چاپ کد خبر: 139780
22 فروردین 1403

این دور برگردان در جاده شیراز – صدرا بوی مرگ می دهد (+تصاویر)

وجود یک دور برگردان غیر استاندارد و فاقد هرگونه  ایمنی و علام هشدار دهند و موانع کنترل سرعت  در بزرگراه شیراز صدرا جان مردم را تهدید می کند.

تصاویر راه شیراز صدرا 3
به گزارش اول فارس ، روزانه هزاران شهروند شیرازی و دیگر مردم ناچارند با رفت و آمد به بیمارستان سوانح و سوختگی ، ده ها مرکز کاری و اقتصادی و از همه مهمتر مجموعه بزرگ دانشگاهی پردیس دانشگاه آزاد شیراز از بزرگراه شیراز به صدرا در غرب شیراز تردد کنند.

یکی از دردسرهای های روزانه مردم که متاسفانه جان تعداد زیادی از شهروندان را نیز گرفته سرعت بیش از حد رانندگان در این مسیر بوده که بدون از هیچ محدودیتی تا جایی که خودرو گاز میخورد میتازند و تاکنون تدبیر مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته نشده و بنظر میرسد دوربین های مستقر در این مسیر کارآیی لازم جهت کنترل سرعت خودروها را نداشته است .

این فیلم را ببینید

از سوی دیگر نداشتن یک دور برگردان مناسب ، ایمن و  دارای حداقل استاندار در این مسیر پرتردد و بدون هرگونه مدیریت جان شهروندان را بیش از پیش تهدید می کند.

این امر خصوصا بعد از مجموعه پردیس دانشگاهی آزاد شیراز که هر روز هزاران دانشجو ، خانواده ها ، رانندگان عبوری و هزاران نفر از مردم  ناچارند به آنجا رفت و آمد نمایند کاملا مشهود است و عبور از تنها دوربرگردان آن  ،خطرات و تهدیدات جانی مستقیم و غیر قابل جبرانی را برای مردم دارد.

متاسفانه در بی توجهی بی خیالی کامل مسئولان استان فارس و شهرستان شیراز به خطرات وحشتناکی که دور زدن بسمت شیراز در تنها دوربرگردان بعد از دانشگاه آزاد ، به گونه ای است که هنگام عبور از دوربرگردان هر راننده ای  احساس می کند تا لحظه ای دیگر راهی جانش را خواهد باخت .

اول فارس ضمن گوشزد کردن  مسئولیت سازمان های دولتی از جمله وزارت کشور و راه و شهرسازی تقاضای رسیدگی فوری جهت ایمن سازی کامل این دور برگردان  در محور صدرا به شیراز بعد از  پل راه آهن را دارد و ضرورت تام دارد  دادستان محترم مرکز استان فارس ضمن  بازدید محل و دستور ایمن سازی این دوربرگردان و همچنین دستور بازخواست مسئولانی که  در این خصوص کوتاهی داشته اند  را صادر نمایند.

بر این اساس بنظر میرسد چون این دوربرگردان تاکنون باعث صدمات جانی و جسمی زیادی ناشی از تصادفات به شهروندان شده است به تهدید جان و سلامت  مردم در این مسیر پایان داده شود.

تصاویر راه شیراز صدرا 5

تصاویر راه شیراز صدرا 1

تصاویر راه شیراز صدرا 2

تصاویر راه شیراز صدرا 3

تصاویر راه شیراز صدرا 4

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر پنجشنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۱۳

یک دوربرگردان این چنینی هم در جاده شیراز به سپیدان بعداز دو کوهک یا پمپ بنزین دو کوهک قرار دارد که بسیار خطرناک می باشد.

سید اسماعیل سبحانی چهارشنبه , ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

این خبر را قبلاً گزارش کرده بودید و پیشنهادی دادم با احداث یک دوربرگردان قبل از دوربرگردان روبروی شهرک بهاران مشکل تا حدودی رفع شده است اما چند مشکل دیگر که باید در نظر داشت خروجی جاده دانشگاه آزاد به بلوار صدرا الزاما باید چندین دست انداز جهت کاهش سرعت خودروها احداث شود . آموزش رانندگان به هر صورتی که راهور صلاح بداند جهت خودروهایی که قصد دورزدن دارند بعضی‌ها چنان دور می گیرند انگار تریلی ۱۸ چرخ . نصب دوربین کنترل سرعت در این چند دوربرگردان .

آخرین اخبار