چاپ کد خبر: 116435
23 تیر 1402

گلایه رانندگان اسنپ و تپسی از واریز نشدن سهمیه بنزین که حقشان است

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از مدیران این شرکت ها گلایه دارند که چرا سهمیه بنزین ماهانه آنها را واریز نمی‌کنند و تاکسی‌های اینترنتی از دولت گله دارند که چند ماه است سهمیه‌ای به آنها نداده‌اند.
علت واریز نشدن سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی چیست؟
قرار بود رانندگان تاکسی‌های اینترنتی  ماهانه بر اساس پیمایش خود سهمیه بنزین دریافت کنند. اما این رانندگان می‌گویند چندین ماه است که هیچ سهمیه‌ای برای آنها واریز نشده و آنها مجبورند از بنزین آزاد استفاده کنند.

اگرچه این رانندگان، اسنپ و تپسی را مقصر ماجرا می‌دانند اما معاون عملیات تپسی اعلام کرده که مشکل از دولت و وزارت کشور است که چهار ماه است هیچ سهمیه‌ای به این شرکت‌ها اختصاص نداده است.

آنگونه که تابناک اعلام کرده احسان نصر به تاخیر ۴ ماهه دولت برای ارائه سهمیه بنزین رانندگان تاکسی اینترنتی اشاره کرده و گفته: قبلا هم دولت واریز سهمیه بنزین رانندگان را با تاخیر انجام می‌داد اما ‌اکنون ۴ ماه است که این اقدام انجام نشده است.

به عبارتی حداقل‌ چهار ماه است که رانندگان اسنپ و تپسی مجبورند بنزین آزاد استفاده کنند. به گفته نصر، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با هزینه‌های زیادی از جمله افزایش قیمت قطعات و… مواجه هستند. بنابراین عدم تخصیص سهمیه بنزین رانندگان، آسیب بزرگی به معیشت آنها وارد می‌کند.

عدم تخصیص سهمیه‌ ماهانه بنزین به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در حالی است که از سال ۹۸ به این سو قرار بود شرکت‌های تاکسی اینترنی ماهانه پیمایش رانندگان خود را از طریق سامانه سماس در اختیار وزارت کشور قرار دهند و بر اساس میزان پیمایش خود سهمیه بنزین دریافت کنند.

وزارت کشور براساس مجموع پیمایشی که هر راننده در تاکسی‌های آنلاین داشت، اوایل تا سقف ماهیانه‌ ۳۰۰ لیتر و الان ۲۵۰ لیتر را به صورت مابه تفاوت به کارت رانندگان از طریق وزارت نفت واریز می‌کرد.

از سال ۹۸ تاکنون تاخیر‌ در واریز سهمیه بنزین و یا ناهماهنگی در میزان پیمایش و سهمیه بنزین تخصیص داده شده، بارها باعث گله رانندگان شده بود اما این بار ماجرا به عدم واریز چهار ماهه این سهمیه مربوط می‌شود و همین مساله باعث انتقاد زیاد رانندگان شده است.
زمان واریز سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی

آنچه در ادامه می‌آید بخش از پیام‌های رانندگان تاکسی‌های اینترنتی است که به عدم واریز سهمیه ماهانه بنزین خود انتقاد دارند.

«چندماهه که سهمیه بنزین برام واریز نشده هیچ کس هم جواب نمیده»

«خیلی راحت سهمیه ۳۰۰ تایی ما رو آوردن رو ۷۰ لیتر،الانم سه ماهه سهمیه واریز نشده. شاید یکی لنگ همین سهمیه باشه چرا مث ماهای قبل سهممون رو نمیریزین، نمیخواین بدین بگین نمیدیم دیگه این بهونه ها چیه؟»

«بنده هم مثل همه شما سهمیه بنزین برام واریز نشده اما در سیستم سماس زده واریز شده ولی به جایگاه سوخت میرم اعتبارم صفره و واریز نشده»

«برای من هم میزنه واریز شده ولی جایگاه میریم ولی اصلا واریز نشده»

«من۲۵۰۰ کیلومتر پیمایش داشتم.قسمت واریز برنامه هم زده واریز شده ولی هیچ پولی شارژ نشده است»

«با این کرایه های خیلی پایین و در آمد پایین مردم و اطلاع از فرهنگ درخواست خودرو و نبود لاستیک و روغن و هزینه های بسیار بالای قطعه و….. خیلی چیزای دیگه حالا چهار دوره پول واریز نشده. اینجا چه خبره؟»

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ابراهیم اکبری سه شنبه , ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

تو را اون خدای ک می‌پرستید بنزین راننده تاکسی اسنپ بدید شاید سهمیه نا چیزی باشد اما واسه راننده ها انگاری ی سفر ی با کرایه خوب بهش خورده. همین چند قاز کمکی کوچکی به خرجش میشه. چرا تاکسی زرد داخل شهری ماهی ۳۰۰تا سهمیه ب موقع گیرشون میاد. مگر اینا هم راننده تاکسی نیستند. پس اگر خدای وجود دارد بنزین این عزیزان رو بدید. اینا بعضی مواقع کاری ضروری پیش آمد ه که تاکسی شهری نبوده اما اینا تو روزهایی تعطیل هم دنبال ی لقمه نان هستند. سهمیه آی عزیزان رو بدید پیش خدا گم نمیشید. بدرود

ناشناس شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

سلام.به خدابه جان مادرم قسم بایددوروزپیش زنموبستری میکردم واسه نوبت ششم شیمی درمانی ولی چون پول کم دارم نتونستم بستریش کنم.
شماروبه خداکمکمون کنیدزنم داره میمیره وخودمم میخوام خودموبکشم چون دیگه راهی ندارم.توروخداحتی اگه شده یه هزارتومنم کمکمون کنیدتازنموبتونم بستری کنم.دردبی درمون داریم بدبختیم
۵۸۹۴xzawds۳۸۱۱۱
به خداقسم به جان مادرم به ناموسم قسم که من نه دزدم نه معتادم ونه دروغ میگم فقط زنم سرطان داره خودمم دیگه راهی ندارم.به خاطرخداوخونوادتون به ماصدقه کمک کنید.نمیدونم چیکاربایدبکنم

محمد شنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۲

منم تقریباچهار هزار کیلومتر پیمایش دارم ولی چیزی واریز تشده هزینه استهلاک و خرج و مخارج به کنار این پول بنزین آزاد غوزی شده برام

آخرین اخبار