چاپ کد خبر: 139562
19 فروردین 1403

افرادی که به اهدافشان می رسند این ۸ ویژگی را دارند

انسانهایی که همیشه به اهداف خود و موفقیت می رسند قطعا یک دارای یک سری ویژگی هایی هستند که آن ها را از دیگران متمایز می سازد.خوب است بدانید که این ویژگی ها ارثی نیستند و با یادگیری و تجربه می توان به این ویزگی ها دست یاقت.اگر می خواهید با ویژگی های مشترک افراد موفق و کسانی که به اهداف خود می رسند، آشنا شوید، این مطلب را مطالعه کنید.

ویژگی افرادی که به اهدافشان می رسند

۱-بدنبال جواب چراهای خود میروند

بسیاری از ما سوالات گوناگونی در ذهنمان داریم که گاهی آنها را بی پاسخ می گذاریم. افرادی در رسیدن به اهداف موفق خواهند شد که همواره به دنبال پرسش های خود می روند و آن قدر می گردند تا جواب آنها را پیدا کنند. این افراد همیشه به دنبال دلایل و چراهای پشت اهداف خود هستند تا بتوانند از شفافیت در هدف‌گذاری استفاده کنند.

۲-باور اینکه تمام ویژگیها قابل بهبود هستند

گاهی افرادی هستند که تنها به دلیل اینکه تصور میکنند به اندازۀ کافی در چیزی خوب نیستند دلزده میشوند و هدف خود را رها میکنند. امّا آنهائیکه به اهدافشان میرسند میدانند که موضوع این نیست – حتی هوش یا شخصیت نیز قابل بهبود است. با عادات کردن به بهبود تمام ویژگیهایتان به اهدافتان آسان تر خواهید رسید.

۳-در دل آشفتگی و مشکلات راهی برای حرکت پیدا میکنند

بر سر راه اهداف و موفقیت مشکلات و چالشهایی وجود دارد، برخی افراد این مشکلات را بزرگ می بینند و می اندیشند که دیگر چاره ای جز تسلیم نیست اما افراد موفق هنگامی که مشکلات و آشفتگی‌ها زیادند،نه تنها به تلاش برای یافتن راه حل‌ها می‌پردازند، بلکه این موقعیت‌ها را به عنوان فرصت‌هایی برای رشد شخصی خود می‌شناسند.

۴-عادت به استقامت و ادامه دادن

برای کسانیکه معمولاً به اهدافشان میرسند این جمله که: “وقتیکه ادامه دادن سخت میشود، سخت تر ادامه میدهم” یک عادت است. با درک این موضوع که راه رسیدن به هدف مشکل است خود را برای مبارزه با سختی آماده میسازند. چنانچه میخواهید از کسانی باشید که به اهدافشان میرسند، عادت کردن به استقامت و ادامه دادن یک ضرورت است.

ویژگی افرادی که به اهدافشان می رسند

۵-موفقیت های خود را در طول مسیر جشن میگیرد

افراد موفق برای پیشروی سریع‌تر به‌سمت هدف نهایی،هدفی کوتاه‌مدت و قابل‌ارزیابی را برای خود مشخص کرده و هنگام رسیدن به این هدف برای خود پاداش قرار ‌می دهند و موفقیتشان را جشن میگیرند، آنها اینگونه به خود انگیزه داده و برای دستیابی به پاداش‌ها تلاش بیش‌تری می‌کنند. این افراد از مسیر طولانی رسیدن به اهدافشان لذت می‌برند و به جای تمرکز بر نتیجه نهایی، اهمیت زیادی به فرآیند رسیدن به اهداف می‌دهند.

۶-برنامه ریزی زمانی برای کار کردن روی اهداف

افراد موفق میدانند که کاری انجام نمیشود مگراینکه برای آن وقت گذاشته شود. اگر آنها هدفی جدی داشته باشند، زمان مشخصی را در برنامه های خود به آن اختصاص میدهند. آنها تنها در یک صورت ممکن است از آن غفلت کنند که قرار ملاقاتی با یک مشتری داشته باشند. عادت کردن برای برنامه ریزی برای رسیدن به هدف به شما این اطمینان را میدهد که سرانجام به آن میرسید.

۷-مثل حرفه ای ها عمل میکنند

افراد موفق که به اهداف خود می رسند، افرادی بسیارتلاشگر، منظم، پرقدرت، دارای برنامه‌ریزی هستند که با حرفه‌ای‌ترین روش‌ها به کار می‌پردازند. این نحوه تفکر و عمل به آن‌ها کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن در هر مرحله از مسیر خود عمل کنند و به اهدافشان دست یابند.

۸-وقت را گرانبها می‌دانند

افراد موفق برای وقت خود و هم برای وقت دیگران احترام قائل‌اند، وقتشان را صرف کارهای بیهوده نمی‌کنند، از زمانشان بیشترین بهره را می برند و زمان خواب و بیداریشان را نیز تنظیم میکنند.

ویژگی دیگر افرادی که به اهدافشان میرسند

  • افراد موفق هدف‌های مشخص و معین دارند.
  • افراد هدفمند هدف‌های درازمدت، بینابین و کوتاه‌مدت خود را درجایی که هر روز چشمشان به آن‌ها بخورد، می‌نویسند.
  • افراد موفق کارهایشان را اولویت‌بندی می‌کنند و کارهای مهم را ابتدا و کارهای کم اهمیت‌تر را آخر از همه انجام می‌دهند
  • انسان های موفق افرادی هستند که عادت های مثبت، مفید و سازنده ای دارند.
  • فرد با دیسیپلین و سنجیده به بررسی موضوعات میپردازد و اگر کار با هدف‌هایش جور در بیایند، کماکان درباره‌اش تأمل می‌کند تا مؤثرترین و کارآمدترین روش را برای ترتیب اثر دادن به آن پیدا کند.
  • فرد هدفمند مدام در پی یافتن راه‌هایی برای بهتر شدن خود است.
  • آدم‌های موفق می‌دانند که چه کارهایی فقط از آن‌ها بر می‌آید و بنابراین بیشتر وقت خود را صرف انجام آن کارها می‌کنند.
  • فرد هدفمند همیشه هر کاری را که در برنامه نوشته، همان روز به پایان می‌برد.
  • فرد منظم و سازمان‌یافته از تغییرات استقبال می‌کند و بلافاصله به چیزها نظمی دوباره می‌دهد تا در چهارچوب شاخص‌های جدید، دستاوردهایش را به بیشترین حد برساند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار