چاپ کد خبر: 131116
19 دی 1402

با وعده جابجایی کارخانه سیمان تا دو سال دیگر منطقه ۴ شیراز گردشگری می شود ؟

مسئولان منطقه ۴ شهرداری شیراز از حذف صنایع و مشاغل آلاینده از فضای این منطقه و همچنین اقدام جدی برای محرومیت‌زدایی از محله‌های کمتر برخوردار خبر داده و بر ایجاد تحول عمرانی و تبدیل منطقه ۴ به عنوان پایلوت گردشگری شیراز تاکید کردند.

با وعده 2 ساله برای جابجایی کارخانه سیمان،منطقه ۴ شیراز گردشگری می شود ؟

در  نشستی روز، ۱۸ دی‌ماه در شیراز برگزار شد عضو ناظر شورای شهر بر منطقه ۴ شهرداری شیراز، گفت  که این منطقه چه از حیث مساحت و چه از حیث جمعیت، بزرگترین منطقه شهرداری شیراز محسوب می‌شود

مصطفی کیانی رحیمی به اختصاص بودجه‌ای متناسب با ظرفیت و وسعت منطقه ۴ اشاره کرد و گفت:  قصد داریم تا منطقه ۴ را به عنوان پایلوت گردشگری شهر شیراز معرفی کنیم.

وی همچنین از طراحی المان‌هایی برای بهبود منظر ورودی شهر شیراز از جاده بوشهر و ایجاد پیاده‌راه‌های سلامت در پیرامون باغ‌پارک بزرگ ایرانی در همین منطقه خبر داد.

کیانی در پایان گفت: با توجه به اینکه منطقه ۴ شهرداری شیراز از وسعت و جمعیت بیشتری نسبت به سایر مناطق برخوردار است، می‌طلبد که منابع انسانی بیشتری برای رسیدگی به مشکلات آن تامین ‌شود.

حسام‌الدین اسدزاده در ادامه، اقدامات شهرداری منطقه ۴ شیراز را در ۸ محور تعریف کرد و گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری، تملک باغی به نام «باغ سه‌گوش» واقع در بلوار امیرکبیر به ارزش ۴۹۵ میلیارد تومان اتفاق افتاده که در آن موزه‌ای تحت عنوان «موزه گبه و صنایع‌دستی» قرار داده خواهد شد. عملیات زیرسازی و آماده‌سازی این پروژه با ۵۵ میلیاردتومان اعتبار، دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود و در آینده یک مقصد گردشگری در شهر شیراز خواهد بود.

شهرداری منطقه 4 شیراز 1

وی ضمن اشاره به ایجاد المان و زیباسازی ورودی شهر شیراز از سمت جاده بوشهر، از احداث دو پارک موضوعی و محله‌ای در این منطقه خبر داد و گفت: پارک محله‌ای سروش و پارک کودک، دو پارکی هستند که در ۷۰۰۰ متر مربع، با تملک ۱۱۰۰ میلیاردی و عملیات عمرانی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهند شد.

شهردار منطقه ۴ همچنین از احداث ساختمان مدیریت بحران به مبلغ ۴ میلیارد تومان و احداث ساختمان آتش‌نشانی در بلوار عدالت جنوبی به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی به ارزش ۲ میلیارد تومان و احداث مخازن بتنی و بلوکی به ارزش ۱۰میلیاردتومان خبر داد و افزود: کلنگ‌زنی عملیات احداث آمفی‌تئاتر روباز در باغ جنت نیز به ارزش ۱۰ میلیاردتومان انجام خواهد شد.

وی همچنین به نهضت مناسب‌سازی معابر اشاره کرد و از اجرای چند پروژه جهت سهولت حرکت عابرین و خودروها خبر داد که دو پروژه در بلوار پاسارگاد به ارزش ۹ میلیارد تومان، از جمله آنهاست. همچنین دو تقاطع جهت تردد عابرین و خودروها ایجاد خواهد شد که یکی در محل تلاقی بلوار پاسارگاد و خیابان ۲۰ متری امام خمینی خواهد بود و دیگری در چهارراه بنفشه انجام خواهد شد.

شهرداری منطقه 4 شیراز 2

احداث پیاده‌راه ورودی باغ‌جنت از سمت بلوار امیرکبیر و پروژه دیگری در بلوار عدالت شمالی نیز با مبلغ ۱۳.۲ میلیارد تومان دیگر پروژه‌هایی هستند که در زمینه به‌سازی معابر انجام خواهد شد.

تعریف بسته‌های جذب سرمایه‌گذار در راستای ایجاد زیرساخت برای تبدیل منطقه ۴ شیراز به مقصد جدید گردشگری در این شهر، یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه ۴ عنوان شد: یکی از پروژه‌هایی که با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی کلید خورده، پروژه احداث شهربازی در مقیاس متوسط در باغ جنت است.

اسدزاده افزود: همچنین دو بسته سرمایه‌گذاری در دست تهیه است که در مرحله فراخوان قرار دارد و جزو پروژه‌های دهه فجر نیست. یکی باغ‌موزه گبه و صنایع دستی و دیگری موزه و گالری در باغ ایرانی که جزییات این دو پروژه در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شهردار منطقه ۴ شیراز در پایان از جابجایی کارخانه سیمان شیراز تا پایان سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حذف صنایع آلاینده‌ از فضای منطقه ۴ انجام شده و مصوب کمیسیون ماده ۵ است. همچنین ترمینال باربری که در این منطقه قرار دارد جزو مشاغل مزاحم محسوب شده و جابجایی مشاغل در این بخش نیز انجام خواهد شد.

شما هم نظر بدید

نحوه انتشار « رپرتاژ آگهی » در  اول فارس که فوراً مشهور شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سروش یکشنبه , ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

همش حرف مفت میزنه
سال ۸۵ تا حالا قراربوده کارخانه سیمان قدیمی شیراز جابجا کنند

آخرین اخبار