چاپ کد خبر: 118139
19 مرداد 1402

لحظه تحویل اسامی چند مدیرکُل که «کارشان فقط آمار است» به استاندار فارس

در مراسمی که به مناسبت۱۷ مرداد  و روز خبرنگار برپا شد، خبرنگاران دور هم جمع شدند و در حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس از چالش‌های پیش رو و سد راهشان برای نقش‌آفرینی اثرگذار گذار سخن گفتند تا شاید به اندیشه‌ای، چاره شود.

نمایش کلیپ روز خبرنگار سال گذشته و گفتگوهای نمایندگان رسانه ها از جمله، صفدر دوام نماینده خبرنگاران، رضا قادری نماینده عکاسان خبری، علی محمد پشوتن نماینده خبرگزاری‌ها، ابراهیم عباسی نماینده پایگاه های خبری، صیاد جوکار نماینده خبرنگاران صدا و سیمای مرکز فارس ارائه گردید و در ادامه محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس به بیان و پاسخ مطالب مطرح شده پرداخت.

یک از نکات جالب این مراسم سخنان صیاد جوکار خبرنگار شناخته شده صدا و سیما بود که هم مجری برنامه روز خبرنگار استان فارس امسال بود و هم به نمایندگی از خبرنگاران حوزه رسانه ملی قرار بود صحبت کند.

روز خبرنگار استان فاسرس

وقتی نوبت به صیاد جوکار رسید وی اعلام کرد قرار بود متنی را بخواند که نوشته است ولی به او سفارش و تاکید شده که نباید آنرا بخواند…این صحبت  صیاد جوکار درست زمانی بود دکتر محمد هادی ایمانیه برای ایراد سخن روی صحنه رفته بود و کنار تریبون قرار گرفت.

در این لحظه استاندار فارس در حرکتی جالب اعلام کرد تا متنی که آماده کرده اید را نخوانید پشت تریبون نمی آیم. حتما باید آن را بخوانید. اصرار دکتر ایمانیه که ” نشان از احترام همیشگی ایشان برای مجموعه خبرنگاران استان فارس و البته این رفتار نیکوی وی زبانزد خبرنگاران و فعالین رسانه فارس نیز است” ادامه پیدا کرد تا اینکه خبرنگار پرکار و مشهور صدا و سیمای استان فارس مختصرا چند بند از مطالب خود را البته گذرا برای استاندار فارس و حاضرین خواند.

نکته جالبی که در سخنان این خبرنگار وجود داشت انتقاد از عملکرد برخی مدیران کل استان فارس که  وی در پایان نقد منصفانه خود از آنان بعنوان مدیران آماری یاد کرد.

این چالش مراسم روزگرامیداشت روز خبرنگار ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در تالار حافظ زمانی پس از اشاره  خبرنگار فعال استان فارس به مشکلات و کم کاری های برخی سازمان های استانی و تبعات آن بر زندگی مردم خصوصا سازمان های جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت ، راه و شهرسازی و شهرک های صنعتی استان فارس گفت : آقای استاندار کار این عزیزان مدیرکل تنها آمار دادن است  که  این صحبت وی مورد تشویق جمع زیادی از حاضرین واقع شد .

در این لحظه دکتر ایمانیه استاندار فارس نیز متن کامل نوشته هایش را که گویا برخی دوست نداشتند وی آنها را در جمع بخواند از خبرنگار خوب صدا و سیما گرفت و  پس از قدردانی از صحبتهای وی با طنزی تلخ گفت: بالاخره استان مدیر کل آمار هم میخواهد .


محمد هادی ایمانیه، سه شنبه شب در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با گرامیداشت یاد شهدای عرصه خبر به ویژه شهید محمود صارمی رییس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان افزود: خبرنگاران استان با هم اندیشی با یکدیگر، شاخص های اثرگذار را استخراج کنند بنویسند و بر اساس آن به عملکرد مدیران نمره دهند تا مشخص شود که کدام مدیر پاسخگو است، در جهت حل مشکلات مردم تلاش می کند و آمار صحیح ارائه می‌دهد.

استاندار فارس در بخش از صحبتهای خود ادامه داد: رسالت رسانه ها ایجاد امید برای مردم و در کنار آن مطالبه‌گری از مدیران است تا مسئولان را وادار به حضور در صحنه و عمل به وظایف خود کنند.

استاندار فارس اظهار کرد: امید آفرینی برای جامعه و در بین مردم و مطالبه گیری از مدیران کمک می‌کند که روحیه نشاط و پویایی در مردم به ویژه جوانان و نوجوانان افزایش یابد.

وی با قدردانی از تلاش‌های یک سال گذشته خبرنگاران استان فارس گفت: از خبرنگاران استان انتظار داریم که با توجه به عشقی که به کشور و اعتقادات خود دارند، با وجود همه کمبودها و کاستی‌ها، همچنان محکم در صحنه باشند و ما نیز امیدواریم بتوانیم در حد توان در کنار خبرنگاران باشیم.

ایمانیه افزود: از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای حل مشکلات خبرنگاران در زمینه امنیت شغلی، بیمه و مسکن و بهبود معیشت این قشر کوشا و سخت کوش استفاده خواهیم کرد.

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان در تقویم رسمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.


شما هم پایین همین صفحه نظرتون برای ما بنویسید


عکس هاى شیراز قدیم | آرایشگر دوره گرد شیرازی و مشتری هایش ۴۴ سال پیش


 

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۳۳

بزرگترین چالش اداری برای استاندار فارس جهاد کشاورزی و سازمان صمت است

ناشناس دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۴۳

فرمانداری شهرستان سپیدان هیچ نظارتی بر عملکرد مسئولین منابع طبیعی و محیط زیست و جهاد شهرستان سپیدان ندارد،خصوصا منابع طبیعی و محیط زیست .مثلا بعنوان نمونه سری به وضعیت منابع طبیعی و محیط زیست در شهرستان هماشهر خصوصا روستای آبگرم بزنید تا واقعیت را به عینه ببینید و خودتان هم قضاوت کنید.یا علی مدد.

حسن شنبه , ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۱۷

کودسفید حدود۲۰روزهست که دیگه درشهرستان زریندشت وجودنداردحتی به خدمات حمایتی هم مراجعه کردیم عنوان میکنند پتروشیمی به ماکودنمیده کشاورزپنبه فقط هکتاری ۳ کیسه کود اوره تاآلان بهش دادین اکثرا کارکنان جهاد میدانندکه حداقل

داریوش جمعه , ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

شما یه نامه به مدیرکل غله بنویسید تا یکسال توش میمونه چی جواب بده.

ناشناس جمعه , ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

آقای استاندارعزیزکل پرژوهااستان نوسازمدارس فارس تعطیل است از زرنگی مدیرکل مگه قحطی اومده یکی امسال مهندس موصلی بیارید کاش

ناشناس جمعه , ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

بایداقای استاندارمدیرقوی معرفی کنه کاری به اصلاح طلب واصولگرانداشته باشه تاموفق بشه یعنی مدیرقحطی اومده که اینابیادسرکار

دارابی پنجشنبه , ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

سلام با آرزوی موفقیت برای شما استاندار محترم فارس . لطفا قبول زحمت کنید و شخصا با یه ماشین معمولی خودتان هم رانندگی کنید و از فسا به سمت داراب و از داراب به سمت بندرعباس نهایتاً تا ( تاشکویه ) که متوجه عملکرد فوق ضعیف مدیر کل راه و ترابری استان فارس بشوید . اینهمه تصادفات توی این جاده لعنتی و خسارت جانی مالی چه کسی پاسخگو میباشد و چطور قابل جبران است ، آیا قابل جبران است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس جمعه , ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۲۱

مدیرکل نوسازمدارس فارس هم بایدعزل بشه

ناشناس سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

مشکل خود استاندار هست….

ناشناس سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

به جرأت می توان گفت شهرستانی مثل ارسنجان دربسیاری زمینه ها آنطور که شایسته انقلاب ونظام است اداره نمی شود. منابع ملی که متعلق به عموم مردم است توسط عده ای که از زمان طاغوت بیش از ۳هزار هکتار مراتع وجنگل با درختان بنه ۱۵۰۰ساله را در اختیار دارند وعلنا هر متری حد اقل ۱۰ میلیون تومان به مردم می فروشند که هم اکنون این درختان بنه در بسیاری منازل وجود دارد ودر زمینهای تفکیک شده وآماده فروش جنگل همین درختان بنه موجود است. ودر قسمتهای دیگر خوانین ۲۵۰۰ هکتار از مراتع وجنگلها را به زور در زمان طاغوت از مردم بیچاره گرفتند وهم اکنون نه آبی برای کشاورزی دارند ونه اجازه می دهند حتی یک گوسفند از روستاها وارد این مراتع شود وضمن در اختیار گرفتن جنگلها ومراتع بدون قطره ای آب وکشاورزی دهها سال است که بانک کشاورزی ارسنجان هرچه اعتبار خشکسالی از طرف دولت تصویب می شود به همین نفری می دهند که عدوانا پدر واجدادش عدوانا این اراضی را ازدست مردم روستا گرفته وتصرف کرده اند.

کوروش یکشنبه , ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

همه چیز بستگی به آمار دارد که مرتب عده‌ای دنبال آن هستند و امورشان هم می گذرد دکتری در کمیسیون جانبازی بنیاد به من گفت مگر ارتشی کجا رفته و چکار کرده که از کار افتاده شود گفتم صندلی تو گواه جوانمردی ارتشیان دلاور است همون لحظه خط کشید روی پرونده من و من را از آنچه که لایق آن بودم محروم کرد
آدرس دقیق دو سال و چندی پیش در باغ حوض شیراز

عباس یکشنبه , ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۵

البته کارکل این دولت ارائه آماروآدرس غلط است

ناشناس شنبه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

خواهشمنداست نظارتی هم روی عملکرد دادگاههای شهرستانها داشته باشید.

سام شنبه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۰۷

وای از رشوه گیری و فساد. فریاد از رشوه گیری در .. ، قوه … و سازمانهای دولتی. به داد این نظام برسید. نگذارید این موریانه ها ، پایه ها را ببلعند

علی کازرون شنبه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۰۴

درود استاندار خوبم
خواهشا دستور فرمایید مدیر کل چنانچه ارباب رجوع مراجعه کرد نامه به مقامات بالاتر بزند برای تعین تکلیف و بودجه
نه اینکه وکیل بگیرد برای سرگردان کردن مردم
نه اینکه کارشکنی کند و ملت را اواره و سرگردان کند
اصل کشور اداره راهداری و راه وشهرسازی و اصلیترین بنیادمسکن است
کار سختی که نیست نامه را به مقام بالاتر ارجاع دادن
مشکل ما بازرسی استان است که شاکی شکایت میکند ولی بازرسی کوتاهی میکند وبرعکس ان مدیر را حتی توبیخ یا گوشزد هم نمیکند فکری بحال بازرسی استان کنید
مشکل از ریشه درست شود بقیه کارها انجام میشود
یک ایران سپاس

محمد شنبه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۱

جهاد کشاورزی زرین دشت را دریابید
واقعا ناکارامد متاسفانه سهمیه سوخت میخای بگیری بلید ازهفت خوان رستم بکذری

معصومه جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

استاندار قوی مدیر قوی میاره استاندار ضعیف مدیران ضعیف منصوب میکنه. اگر ۱۵ مدیرکل و فرماندار ضعیفند چیش مونده پس؟ راهش برداشتن خود استانداره…

جواد جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

ورزش وجوانان
… واقعا ناکارامد وبی…

محمد جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

تو شیراز هرجا قدم میگیری رشوه گیر را علنی پول میگیرند اگر ندادی باید تا ابد دنبال یک امصا بدوی

علی جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

به امور عشایر هم سر بزنید

کشاورز جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

یک مدیر… و بی ..و..در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گذاشتن و دلخوش به این هست که یکی بهش بگه دکتر دهقانپور و اون هم ذوووغ مرگ بشه…یه مدیر … ای که مدران شهرستانها هم از دست بی فکری و ناکارآمدی او خسته اند و به محض اعتراض عوضشون میکنه…حرفهایی هست که چه کسانی پشت پرده حمایتش میکنند و امید است که دروغ باشد چون….
این شخص یک مورد سابقه مدیریتی نداشته و حتی سابقه کارمندی که حداقل یه مدرک و کار شاقی کرده باشد یا نخبه باشد، و من متعجب هستم چگونه یک‌شبه شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس….

ناشناس جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

مدیر کل دامپزشکی فارس را دریابید؟!!!

سعید جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

بخدا قسم همین پول که پرسنل جهاد ومدیران پرداخت میکتید بدید به خود کشاورزلن فارس گلستان میشود چون تمام کشاورزان خودشون کاربلد هستند هر کازی داری یسر به جهاد بزتی حقوق میگیرند که فقط ایراد وکارشکنی کنند میخوای امتحان کن برو برای سهمییه گازوییل که حقت بگیری قاتونی بخدا ببین تاشناسنامه همساییه چپ و راستتم میخوان متاسفم

حسن جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

باغداران هیچ سهمیه ی گود و سم در جهاد کشاورزی ندارند.
هیچ وام یا کمکی برای آبیاری تحت فشار وجود ندارد.
لوله گران، کود گران ، سم گران و ……
مسئولین هم فقط در برابر بالادست مسئولند. هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی در برابر مردم مسئول نیست.

پابرهنگان تاریخ جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۵۰

جهاد کشاورزی پول گندم را نمی دهد
جهاد کشاورزی هنوز کود شیمیایی برای ذرت نداده است

پابرهنگان تاریخ جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۳

دردانشگاه شیراز هم مدیرانی که تمام بودجه را به شکل اضافه کار به حساب خود و دوستانشان می ریزند، کنترل کنید، از خانم.. مدیر … دانشگاه شیراز شروع بفرمائید.

رامین رادمهر جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۷

نمایش زیاد و عملکرد کم

محمد پنجشنبه , ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

تصمیم گیری و دخالت مراکز متعدد در انتخاب مدیران استانی اوضاع را این چنین کرده

علی پنجشنبه , ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

والله چیزجالبی ازخبرنگاران ندیدیم که قابل بحث باشه

آخرین اخبار