چاپ کد خبر: 140939
2 اردیبهشت 1403
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت:

افزایش۳۰ میلی‌متری میانگین آب سدهای فارس با بارش های اواخر فروردین

سامانه بارشی اواخر فروردین ۱۴۰۳، میزان ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سدهای استان فارس اضافه کرد.

سد درود زن

به گزارش اول فارس، سیاوش بدری با اعلام این مطلب گفت: یک سامانه بارشی از ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در سطح استان فارس فعالیت کرد که بیشترین فعالیت آن در مناطق جنوبی استان بود.

وی با بیان اینکه در این بارندگی سد سلمان فارسی بیشتر منتفع شد، افزود: سامانه مذکور ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سدهای استان فارس اضافه کرد.

بدری اظهار کرد: میانگین بارش امروز، ۲ اردیبهشت‌ماه استان فارس ۱۹۴.۱ میلی‌متر است یعنی تغییرات بارندگی نسبت به میانگین مدت مشابه منفی ۲۳ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس میزان حجم آب امروز سد سلمان فارسی را ۵۱۱ میلیون متر مکعب و خروجی آن را ۲.۸۵ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: هنوز موعد رهاسازی آب سد سلمان فارسی نرسیده است و زمان آن با توجه به نیاز کشاورزی مناطق جنوبی فارس، در شورای آب استان مشخص خواهد شد.

وی در خصوص سد درودزن نیز گفت: حجم امروز آب پشت سد درودزن ۶۶۸ میلیون متر مکعب است که با توجه به تصمیم شورای آب استان مبنی بر رهاسازی ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن برای مصارف کشاورزی که طی بازه زمانی ۲ الی ۳ ماهه انجام می‌شود، میزان خروجی آن هم‌اکنون ۷۱ متر مکعب بر ثانیه است.

بدری با بیان اینکه ورودی آب سددرودزن هم‌اکنون ۱۹ متر مکعب بر ثانیه است، افزود: رهاسازی آب سد درودزدن برای مصارف کشاورزی هم از طریق کانال هم رودخانه همچنان ادامه دارد.منبع:ایسنا

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار