساخته به چشم می‌خورد؛ زنانی است که خود یک شرکت را تاسیس یا راه اندازی کردند. ۲۰۰ زن دیگر ثروتشان را به ارث برده‌اند و ۶۹ زن برای گسترش کسب‌وکار موفقی که به ارث برده‌اند، تلاش می‌کنند.

۴۶ زن جدید هم به فهرست سال ۲۰۲۴ راه یافته‌اند؛ برخی به لطف افزایش ارزش سهامشان و برخی دیگر از طریق ارث. ثروتمندترین زنان جدید دو خواهر به نام‌های مرتا شرلینگ آندرین و سوفیا هوگبرگ شرلینگ از سوئدند که پدر آن‌ها، سرمایه‌گذار میلیاردر ملکر شرلینگ، دسامبر ۲۰۲۳ درگذشت و ثروت او بین دختران ۳۹ و ۴۵ ساله‌اش تقسیم شد و به هر کدام ۵.۶ میلیارد دلار رسید.

اما برجسته‌تر از همه، تیلور سویفت، ستاره پاپ، است که تور آخر او پس از کسر مالیات حدود ۱۹۰ میلیون دلار درآمد برای او به ارمغان آورد و به او کمک کرد که اولین فعال موسیقی ثروتمندی باشد که تنها با اجرا، ضبط و فروش آلبوم موسیقی میلیاردر شده است.

ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۲۴ به انتخاب نشریه فوربس از این قرارند:

۱- فرانسواز بتنکورت مایرز و خانواده

سن: ۷۰
منبع ثروت: شرکت آرایشی و بهداشتی لورآل
ملیت: فرانسوی

۲- آلیس والتون

ثروت خالص: ۷۲/۳ بیلیون دلار
سن: ۷۴
منبع ثروت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت
ملیت: آمریکایی

۳-جولیا کخ و خانواده

ثروت خالص: ۶۴/۳ بیلیون دلار
سن: ۶۱
منبع ثروت: صنایع کخ
ملیت: آمریکایی

۴- ژاکلین مارس

ثروت خالص: ۳۸/۵ بیلیون دلار
سن: ۸۴
منبع ثروت: غذای حیوانات و شیرینی‌جات
ملیت: آمریکایی

۵-مک‌کنزی اسکات

ثروت خالص: ۳۵/۶ بیلیون دلار
سن: ۵۳ سال
منبع ثروت: شرکت آمازون
ملیت: آمریکایی

۶- ساویتری جیندال و خانواده

ثروت خالص: ۳۳/۵ بیلیون دلار
سن: ۷۴
منبع ثروت: فولاد
ملیت: هندی

۷- رافائلا آپانته-دیامانت

ثروت خالص: ۳۳/۱ بیلیون دلار
سن: ۷۹
منبع ثروت: کشتی‌رانی
ملیت: سوییسی و ایتالیایی

۸- میریام آدلسون و خانواده

ثروت خالص: ۳۲ بیلیون دلار
سن: ۷۸
منبع ثروت: کازینو
ملیت: آمریکایی

۹- جینا راینهارت

ثروت خالص: ۳۰.۸ بیلیون دلار
سن: ۷۰
منبع ثروت: معدن
ملیت: استرالیایی

۱۰- ابیگل جانسون

ثروت خالص: ۲۹ بیلیون دلار
سن: ۶۲
منبع ثروت: سرمایه گذاری فیدلاتی
ملیت: استرالیایی

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار