چاپ کد خبر: 112261
30 اردیبهشت 1402

افشاگری جدید درباره کاخ و پناهگاه شگفت انگیز «ولادیمیرپوتین» در دریای سیاه+تصاویر

شاید شما هم فکر کنید معمارانی که کاخ ولادیمیر پوتین را طراحی کرده اند به همه چیز دقیقا فکر کرده اند.

7 Copy

به گزارش اول فارس ، بیزینس ایسنایدر در گزارشی با عنوان«فاش شد: پناهگاه مخفی ولادیمیر پوتین در دریای سیاه » نوشت:

به هر حال، این مجموعه ۵۷۹۱۲ متر مربعی و میلیارد دلاری، که بر روی تپه ناهموار مشرف به دریای سیاه قرار دارد، دارای هر گونه تجملاتی است که یک امپراتور ممکن است بخواهد. همانطور که در تحقیقات الکسی ناوالنی مشخص شد، این کاخ کلیسا، انبار شراب و کازینو خاص خود را دارد. این هتل دارای یک سالن قلیان کامل با یک میله استریپر، یک درختستان، و یک زمین یخ برای بازی های هاکی است که ولادیمیر پوتین دوست دارد با دوستان خود بازی کند. اما بدترین آن است که  در سفارش غذای بیرون بر – امنیت بسیار سخت است. خانه امپراتور پوتین با ۶۸۸۰ هکتار جنگل و منطقه ویژه پرواز ممنوع از کشوری که وی بر آن حکومت می کند، محصور شده است.

اقدامات احتیاطی بیشتر از معمول امنیتی از سوی پوتین است. در اوایل ماه جاری، مقامات روسیه ادعا کردند که دو هواپیمای بدون سرنشین در حمله نافرجامی که به انفجاری در بالای کرملین ختم شد، اقدام به ترور پوتین کردند.

11 Copy

اما، علی‌رغم تمام این تجملات شاهزاده‌ای و دفاع‌های قلعه‌مانند، به نظر می‌رسد سازندگان کاخ از یک جزئیات مهم غافل شده‌اند. آن‌ها نتوانستند نقشه‌هایی را که نشان می‌داد دو تونل پیچیده در زیر مجموعه کاخ را نشان می‌داد پنهان کنند – طرح‌هایی که هر دستگاه امنیتی دولتی با صلاحیت می‌تواند برای مخفی نگه‌داشتن آنها چنگ و دندان بجنگد.

در واقع، آنها به صورت عمومی در اینترنت روسیه ارسال شدند. Metro Style، یک پیمانکار روسی که اکنون منحل شده است، نمودارها را در وب سایت خود ارسال کرد تا کار خود را در اوایل سال ۲۰۱۰ به نمایش بگذارد. آنها تا اواخر سال ۲۰۱۶ به صورت آنلاین قابل مشاهده بودند.

در این گزارش ،  Insider نسخه های حاشیه نویسی نمودارها را با ترجمه انگلیسی منتشر می کند که در زیر قابل مشاهده است.

مجموعه زیرزمینی زیر کاخ پوتین از دو تونل مجزا تشکیل شده است که توسط آسانسوری که تقریباً ۵۰ متر از سطح زمین فرود می‌آید به هم متصل شده‌اند. نقشه های معماری نشان می دهد که تونل های محصور در بتن ضخیم با آب شیرین کافی، تهویه و کابل های گسترده برای حمایت از ساکنان VIP برای روزها یا هفته ها در یک زمان تامین می شوند. یک کارشناس که طرح‌های تونل را بررسی کرد، نشانه‌هایی از وسواس پوتین برای بقا را در زمانی دید که دیگر قدرتمندان در حال سقوط بودند.

مایکل سی کیماژ، یکی از مقامات سابق وزارت امور خارجه که روی سیاست روسیه و اوکراین کار می‌کرد، می‌گوید: «پوتین نگران این است که رهبر غیرقانونی روسیه باشد. ” بنابراین با علم به اینکه مشروعیت او به طور کامل توسط انتخابات تامین نمی شود، او به دنبال به حداکثر رساندن امنیت شخصی خود از طریق مجموعه ای از اقامتگاه های شخصی است که به خوبی از آنها دفاع شده است.”

خروجی‌های آن تونل‌ها درست زیر مجموعه کاخ، روی صخره‌ای برهنه که از ساحل بالا می‌آید قابل مشاهده است.

5 Copy

دو ورودی به مجموعه تونل زیرزمینی در دامنه تپه زیر کاخ پوتین قابل مشاهده است.

تونل پایینی شامل یک مسیر متحرک است که به خروجی منتهی می شود. Thaddeus Gabryszewski، مهندس سازه آشنا با سازه‌های دفاعی که نمودارها را برای Insider بررسی کرده است، می‌گوید: «این تونل دارای انواع ایمنی و امنیت است. “یک سیستم آتش نشانی وجود دارد. آب وجود دارد، فاضلاب وجود دارد. این برای کسی است که زنده بماند یا فرار کند.”

1573891 151

همه رهبران کشورهای هسته‌ای برای حوادث غیرمترقبه برنامه‌ریزی می‌کنند. رئیس جمهور ایالات متحده یک پناهگاه اضطراری در زیر کاخ سفید و کوه آب و هوا در ویرجینیا دارد. اما بر خلاف تأسیسات ایالات متحده، مجتمع دریای سیاه به صورت خصوصی تأمین مالی شد و همچنان در مالکیت خصوصی باقی مانده است.

به نظر می رسد که هدف از آن تضمین تداوم یک نظام سیاسی به اندازه بقای یک فرد نیست. سرمایه گذاری پوتین در یک مجتمع تونلی در زیر یک خانه تعطیلات کاملاً جدید، ساخته شده در سال هایی که او هنوز علناً با ادغام روسیه در اروپا سخت خوشحال بود ، گواه این است که رهبر روسیه چقدر برای تهدیدها آماده شده است و درهای تله ای را ساخته است. نیاز به پناه گرفتن یا فرار سخت گفت: «ما باید این را بخشی از یک رویارویی طولانی با غرب بدانیم که ۱۳ یا ۱۴ سال آخر زندگی پوتین را رقم زده است.

4 Copy

مقطعی از دامنه تپه دو تونل را نشان می دهد که توسط یک آسانسور در سمت راست به هم متصل شده اند.

گابریشفسکی به Insider گفت: «این تصاویر طرح اولیه نیستند. “آنها به نقشه های معماری نزدیک تر هستند. آنها هدف، جریان و پیش فرض این فضاها را به شما نشان می دهند.”

طول این دو تونل به ترتیب ۴۰ و ۶۰ متر و عرض آن ۶ متر است که حدود ۱۹۸۲ متر مربع فضای زندگی بالقوه ای را ایجاد می کند که نشانه هایی از ضد انفجار را در خود دارد. توانایی آن‌ها برای مقاومت در برابر ضربه‌های انفجار هسته‌ای یا بمب‌های مخفی به دو عامل بستگی دارد که در نمودارها وجود ندارد: نحوه تقویت پوسته‌های بتنی ۳۸ سانتی متری تونل‌ها و مواد مورد استفاده برای پر کردن منطقه اطراف. گابریشفسکی گفت.

آنها چندین ویژگی را نشان می دهند که نشان می دهد پوتین این سازه را با در نظر گرفتن بدترین سناریوها راه اندازی کرده است. ۱۶ قفسه کابل که هر کدام حدود ۳۰ سانت عرض دارند، در دیواره تونل پایینی تعبیه شده‌اند. این قفسه‌ها برای کابل‌های “کاندویت” طراحی شده‌اند که می‌توانند برق، روشنایی، سیم مسی و کابل فیبر نوری مورد نیاز برای یک پست فرماندهی را حمل کنند.

3 Copy

مقطعی که فضای داخلی تونل پایینی را نشان می‌دهد که شامل یک پیاده‌روی متحرک منتهی به ساحل است.

حجم انبوه مجرای عبوری از تونل پایینی مهم است، زیرا بسیار بیشتر از آن چیزی است که احتمالاً برای راه اندازی سیستم های داخلی خود تونل لازم است. Gabryszewski می‌گوید: «این سینی‌ها می‌توانند برای ارتباطات، روشنایی، برق باشند – هر چیزی که از کابل یا لوله عبور می‌کند. “این تعداد زیادی کابل فقط برای خود تونل است. بنابراین می تواند نوعی سیستم پشتیبان برای مجموعه کاخ باشد.” به‌نظر می‌رسد یکی از اهداف تونل‌ها به جای صرفاً به‌عنوان گذرگاه فرار، نوعی طناب نخاعی اضطراری برای کل مجموعه کاخ باشد.

نه شرکت مستقر در مسکو که مترو استایل را خریداری کرد و نه دیمیتری پسکوف، سخنگوی ارشد کرملین، به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. در بحبوحه تظاهرات گسترده ای که توسط تحقیقات ویدئویی ناوالنی در سال ۲۰۲۱ آغاز شد، پوتین مالکیت کاخ دریای سیاه را رد کرد.

Metro Style، شرکتی که در دهه ۹۰ توسط سه مرد تأسیس شد که از آن زمان تاکنون چندین شرکت ساختمانی تأسیس کردند، همچنین توسط دولت روسیه برای حفر تونل‌های مترو در زیر مسکو استخدام شد. هنگامی که این شرکت نمودارها را در وب سایت خود ارسال کرد، آنها مشخص نکردند که تونل های دریای سیاه برای پوتین ساخته شده است. در عوض، آنها “مجموعه ای از سازه های زیرزمینی را برای یک پانسیون در شهر گلندژیک، منطقه کراسنودار” توصیف کردند. گلندژیک نزدیک‌ترین شهر به مجموعه کاخ است که با ماشین پنج ساعته تا شهر تفریحی سوچی فاصله دارد.

وجود تونل‌های مستحکم در فاصله ۱۰۰۰ مایلی از مسکو نشان می‌دهد که پوتین تنها بر لذت بردن از زندگی مرموز در نزدیکی یک شهر تفریحی متمرکز نیست. او همچنین به فکر زنده ماندن است.

کیماژ، مقام سابق وزارت امور خارجه که اکنون استاد دانشگاه کاتولیک است، گفت که بقای محرک احتمالی پشت مکان دورافتاده تونل ها بود. کیماژ گفت: «دو باری که یک انتقال بزرگ در تاریخ روسیه رخ داده است – ۱۹۱۷ و ۱۹۹۱ – وضعیت پایتخت و موقعیت رهبر در آنجا یک مسئله بزرگ بوده است.

پوتین با ایجاد شبکه‌ای از اقامتگاه‌هایی که تا آنجا که ممکن است از مرکز دورتر هستند، این احتمال را حل می‌کند. بنابراین یک سیستم تونل در مجموعه دریای سیاه بسیار منطقی است. حتی بدون تهدید جدی  او نگران خواهد بود.”

نمودار بریده ای که داخل چاه آسانسور را نشان می دهد که دو تونل را به هم متصل می کند، شش تونل تهویه مجزا را نشان می دهد که برای رساندن هوای تازه یا فیلتر شده به سرنشینان تونل طراحی شده اند.

222

مقطعی از چاه آسانسور عمودی

شفت‌های تهویه متعدد و دو تونل مجزا می‌توانستند با در نظر گرفتن حمله شیمیایی طراحی شده باشند، لایه‌های اضافی که محدود کردن کامل هوای پاک کاخ را سخت‌تر می‌کند. مجرای کابل های متعدد می تواند اهداف مشابهی را انجام دهد. Gabryszewski گفت: دو درگاه جداگانه در دامنه تپه “یک پشتیبان ثانویه و سوم برای تهویه ایجاد می کنند.” اگر نوعی حمله وجود داشته باشد، پوتین دو منبع ورودی هوا دارد، یکی زیاد و دیگری کم.

نمودارها هیچ نمای دقیقی از سازه های شرق مجموعه تونل ارائه نمی دهند. با توجه به اینکه به نظر می رسد تونل ها را با یک جاده وصل می کند، ممکن است سازه های شرقی به گونه ای طراحی شده باشند که از طریق آن می توان مواد را از طریق آسانسور مخفی بارگیری کرد و به مجموعه کاخ بارگیری کرد. Gabryszewski منطقه ای در نزدیکی انتهای جاده، در کنار مجموعه تونل را برجسته کرد که می تواند برای بارگیری و تخلیه محموله های کالا مورد استفاده قرار گیرد.

1 Copy

نمایی هوایی از مجموعه کاخ و سه ورودی تونل

2 Copy

این مدل سه بعدی دو تونل و همچنین ورودی سوم را در سمت راست نشان می دهد

پیوندی به نمودارها که برای آیندگان در آرشیو اینترنتی Wayback Machine ذخیره شده بود، سال‌ها در میان خرده‌فرهنگ مسکو معروف به «حفارها»، کاشف‌های شهری که از مکان‌های ممنوعه بازدید و مستندسازی می‌کردند، پخش می‌شد، قبل از اینکه در گزارش جامعی از کاخ که توسط ناوالنی جمع‌آوری شده بود ظاهر شود. ، سیاستمدار اپوزیسیون روسی که اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت ۹ ساله خود در زندان کیفری روسیه است. این نمودارها ابتدا توسط یک حفار ناشناس که گفته بود به گروهی به نام “Sect Ze” وابسته است، به اینسایدر رسید.

کیماژ، مقام سابق وزارت امور خارجه، گفت که آمادگی های دقیق پوتین بیش از یک دهه پیش نشان می دهد که چه مدت ذهن او بر روی احتمال درگیری وجودی با غرب متمرکز بوده است.

کیماژ گفت: “با جنگ در اوکراین، سخنرانی وجود دارد، تبلیغات وجود دارد، اغراق وجود دارد – این جنبه نمایشی وجود دارد که با سیاست داخلی روسیه بازی می کند. اما این نیز واقعی مرگبار است. پوتین خود را درگیر رویارویی با روسیه می داند. غرب. بعد هسته‌ای بخش مهمی از آن است. او می‌داند که بالای یک آتشفشان ایستاده است. برای مدت طولانی. این تونل ها، این پناهگاه، بخشی از آن است.”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

احمدی نژاد یکشنبه , ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۵

سلام واقعا هر کسی به این تأسیسات اایمن نیاز دارد احسنت به پوتین

احمدی نژاد یکشنبه , ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۵

سلام واقعا هر کسی به این تأسیسات اایمن نیاز دارد احسنت به پوتین

آخرین اخبار