چاپ کد خبر: 142125
13 اردیبهشت 1403

برای خرید خانه و آپارتمان در اصفهان چقدر پول لازم است؟

کلانشهر اصفهان  طی سال‌های گذشته رشد چشمگیری در بازار مسکن پیدا کرده است. اما برای خرید خانه در اصفهان چقدر باید هزینه کرد؟ گفته‌های کارشناسان مسکن نشان می‌دهد، مسیر قیمت ملک در این شهر تنها کمی عقب‌تر از تهران است.

به گزارش اول فارس ، قیمت خانه طی سال‌های اخیر در تمام شهرهای کشور روندی صعودی داشته و خرید خانه را سخت کرده است. تهران در صدر این لیست قرار دارد، اما برخی کلانشهرها نیز همپای پایتخت در این مسیر حرکت کرده‌اند؛ اصفهان نیز یکی از همین شهرهاست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در آبان ۱۴۰۱ دراین‌باره گفته بود میانگین قیمت یک متر خانه در اصفهان با درصدی پایین‌تر همانند تهران است.

قیمت خانه در اصفهان

قیمت خانه در اصفهان

متراژ آپارتمان‌ها در اصفهان میانگینی بالاتر از تهران دارند. بررسی آگهی‌های بخش مسکن این کلانشهر بیانگر آن است که انتخاب‌های کمی برای خرید میکروآپارتمان وجود دارد.

همچنین متقاضیان برای خرید آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر از ۷۰ متر نیز باید حداقل بودجه‌ای حدود دو میلیارد تومان را در نظر داشته باشند.

برای مثال اکنون آپارتمانی ۷۵ متری در محله خانه‌ اصفهان که در طبقه همکف واقع شده و ساخت آن به سال ۱۳۹۶ بازمی‌گردد، دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمتمسکن اصفهان

همچنین آپارتمان زیر همکف دیگری در محله باغ غدیر، با متراژی ۶۱ متری و سن ۹ ساله، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان فرصت‌های بیشتری در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. آگهی‌های فروش آپارتمان نشان می‌دهد خریداران می‌توانند با بودجه سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، آپارتمانی ۷۰ متری با عمر دوساله در محله ناژوان خریداری کنند.

به‌علاوه، با چهار میلیارد تومان می‌توان آپارتمانی ۷۵ متری در محله وحید خریداری کرد. ساخت این واحد مسکونی به سال ۱۳۹۷ بازمی‌گردد. برای خرید آپارتمانی با متراژ بالاتر از صد متر در مناطق مختلف اصفهان، باید حداقل بودجه‌ای سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در نظر داشت.

اکنون آپارتمانی ۱۲۴ متری در محله بازوگاه که ساخت آن متعلق به سال ۱۳۹۶ است، سه میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

و در آخر، برای خرید یک آپارتمان ۱۱۴ متری در محله نگارستان که ساخت آن به سال ۱۳۹۸ بازمی‌گردد، باید پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.منبع: تجارت نیوز

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار