چاپ کد خبر: 127287
12 آذر 1402

این مرد ۱۵ سال است بدون یک تومان پول و تکنولوژی زندگی می کند+بیوگرافی و تصاویر

مارک بویل 1

مارک بویل (متولد ۸ مه ۱۹۷۹) که با نام مرد بی پول نیز شناخته می شود، بیشتر به دلیل زندگی بدون پول از نوامبر ۲۰۰۸ و بدون فناوری مدرن از سال ۲۰۱۶ شناخته شده است. او یک نویسنده ایرلندی است. بویل به طور مرتب برای روزنامه بریتانیایی گاردین می نویسد و تجربیات خود را در چندین کتاب نوشته است.

هوشنگ جهانبخش| اول فارس : اولین کتاب  مارک بویل، مرد بی پول: یک سال زندگی آزاد اقتصادی، در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. چهارمین کتاب او، راه خانه: قصه هایی از یک زندگی بدون فناوری، در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. آقای بویل در نزدیکی لوگریا در غرب ایرلند زندگی می کند.

مارک بویل 2

شروع زندگی
مارک بویل در Ballyshannon، County Donegal بزرگ شد. او مدرک مدیریت بازرگانی را از موسسه فناوری گالوی و مایو گرفت و در سال ۲۰۰۲ به بریتانیا نقل مکان کرد. او اغلب از این به عنوان لحظه ای یاد می کند که زندگی او را تغییر داد.

مارک بویل 2

در آغاز کار
بویل در شش سال اول اقامت خود در بریتانیا، در بریستول زندگی کرد و دو شرکت مواد غذایی ارگانیک را اداره کرد. در سال ۲۰۰۷، بویل پس از گفتگو با دوستش تصمیم گرفت که “پول… نوعی گسست بین ما و اعمالمان ایجاد می کند، جامعه اقتصاد آزاد را تاسیس کرد”.

مارک بویل 1

سبک زندگی بدون پول مارک بویل
چند ماه پس از تأسیس انجمن اقتصاد آزاد، بویل سفری دو سال و نیم را از بریستول به پوربندر، هند، زادگاه گاندی آغاز کرد. او با الهام از راهپیمایی‌های نمکی غیرخشونت‌آمیز که گاندی در سال ۱۹۳۰ در هند رهبری کرد، و توسط زنان آمریکایی معروف به زائران صلح، در ژانویه ۲۰۰۸ بدون پول و تنها دارایی کمی راهپیمایی کرد. من رفتم. با این حال، به دلیل موانع زبانی و مشکلات در متقاعد کردن مردم به کار برای غذا و مکانی برای اقامت، سفر آنها مدت کوتاهی پس از رسیدن به کاله کوتاه شد و آنها مجبور شدند تنها پس از یک ماه به عقب برگردند.

یکی از همراهانش در مواقع اضطراری چک مسافرتی داشت که به او اجازه بازگشت به بریتانیا را داد. او برای این سفر برنامه ریزی نکرده بود و معتقد بود که بهتر است سرنوشت مسیر خود را طی کند. بعداً در همان سال، بویل برنامه های دیگری داشت. این در مورد زندگی کامل بدون پول بود. پس از چند خرید اولیه (مانند پنل های خورشیدی و اجاق گاز هیزمی)، اولین سال زندگی او بدون پول بود. در سال ۲۰۰۸ شروع شد، زمانی که او چیزی نخرید. بویل در تلویزیون و رادیو ظاهر شد و به خاطر سبک زندگی بدون پولش تبلیغات قابل توجهی، مثبت و منفی دریافت کرد. سایر رسانه ها در بریتانیا، جمهوری ایرلند، استرالیا، آفریقای جنوبی، ایالات متحده و روسیه. بیشتر توجهات بر زندگی روزمره او متمرکز است، از جمله جنبه هایی از زندگی که به طور سنتی هزینه بر است، مانند غذا، بهداشت و کریسمس.

مارک بویل 1

مارک بویل یکی از معدود افرادی است که این روزها بدون پول زندگی می کند. از جمله هایدماری شوورمر، تامی آستیکاینن و دانیل سوئرو هستند. با این حال، بویل اغلب به خوانندگان یادآوری می کند که زندگی بدون پول ایده جدیدی نیست. در واقع، سیستم پولی خود یک تحول جدید بود که فقط برای بخش کوچکی از قرن‌های بشری وجود داشت. ۲۰۰۰۰۰ سال وجود دارد. ناظران دیگر اشاره کرده اند که سیستم های پول یا پول تقریباً در تمام تاریخ ثبت شده بشر (حدود ۵۰۰۰ سال از زمان اختراع نوشتن) وجود داشته است.
جامعه اقتصاد آزاد
جامعه اقتصاد آزاد برای اینکه مردم را قادر به اشتراک گذاری کند، ایجاد شد تا از اقتصاد مبادله ای به فلسفه پرداخت به جلو حرکت کند. سایت اصلی www.justfortheloveofit.org شباهت هایی با وب سایت هایی مانند Freecycle Network، Freegle و Streetbank داشت، اما در سال ۲۰۱۴ Streetbank و Freeconomy اعلام کردند که «اگر این دو پروژه با هم ترکیب شوند، ما تصمیم گرفتیم ادغام شده و قدرتمندتر شویم.

مارک بویل 4
 مهارت آزاد 
در کنار مؤلفه آنلاین جامعه اقتصاد آزاد، جلسات مهارت های رایگان در چندین منطقه از جمله بریستول و لندن برگزار می شود که در آن اقتصاددانان آزاد به نوبت مهارت های خود را در کلاس های شبانه یکباره به اشتراک می گذارند. موضوعات گذشته شامل همه چیز از جمع آوری کمک های خیریه و مدیریت خشم گرفته تا نگهداری دوچرخه، پخت و پز و مهارت های مبارزاتی بوده است.
بلاگ اقتصاد آزاد
آقای بویل نویسنده اصلی وبلاگ Freaconomy از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۰۷ بوده است. اخیراً هایدماری شورمر، دانیل سوئلو و تومیا استیکاینن، که همگی افراد بی پولی هستند، به عنوان نویسنده مهمان به او پیوسته اند.
= دهکده اقتصاد آزاد =
بویل در حال حاضر با دیگران برای ایجاد اولین جامعه اقتصاد آزاد مستقر در بریتانیا کار می کند. دیگر اعضای موسس عبارتند از شان چمبرلین، نویسنده کتاب جدول زمانی انتقال (۲۰۰۹)، و فرگوس درنان، که به عنوان سرآشپز جاده کش بی بی سی نیز شناخته می شود.

مارک بویل 5
آثار
The Broken Man – اولین کتاب بویل، مرد شکسته: یک سال در آزادی مالی، توسط انتشارات Oneworld در ژوئن ۲۰۱۰ منتشر شد. این کتاب اولین سال بدون پول او، از جمله بسیاری از چالش های عملی و فلسفی را که با آن روبرو بود، شرح می دهد. عواید نویسنده برای خرید زمین برای ایجاد جامعه اقتصاد آزاد به صندوق اقتصاد آزاد اهدا خواهد شد.

مانیفست بی پول: خوب زندگی کنید، ثروتمند زندگی کنید، رایگان زندگی کنید – راهنمای بعدی برای شروع سفر بی پول خود. این نیز به صورت رایگان در وب سایت او (http://www.moneylessmanifesto.org/why-free/) ارائه می شود.

کوکتل های مولوتف با گاندی – منتشر شده در اکتبر ۲۰۱۵. در این کتاب، بویل استدلال می کند که سیستم سیاسی و اقتصادی ما ما را به آستانه تغییر آب و هوا سوق می دهد و اعتراضات مسالمت آمیز دیگر برای ایجاد تغییر کافی نیست.

“راه به خانه: داستان هایی از زندگی بدون فناوری” – منتشر شده در ژوئن ۲۰۱۹. Ben Fogle: New Lives in the Wild Series 13, 2021
نقل قول های جالبی از مارک بویل
“اگر ما غذای خودمان را پرورش می دادیم، مثل امروز یک سوم آن را هدر نمی دادیم.

مارک بویل 3

” اگر میز و صندلی‌های خود را درست می‌کردیم، همان لحظه که دکور را عوض می‌کردیم، اگر خودمان آب آشامیدنی خود را تمیز می‌کردیم، احتمالاً آن را آلوده نمی‌کنیم.

” «فاصله بین مصرف‌کنندگان و آنچه مصرف می‌شود به قدری زیاد شده است که ما از میزان تخریب و رنج موجود در آنچه می‌خریم کاملاً غافل هستیم.» “اگر تلویزیون پلاسما ندارید، یک افراطی محسوب می شوید.”

“من حساب بانکی ام را بستم چون برای من خیلی مهم بود که حساب بانکی ام را رها کنم، بنابراین شبکه ایمنی نداشتم. من فکر می کنم این کلید است. اگر من یک شبکه ایمنی داشتم، آنجا نبودم. فکر نمی‌کنم بتوانم از آن سود ببرم. این واقعیتی بود که می‌دانستم هر روز و هر لحظه را زندگی می‌کنم. ”
او در مورد زندگی بدون فناوری چنین می نویسید:

متفاوت از زبان و اندیشه را برمی انگیزد. به‌جای دریافت ایمیل‌ها، پیام‌های متنی و تماس‌های بی‌پایان، روزی یک یا دو نامه دریافت می‌کنم که به من زمان بیشتری می‌دهد تا در جمع کسانی باشم که واقعاً به آنها اهمیت می‌دهم.
کنار گذاشتن فناوری به معنای رد «زمان ساعت» نیز بوده است. این تاثیر شگرفی بر رابطه من با زمان داشته است. از یک نظر، کارها بیشتر طول می کشد. نه اره برقی برای بستن زیپ از لابه لای چوب ها وجود دارد، نه کتری برقی یا گازی برای یک فنجان چای سریع. اما نکته عجیب اینجاست: من خودم را با زمان بیشتری می بینم. بدون داشتن قبض یا وام مسکن، مجبور نیستم ۴۰ ساعت در هفته را برای پرداخت آنها انجام دهم.
وقتی با مداد می نویسم، نمی توانم با کلیک یا تبلیغات حواسم پرت شود. با انجام این کار، نه تنها با ریتم های فصلی، بلکه با ریتم بدن خودم هم هماهنگ شدم. این به من یاد داده است که “اکنون اینجا باشم”. من هرگز بهتر نخوابیده ام تنوع بیشتر، تکرار کمتر. ذهن آگاهی دیگر یک تجمل معنوی نیست، بلکه یک ضرورت اقتصادی است. این ممکن است سودآورترین مسیر شغلی نباشد، اما برای من خوب است: خوشبختی.
نظر بگیرید. روزی که دنیای جاودانه تلویزیون، رادیو و اینترنت را رد کردم، گویی همه هنرمندان مشهور جهانی که دوستشان داشتم یکباره مردند. ناگهان دیگر از جونی میچل یا لئونارد کوهن خبری نبود. در ابتدا از این بابت غم و اندوه واقعی را احساس کردم. اما کنار گذاشتن موسیقی الکترونیک من را بر آن داشت که شروع به رفتن به جلسات زنده سنتی کنم، که من عاشق آن شدم. من حتی دارم یاد می‌گیرم که خودم بازی کنم، هرچند بد.
مردم اغلب به این «زندگی ساده» می گویند. اما این کاملا گمراه کننده است. در واقع بسیار پیچیده است و از هزاران چیز ساده تشکیل شده است، مانند جستجوی غذای وحشی یا ساختن شمع های فتیله ای. در مقابل، زندگی قدیمی من در شهر بسیار ساده بود، اما از هزار چیز پیچیده مانند لپ تاپ و پلاستیک تشکیل شده بود.
من گذشته را رمانتیک نمی کنم. اما من آینده را نیز رمانتیک نمی کنم. من با تکنولوژی و بدون تکنولوژی زندگی کرده ام و می دانم که کدام یک بیشترین آرامش و رضایت را برای من به ارمغان می آورد. این شیوه زندگی ممکن است برای همه نباشد، اما برای من است. اکنون می خواهم تمام احساسات و عناصر را به طور کامل احساس کنم. باران، شادی، شگفتی – همه اینها. از این نظر، و تنها از این نظر، این زندگی من ساده است.

منابع:academic-accelerator و huffingtonpost

فال حافظ امروز ۱۳ آذر برای متولدین ماه های مختلف/رنج ما را که توان برد به یک گوشه چشم

 

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار