چاپ کد خبر: 15342
23 مهر 1398

اهمیت تشکیل دهستان بهمن و صغاد آباده از نظر رحیم زارع

در تقسیمات کشوری سعی کردیم با توجه به این که آباده یکی از شهرهای تاریخی کشور است پیوستگی سرزمینی را حفظ کنیم تا مردم منطقه از مزایای آن برخوردار شوند.

123052 396
اول فارس| سرویس اجتماعی : رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی  گفت: ما امروز درباره بهره برداری کردن از کوه های بهمنوک با وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه داریم.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: انشاءالله امروز دستور قطعی برای لغو بهره برداری از کوه های بهمنوک را از وزیر می گیریم و قرارشد که بهمنوک فضای سبز شود.
نماینده مردم آباده ، بوانات و خرمبید درباره این که آیا رحمانی وزیر صمت در این مورد قولی داده است یا خیر تصریح کرد: به دلیل تبعات اجتماعی که وجود دارد و به دنبال اتفاقاتی که در منطقه شاهد بودیم ما نامه نوشتیم و پیگیر این موضوع هستیم.
وی درباره دلیل ایجاد بخش بهمن و صغاد توضیح داد: به خاطر آنکه شاهد انفصال سرزمینی نباشیم باید این بخش به وجود می آمد. در غیر اینصورت ایزدخواست و شورجستان باید از فارس جدا میشدند.
الان تنها دهستان ما بیدک است و آباده هم که نمی تواند دهستان باشد این شرایط را پذیرفتیم تا با ایجاد دهستان اتصال ایجاد شود.
ما مجددا این مناطق را ساماندهی می کنیم و آن چیزهایی که به بیدک مربوط نیست می شود و جزو بهمن است می شود جزو خود بهمن و قسمت هایی که مال ایزدخواست است به خود ایزدخواست تعلق می گیرد و انفصال سرزمینی به این ترتیب اتفاق نمی افتد.
وی تاکید کرد: این قانون شورا بوده و مردم می دانند که ما هیچ دخالتی نداشتیم و برای این که بخش ایجاد شود تقسیمات کشوری این کار را انجام داده لست. ولی ما دو سه نقطه در سرچهان داریم و دو سه نقطه هم در بهمن و ایزدخواست داریم که انشاءالله این ها را در آینده اصلاحش می کنیم.
رحیم زارع در ادامه گفت: این اصلاحات داخلی است و نیازی نیست که در این زمان برایش انرژی بگذاریم و خیلی جاها اینطوری بوده و برگشته است.
نماینده آباده درباره ارزش بخش شدن این منطقه برای ساکنین را اینطور توضیح داد: آباده شهرستانی بوده که سمیرم ، ابرکوه ، اقلید، بوانات و خرمبید از آن جدا شده است و همراه با یزد فرمانداری داشته است. شهرداری هم دارای همین سابقه هست. این جدا شدهان  باعث شده که آباده برخوردار باشد. الان آباده در شرایطی قرارگرفته بود که تک بخشی بود و ما منطقه محروم خسرو و شیرین که جزو آباده بود ولی مصوب هیئت وزیران را داشت هر سال همه محرومیت آن می رفت روی اقلید و ما دنبال این هستیم که در درجه اول بخش بهمن را صاحب یک منطقه محروم کنیم تا سه درصد نفت و گاز شامل بهمن شود زیرا شرایطش را هم دارد. بهمن منطقه کشاورزی است و خشکسالی دارد و امکاناتش کافی نیست و دیگر این که ما با این انفصال سرزمینی شورجستان، حشمتیه و بخش دوم که بیدک و سورمق است را پیگیر هستیم و هدفمان اینست که آباده را یک گام به فرمانداری ویژه نزدیک کنیم.
از موانعی که سر راه فرمانداری شدن آباده هست این است که ما شاخصه جمعیت نداریم و وسعت آباده هم باید حداقل ده هزار کیلومتر باشد و الان هفت هزار و پانصد کیلومتر است که حالا باید برای این دو شاخصی که نداریم رایزنی کنیم و دولت هم لازم است توجه کند که آباده از قدمت بسیار بسیار بالایی برخوردار است و جزو با اصل و نصب ترین شهرستان های کشور بوده است.
زارع درباره رسیدگی به آثار باستانی موجود در منطقه بهمن هم گفت: ما در برنامه ششم ماده ۹۸ و ۹۹ و ۱۰۰ را آوردیم که شامل این ها باشد ولی مشکل اعتباری که در وزارت گردشگری وجود دارد مانع کار است. ما معاون وزیر را به شهرستان دعوت کردیم و همراه با بنیاد مسکن قول هایی داده اند که هنوز اجرایی نشده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد آب هم گفت: طبق نقشه ای که داریم انشاءالله آب پایداری که در بودجه آمده است و به سمت کرمان می رود در آینده از سد خدر در چارمحال و بختیاری به ایزدخواست اولین شهر ما می آید و بعد به بهمن و صغاد و آباده و خرمبید و بوانات مرکزی می آید و می رود به سمت کرمان که این هم آب پایدار است.
وی در پایان اضافه کرد : بر مبنای توافقی که بین بهمن و صغاد انجام شده استانداری و فرمانداری خودشان دارند کارها را انجام می دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار