چاپ کد خبر: 117988
16 مرداد 1402

با این ۳ روش دیگر نگران گیاهان آپارتمانی خود به هنگام سفر نباشید

در این مطلب با معرفی چند روش آبیاری گیاهان در مسافرت همراه ما باشید.

وقت تعطیلات است و شما عازم سفرهای چند روزه هستید پس لازم است قبل از این‌که از خانه بیرون بروید، اقدامات لازم برای نگهداری و آبیاری گیاهان‌تان را درنظربگیرید تا موقع بازگشت از سفر با گلدان‌های خشک‌ و گیاهان پژمرده رو‌به‌رو نشوید.

مراقبت از گیاهان آپارتمانی در مسافرت

نکات:

سعی کنید گیاهان را کمی از پنجره‌ها فاصله دهید تا نور زیادی دریافت نکنند و خاکشان زود خشک نشود.
قبل از خروج از خانه همه گیاهان خود را سیراب کنید.
پرده‌های خانه را بکشید تا نور خانه را محدود کنید.
گل‌ها را در حمام نگذارید چون هم دچار شوک جابه‌جایی می‌شوند و هم به خاطر کم نوری و رطوبت زیاد ازبین می‌روند.

نگهداری گیاهان رطوبت دوست
اگر شما گیاهانی دارید که رطوبت دوست هستند و به آبیاری زیادی نیاز دارد، در هنگام مسافت آن گیاهان را دور هم جمع کنید و لا به لای گلدان‌ها ظرف‌های آب بگذارید. این کار باعث می‌شود که خود گیاهان رطوبت یکدیگر را تامین کنند و بخار شدن آب درون ظرف‌ها آن ها را از خشکی نجات می‌دهد.

برای اینکه روش ذکر شده به بهترین حالت جواب دهد باید گیاهان خود را کاور کنید. با استفاده از پلاستیک‌های شفاف گیاهان خود را بپوشانید اما سوراخ ‌های کوچکی برای تهویه‌شان تعبیه کنید. با این روش می توانید با خیال راحت به مسافرت بروید.

نگهداری گیاه آپارتمانینگهداری گیاهان مقاوم
گیاهان مقاوم معمولا دچار مشکل نخواهند شد. اگرقبل از خروج از خانه آن ها را سیراب کنید و نور زیادی به آن‌ها نتبد حتما گیاه شما تا موقع برگشتن شما از مسافرت دوام می‌آورد.

روش بطری آب:

شاید شما تا به حال از این روش استفاده کرده باشید. اما نکته مهم این است که در این روش خاک گیاه شما در تمام مدت رطوبت دارد و خیس است. این موضوع باعث می شود که ریشه گیاه قارچی شود و یا گیاه پشه بیوفتد.

گیاهروش فیتیله گذاری:

این روش مانند روش قبل توصیه نمی‌شود. چرا که تجربه ثابت کرده با فیتیله گذاری گیاهان به خوبی آبیاری نمی‌شوند و گیاه ازبین می رود.

گیاه آپارتمانی

اگر روش دیگری برای نگهداری گیاهان آپارتمانی در هنگام مسافرت می‌دانید، آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار