چاپ کد خبر: 59981
15 تیر 1400

اگر صورتتان پرجوش است این مطلب را حتما بخوانید

درمان جای جوش

به گزارش اول فارس ، دلایل مختلفی می‌تواند منجر به این امر شود که صورت شما جوش بزند از جمله مشکلات داخلی مانند بیماری تا تغذیه نامناسب و حتی مراقبت و عادت‌های نامناسب که باعث آسیب رسیدن به پوست شما و جوش زدن می‌شود.

۱-تماس پوست با موبایل

آلودگی موبایل تقریبا ۳ برابر بیشتر از سرویس بهداشتی است. سطح موبایل تماس مستقیمی با پوست دارد و تمام آلودگی‌های محیطی را به پوست صورت منتقل می‌کند و می‌تواند موجب جوش صورت شود.

۲-مو‌های چتری

وقتی مو‌ها دائما بر روی پیشانی ریخته می‌شود علاوه بر تحریک پوست باعث انتقال چربی مو به پوست شده و می‌تواند باعث ایجاد جوش در ناحیه پیشانی شود.

۳-مصرف غذا‌های تند

غذا‌های تند معمولا با گوجه و فلفل درست می‌شوند که هر دو ماده غذایی حاوی ماده لیکوپن هستند که با پایین آوردن PH سطح پوست برای برخی از افراد محرک جوش است.

۴-شستن صورت با شامپو بچه

شامپو بچه مناسب پوست سر بچه‌ها است که چربی خاصی ندارد و PH آن با PH موی سر نوزادان و کودکان تنظیم شده است و جز تجویز پزشک به هیچ عنوان از آن برای شستشوی صورت استفاده نکنید.

۵-درگیری با استرس

هنگامی که تحت فشار هستید پوست شما هورمون‌های استرس مانند کورتیزل تولید می‌کند که غدد چربی را تحریک به ترشح می‌کند و در نهایت صورت شما جوش می‌زند.

۶-فشار دادن جوش‌ها

این کار باعث زخم شدن و باز شدن منافذ پوست شده و به دنبال آن میکروب‌ها به عمق پوست نفوذ کرده و باعث افزایش جوش‌های صورت می‌شوند.

۷-روبالشتی آلوده

روبالشتی منبعی از عرق و سلول مرده و آلودگی است که می‌تواند تمام الودگی‌ها را به پوست منتق کند و در مواردی نیز مواد شوینده به کاربرده برای شستن روبالشی باعث تحریک پوست می‌شود.

۸-شست و شوی زیاد

زیاد شستن صورت و استفاده مداوم از لایه بردار مشکلات پوست را حادتر می‌کند. زیرا باعث پخش شدن باکتری‌ها بر روی سطح وسیع تری از پوست و خشک شدن پوست می‌شود.منبع:طلا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار