چاپ کد خبر: 121646
31 شهریور 1402

امام جمعه سپیدان:کمک به دانش آموزان فقیر و نیازمند را اصول کار خود قرار دهیم

امام جمعه سپیدان در خطیه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و شروع امامت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: اصلی ترین معجزه پیغمبر اسلام عقل است و تمام قران ریشه در عقلانیت دارد.

حجت السلام سید محمد یوسف افروغی افزود: هیچ دین و آیینی به اندازه اسلام و قرآن انسان را دعوت به اندیشه و تفکر نکرده است.

امام جمعه سپیدان
به گزارش اول فارس ، وی با اشاره به رسالت پیامبر(ص) در میان جاهل ترین انسان های دنیا ادامه داد: خداوند با ارسال آیات خود بر قبیله عرب که یکی از جاهل ترین قبیله های تاریخ بشریت هستند، نشان داد که قرآن کلام نورانی است و قابلیت تغییر و هدایت انسان ها را دارا است. وی با اشاره به اینکه اخلاق که میوه عقلانیت است، ابراز داشت: نخستین نتیجه تفکر در قرآن کریم، و سیره پیامبر اسلام، خوش اخلاقی و مهربانیت و بخشش است.
هفته وحدت، فرصتی برای پی بردن به راه های نورانی
امام جمعه سپیدان با اشاره به آغاز هفته وحدت تاکید کرد: هفته وحدت فرصتی برای گفت و گو در محیطی سالم و اخلاقی برای پی بردن به راه های نورانی است.
وی با بیان اینکه در هفته وحدت وظیفه شیعه و سنی از بین بردن راه های نفوذ دشمنان دین و اسلام است، اذعان داشت: وجود اشتراکات بسیار میان شیعه و سنی موجب عدم پرداختن به اختلافات میان این دو مذهب شده است.
افروغی یادآور شد: علمای شیعه و سنی با برگزاری جلسات مباحثه پیرامون مسائل فقهی، اصولی و کلامی موجب وحدت سازی میان دو ادیان می شوند.
وحدت ادیان با ایجاد حکومت مهدوی
وی ادامه داد: با شروع ظهور حضرت مهدی(عج) وحدت ادیان به صورت گسترده تری با پیوستن بسیاری از مسیحیان و برادران اهل سنت و سایر ادیان الهی به اسلام راستین اتفاق خواهد افتاد.
امام جمعه سپیدان با اشاره به وظیفه شیعیان در زمان غیبت برای ایجاد وحدت ادیان گفت: امید داشتن در راستای تمدن مهدوی و انتظار فرج از جنس عمل از وظیفه های مسلمین برای ظهور است. وی ادامه داد: باور، شناخت و برنامه ریزی صحیح از دیگر وظایف مسلمین است.
افروغی مهد کودک ها و مدارس را مهترین مکان ها برای تربیت یاران حضرت مهدی (عج) عنوان کرد و یادآور شد: مهدی باوری و ایجاد ذهنیت مهدوی برای کودکان منجر به ایجاد نسلی آماده برای ظهور خواهد شد که این وظیفه خطیر بر عهده آموزش و پرورش است. وی خواستار ایجاد ذهنیت مهدوی در راستای حکومت ولی عصر از مدیران، معلمان و سایر کادر مدارس شد.
اصلاح جامعه با همت مردم امکان پذیر است
وی با اشاره به ضرورت اصلاح جامعه در عصر کنونی گفت: تاثیر اصلاح جامعه به وسیله خود مردم به مراتب پر اهمیت تر از قانون و قوه مجریه و قضاییه است.
امام جمعه سپیدان ابراز داشت: اگر آحاد مردم امر به معروف و نهی از منکر و قانون مند بودن را سر لوحه کار خود قرار ندهند، اصلاح جامعه شکل نخواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه روح دین ولایت است و ستون فقرات دین امر به معروف و نهی از منکر است ادامه داد: همه ما در مقابل یکدیگر مسئول هستیم و باید امر به معروف و نهی از منکر را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

حجت السلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه سپیدان
کمیته امداد و آغاز امداد های دانش اموزان نیازمند
وی با اشاره به رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز داشت: این کمیته با ارسال کمک های مادی خود به نیازمندان به ویژه در فصل شروع مدارس، منجر به ایجاد فضایی برای تحصیل دانش اموزان مستحق می شود.
افروغی با اشاره به شروع فصل تحصیل و بازگشایی مدارس، تاکید کرد: کمک به دانش آموزان فقیر و نیازمند را اصول کار خود قرار دهیم و با کمک های خود امکان ادامه تحصیل را برای دانشآموزان نیازمند فراهم آوریم.
امام جمعه سپیدان با اشاره به انحرافات دین افزود: هر چیزی تخصص دارد و انحرافات در دین منجر به انحراف در مسیر سعادت و خوشبختی خواهد شد.
وبی با اشاره به برخی از انحرافات دین گفت: برای مثال شروع ولایت امام زمان با پایان خشونت، ظلم، حنگ و تبعیض ها هم زمان است.

سپیدان امام جمعه سپیدان
هفته دفاع مقدس، هفته صدور انقلاب اسلامی به سراسر دنیا
امام جمعه سپیدان تاکید کرد: هفته دفاع مقدس شروع صدور انقلاب اسلامی به سراسر دنیا بوده است و منجر به رشد و پروش انسان های راستین و اخلاق سازی شده است.

افروغی با اشاره به معنویت و تجلی معنویت در جامعه با انقلاب اسلامی، ابراز داشت: ما همچنان به جنگ و دفاع مقدس نیازمند هستیم و باید تجربیات خود را در تربیت نسل جوان اراده دهیم. وی یادآور شد: جنگ هشت ساله منجر به تحول قلوب انسان ها و معنویت بی بدیع شده است. امام جمعه سپیدان با اشاره به برکت هشت سال دفاع مقدس گفت: در حال حاضر با انتشار وحدت و معنویت انقلاب اسلامی شاهد قدرت ایران در سراسر دنیا هستیم و امروز ایران به تمام آبهای ازاد دسترسی دارد و مرزی برای کشورمان وجود ندارد. وی تاکید کرد: مرز ایران در دانش؛ سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک مهار شدنی نیست.

از سرنوشت این راننده جوان اسنپ خبر ندارید؟ [ +عکس ]

بازنشسته بَلای شیرازی چه سَر عکس های قدیمی ایرانی آورد!

سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

 

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مجید شنبه , ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

خدا کنه حقیقت داشته باشه

آخرین اخبار