چاپ کد خبر: 54554
31 اردیبهشت 1400

بازگشایی موزه‌ها و رستوران‌ها در فرانسه +رئیس جمهور و نخست وزیر در کافه/عکس

  باز شدن رستورانها در فرانسه 2

چهارشنبه ۱۹ می، یک روز بزرگ برای فرانسوی‌ها بود. کافه‌ها‌ و رستوران‌ها پس از شش ماه تعطیلی، دوباره شروع به کار کردند.گردشگران با هیجان بسیار، منتظر بودند تا سرانجام قرنطینه «لوور»، پربازدیدترین موزه دنیا و خانه «مونا لیزا»، برداشته ‌شود.

به گزارش اول فارس به نقل از خبرگزاری‌ها، دولت فرانسه در حال برداشت تدریجی محدودیت‌ها است تا از شیوع مجدد ویروس کورونا جلوگیری کند و به شهروندان « joie de vivre »، به معنای شور و نشاط زندگی، را باز گرداند. به عنوان یکی از مراحل اولیه برنامه، مقررات منع رفت‌ و آمد شبانه از ساعت ۷ شب به ۹ عقب انداخته‌ و علاوه بر کافه‌ها با فضای باز، موزه‌ها‌، تئاترها و سینماها نیز بازگشایی شد.

در همین راستا، امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و ژان کستکس نخست وزیر، جزو اولین کسانی بودند که در کافه‌ای در پاریس نشستند و با مشتریان گپ و گفت‌وگو کردند.

مکرون به خبرنگاران گفت: «بیایید به تلاش و زندگی در کنارهم عادت کنیم. اگر ما مدیریت کنیم تا به طورجمعی به یک سازماندهی خوب برسیم و به واکسیناسیون ادامه دهیم و به عنوان شهروند یک نظم عمومی داشته ‌باشیم، هیچ دلیلی نیست تا به جلو پیش نرویم.»

فرانسه اولین کشور اروپایی نیست که پس از همه‌گیری کرونا، به روال عادی باز می‌گردد. پیش از این ایتالیا، بلژیک، مجارستان، و دیگر کشورها آغاز به اجازه صرف غذا در فضای باز کرده‌اند، این در حالی است که صرف غذا و نوشیدن در فضای بسته، از روز دوشنبه در پاب‌های بریتانیایی آغاز شده‌ است.

باز شدن رستورانها در فرانسه 1
 
کم شدن تدریجی محدودیت‌ها
 
بر اساس مقررات جدید، رستوران‌های فرانسه می‌توانند تنها ۵۰ درصد ظرفیت محدوده فضای باز خود را پر کنند و نباید سرهر میز بیشتر از ۶ نفر حضور داشته‌ باشد. تنها ۳۵ درصد ظرفیت سینماها قابل استفاده است، در حالی‌که موزه‌ها باید ورودی‌ها را محدود کنند تا فضای بیشتری بین بازدیدکنندگان وجود‌ داشته‌ باشد.

دولت فرانسه طی برنامه‌ای که از نهم ماه ژوئن آغاز می‌شود، منع رفت و آمد شبانه را تا ساعت ۱۱ افزایش و اجازه صرف غذا در فضای داخلی خواهد ‌داد. همچنین در همان تاریخ، این کشور آغاز به خوش‌آمدگویی به گردشگران با مقصدی غیر از اتحادیه اروپا خواهد کرد، در‌صورتیکه آنها به نوعی گذرنامه ویروس کورنا و یا گذرنامه سلامت داشته ‌باشند. اگر شرایط همه‌گیری اجازه دهد، آخرین دوره از برنامه بازگشایی سه مرحله‌ای در تاریخ ۳۰ ژوئن است، زمانی که منع رفت و آمد شبانه تمام شده و همه محدویت‌های دیگر برداشته می‌شود.
برنامه مکرون برای خروج فرانسه از قرنطینه تنها در مورد بازگشایی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و موزه‌هایی نیست که برای طولانی‌مدت تعطیل بوده‌اند. مکرون همچنین برای کمپین احتمالی خود برای دوره دوم انتخابات آماده می‌شود. پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سال بعد، مکرون بر حفظ مشاغل و احیای اقتصاد مجروح از همه‌گیری فرانسه متمرکز شده ‌است.

باز شدن رستورانها در فرانسه 3

تا به حال در فرانسه بیش از ۱۰۸۰۰۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

حدود۴۰ درصد از جمعیت بزرگسال در فرانسه، حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. اما این میزان هنوز در مقابل جمعیت واکسینه شده ۷۰ درصدی بریتانیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، کم‌تر است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار