چاپ کد خبر: 142882
20 اردیبهشت 1403

با این اوصاف شهر صدرا هیچی ندارد حتی جاده، مدرسه، اورژانس و آرامستان !

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز از شهر جدید صدرا می‌گوید کم‌کاری‌ها و ترک فعل‌هایی را در این قضیه شاهد هستیم و مردم این شهر در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند. نمی‌دانیم این سنگ‌اندازی‌ها برای چیست.

به گزارش اولف ارس، مرتضی زارع  با بیان اینکه شهر صدرا دومین شهر بزرگ استان فارس است که به عنوان پایلوت طرح «اقدام ملی» شهر شیراز، جمعیت سر ریز این شهر را در بر دارد به ایسنا گفت: نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند و با توجه به ۲۰ هزار واحد اقامتی در دست ساخت، این جمعیت در چندسال آینده به ۴۰۰ هزار نفر و در چشم‌انداز ۲۰ ساله، به بیش از ۶۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود: صدرا اولین شهر جدید کشور است که ناوگان حمل و نقل خود را رایگان کرده است و در بین تمامی شهرهای کشور نیز پس از مشهد، دومین شهری است که این کار را انجام داده است، اما مساله حمل و نقل صدرا با رایگان شدن، حل نشده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز در خصوص وضعیت جاده قره پیری اظهار کرد: این جاده که در کمیسیون نامگذاری به «امام خامنه‌ای» تغییر نام داده است، ۱۰ کیلومتر مسافت دارد که ۷ و نیم کیلومتر آن در تعهدات شرکت عمران صدرا و مابقی در اختیار شهرداری شیراز است. آن بخش که در اختیار شرکت عمران صدرا است، با شدت و با یک پیمانکار قوی در حال پیشرفت است اما متاسفانه اراده‌ای از سمت شهرداری و شورای شهر شیراز برای احداث ۲ و نیم کیلومتر باقی مانده این جاده وجود ندارد.

شهر صدرا

زارع گفت: لازم است برای جاده‌ای که با منابع مردمی در حال احداث است، به سرعت تصمیم گیری شود. متاسفانه با وجود جلسات متعددی که گرفته شده است، پاسخی به ما داده نشده و مردم شهر صدرا همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه شهر صدرا با وجود اینکه اسم و آوازه بزرگی دارد، اما در حوزه زیرساختی به‌شدت دچار مشکل است، گفت: زیرساخت‌های این شهر با رشد جمعیتی همخوانی ندارد. حدود ۲۲ مدرسه در شهر صدرا وجود دارد، در حالی‌که ۲۲ هزار دانش‌آموز در این منطقه داریم و به گفته مدیر ناحیه ۲، سالانه حدود ۲ هزار نفر به دانش‌آموزان شهر صدرا اضافه می‌شود. همچنین به گفته اداره نوسازی مدارس، سالانه ۶ مدرسه باید در این شهر احداث شد.

زارع ادامه داد: سالانه ۹ هزار دانش‌آموز برای درس خواندن به شیراز می‌روند که به لحاظ حمل و نقل هم رقم قابل قبولی نیست. متاسفانه متولیان امر در حوزه زیرساخت آموزشی، ورزشی و بهداشتی، شانه خالی کرده‌اند. حتی ۳ درصد سهمی که آموزش و پرورش از شهرداری دریافت می‌کند، در مدارس شهر صدرا هزینه نمی‌شود. در این شهر مدرسه‌ای با ۱۲۰۰ دانش‌آموز داریم که فقط یک چشمه سرویس بهداشتی دارد و همان هم خراب است! چیزی که می‌گویم مربوط به مناطق دور افتاده مثل سیستان و بلوچستان نیست؛ دارم از حریم کلان‌شهر شیراز حرف می‌زنم!

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه صدرا در بحث زیرساخت‌های ورزشی هم فقیر است، گفت: تنها یک زمین چمن ورزشی در این شهر داریم که آن هم نیمه‌کاره رها شده است. یک پیست اسکیت هم در حال ساخت بود که نیمه‌کاره رها شد. البته توانستیم ۷ پروژه ورزشی را با مصوبه شورای شهر و اجرای شهرداری در شهر صدرا احداث کنیم که جای خوشحالی دارد، اما کافی نیست.

وی در خصوص وضعیت آرامستان شهر صدرا نیز گفت: عجیب است که تمام استعلام‌های مربوط به محیط زیست، اداره آب و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط گرفته شده و شهرداری بر اساس آن استعلام‌ها، فراخوان مناقصه را انجام داده و پیمانکار را هم مشخص کرده است. بیش از ۱۳ میلیارد تومان هم از مال مردم در آنجا هزینه شده است، اما متاسفانه پس از تمام این اقدامات، به‌یکباره جلوی احداث آن گرفته شد.

زارع افزود: کم‌کاری‌ها و ترک فعل‌هایی را در این قضیه شاهد هستیم و مردم این شهر در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند. نمی‌دانیم این سنگ‌اندازی‌ها برای چیست.

وی با بیان اینکه شهر صدرا رشد جمعیت بالاتری نسبت به سایر شهرها دارد، این مساله را یک هشدار تلقی کرده و افزود: به دلیل همین افزایش جمعیت، نانوایی‌های ما در زمینه تامین آرد با مشکل مواجه هستند. اخیرا نانوایی‌هایی داشتیم که ساعت ۳ شروع به پخت می‌کردند اما کمتر از دو ساعت بعد به دلیل کمبود آرد، مجبور به تعطیلی بودند. آمار و ارقامی که اداره غله بر اساس آن سهمیه آرد را مشخص می‌کرد، مربوط به سال ۹۵ بود. ما این مساله را از طریق نمایندگان مجلس پیگیری کرده‌ایم و اگر حل شود، کمک بزرگی به مردم شهر صدرا خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز  از شهر صدرا در ادامه به عدم تجهیز ساختمان اورژانس این شهر اشاره کرد و گفت: این ساختمان احداث شده اما علوم پزشکی تا کنون برای تجهیز کردن آن اقدامی نکرده است. این درد بزرگی است که نمی‌توان آن را بیان نکرد. اورژانس طبق استانداردهای جهانی باید در کمتر از ۱۲ دقیقه به محل حادثه برسد، اما اگر در شهر صدرا با اورژانس تماس بگیرید، ممکن است بیش از یک ساعت منتظر بمانید. این هم مساله‌ای است که باید هر چه زودتر در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

زارع در پایان اشاره کوتاهی به یک خبر خوب داشت و گفت: پیمانکار آزادراه صدرا توسط شرکت عمران مشخص شده و مراحل احداث آن در دست اقدام قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش ، شهر صدرا از نظر جمعیت، سومین نوین‌شهر کشور پس از «پرند» و «اندیشه» محسوب می‌شود. این شهر که در سال ۱۳۶۸ پایه‌گذاری شد، از جنوب و از طریق دو مسیر تنگ جلاب و تنگ قره‌پیری به شهر شیراز و مراکز صنعتی الکترونیک، از سمت شرق و از طریق باجگاه به بزرگراه شیراز – مرودشت و به اراضی کشاورزی دشت مرودشت و همچنین به مراکز صنعتی همچون پالایشگاه شیراز و کارخانجات مختلف، از سمت شمال به شهرک صنعتی ملوس‌جان و اراضی کشاورزی بیضا، و از سمت غرب به بزرگراه شیراز – سپیدان و اراضی کشاورزی آن منطقه محدود می‌شود. منبع: ایسنا

نظر بدهید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار