چاپ کد خبر: 80453
19 فروردین 1401

بهترین نوشیدنی‌های انرژی زای خانگی برای لحظات خوب و پر نشاط

برای داشتن یک روز خوب و پر نشاط لازم است که روزتان را با انرژی و شاداب شروع کنید. برای این کار می‌توانید چند نوشیدنی خیلی ساده و طبیعی برای خودتان آماده کرده و ناشتا میل کنید.

به گزارش اول فارس، این کار باعث می‌شود از نظر روحی و جسمی شاد و سرحال باشید. یادتان باشد که این نوشیدنی‌ها را باید ناشتا میل کنید، البته در طول روز نیز می‌توانید از این نوشیدنی‌ها بهره‌مند شوید، اما سرعت جذب ترکیبات مفید آن‌ها به صورت ناشتا بیشتر خواهد بود.

آب با لیموترش 
ترکیب آب و آب لیموترش شهرت زیادی دارد و بسیاری از افراد برای تصفیه بدن و حتی لاغری صبح خود را با این نوشیدنی آغاز می‌کنند. توصیه می‌شود این نوشیدنی هم به صورت ناشتا و هم بین غذا و قبل از خواب مصرف شود. لیموترش یک ماده غذایی درمانی فوق العاده است.
The best home made energy drinks 1
لیمو سرشار از ویتامین C بوده و بدن را از شر توکسین‌ها یا همان سموم خلاص و به دفع چربی‌های اضافه کمک می‌کند. علاوه بر این لیموترش باعث افزایش سیستم دفاعی بدن می‌شود و به بهبود عملکرد کبد و روده‌ها کمک زیادی می‌کند. اگر لیموترش مصرفی تان ارگانیک باشد می‌توانید از پوست آن نیز استفاده کنید.

در این صورت می‌توانید لیموترش را با پالپ و آب آن ترکیب کنید و مطمئن باشید که با یک منبع خوب مواد مغذی و انرژی زا طرف هستید. اگر نمی‌توانید به صورت ناشتا مخلوط آب و آب لیموترش را بنوشید می‌توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کنید.
The best home made energy drinks 3
چای سبز
این چای مفید یکی از چای‌های معروف و خوشبختانه پرمصرف در دنیا است و خواص فوق العاده‌ای برای بدن دارد. اما بهتر است که همیشه این چای را خارج از وعده‌های غذایی میل کنید تا بهتر جذب بدن شود. از آنجایی که چای سبز اندکی خاصیت محرکی دارد انرژی بدن را در ساعات اولیه صبح چند برابر می‌کند.

این چای پرخاصیت سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و خواص دیورتیک دارد و برای افرادی که صبح‌ها با صورت و چشمانی پف کرده از خواب بیدار می‌شوند ایده آل است. در واقع با مصرف چای سبز فعالیت کلیه‌ها را تحریک می‌کنید. علاوه بر این یک نوشیدنی ضدسرطان قوی و یک محافظ طبیعی دندان مصرف می‌کنید.
The best home made energy drinks 5
دمنوش زنجبیل و عسل
زنجبیل و عسل به تنهایی هر کدامشان منبع خواص فوق العاده اند. ترکیب این دو به صورت دمنوش نیز بدن را پر از انرژی می‌کند. در واقع دمنوش زنجبیل و عسل باعث فعال شدن متابولیسم بدن می‌شود و انرژی زیادی تولید می‌کند. بنابراین، اگر شما جزء افرادی هستید که همیشه از خستگی شکایت دارند یا بی اشتها، سرمایی و بی حس و حال هستید می‌توانید از این دمنوش برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

زنجبیل یک ادویه پرمصرف و تند است که با خود احساس گرما به همراه دارد. این ادویه پرخاصیت باعث بهبود عملکرد کبد می‌شود و به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد درد‌ها را تسکین می‌دهد.

می‌توانید از زنجبیل تازه استفاده کنید. برای این کار ۳ برش نازک زنجبیل تازه یا مقداری پودر زنجبیل را با یک فنجان بزرگ آب به مدت ۱۰ دقیقه دم بدهید. کمی عسل به آن اضافه کنید. بهتر است از عسل‌های ارگانیک استفاده کنید. چون عسل‌های دیگر حاوی مواد نگهدارنده هستند و برای اینکه مانند شهد باشند گرمای زیادی تحمل کرده اند.
The best home made energy drinks 7
دمنوش دارچین و استویا
این دمنوش خوشمزه و شیرین مانند بمب انرژی است. شما می‌توانید علاوه بر افزایش انرژی خود کمک زیادی به بهبود عملکرد پانکراس بکنید. حتماً   می‌دانید که این عضو بدن در تنظیم قند خون نقش مهمی دارد. این نوشیدنی برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند قند خونشان بالا برود.

در عین حال برای تمام افرادی نیز مناسب است که طرفدار نوشیدنی‌ها و مواد غذایی شیرین هستند و یا مدام ریزه خواری می‌کنند. دارچین به تنظیم قند خون کمک زیادی کرده و هر غذا یا نوشیدنی را معطر و باب میل می‌کند. استویا نیز که به صورت برگ خشک یا عصاره به فروش می‌رسد.

یکی از شیرین کننده‌های طبیعی فوق العاده است. این شیرین کننده بهترین جایگزین قند برای افرادی محسوب می‌شود که نگران قند خون و تناسب اندام خود هستند. چون کالری ندارد و قند خون را افزایش نمی‌دهد. می‌توانید برای خود چای دارچینی تهیه کرده و با عصاره استویا شیرین کنید.
The best home made energy drinks 10
نوشیدنی ماچا تقویت کننده کلاژن و انرژی
چای ماچا این نوشیدنی انرژی زای طبیعی انرژی و تمرکز را افزایش می‌دهد. ماچا حاوی همان مقدار کافئین قهوه اسـت، اما شـما با خوردن احساس آرامش می‌کنید و مغزتان هنوز تمرکز دارد. ماچا حاوی آمینو اسیدی بنام ال-تیانین اسـت کـه یک پیام آرامش را تولید می‌کند. این یک فرایند در بدن بـه آرامی کار می‌کند بنابر این قدرت عضلات را کاهش نمی‌دهد و کارایی شـما را کم نمی‌کند.

نوشیدنی انرژی زا چای کمبوچا
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی کمبوچا یک نوشیدنی سالم و شاداب کننده اسـت کـه حاوی پروبیوتیک‌ها، ویتامین B ۱۲، بوتیرات (یک نوع اسید چرب) و ویتامین K ۲ اسـت. ویتامین B ۱۲ افزایش دهنده سطح انرژی در بدن اسـت و در سلامت کلی ذهن نقش دارد.
بهترین نوشیدنی‌های انرژی زای خانگیThe best home made energy drinks 8
۲ لیتر آب را همراه با ۸ عدد چای کیسه‌ای گرم کنید. ۱ و ۱.۲ پیمانه شکر ارگانیک بـه چای اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه روی حرارت پایین بجوشانید. گاز را خاموش کنید و اجازه دهید مایع خنک شود. سپس، چای را درون یک بطری شیشه‌ای بریزید کـه حاوی کمبوچا اسـت.

یک حوله کاغذی را روی بالای شیشه قرار دهید و با یک کش پلاستیکی آنرا ببندید. بگذارید دریک محل گرم دور از آفتاب برای حدود هفت تا ۱۰ روز بماند.
The best home made energy drinks 2
اسموتی شیک سیب موز
اگر بعد از ظهر‌ها احساس خستگی می‌کنید نوشیدنی گازدار را کنار بگذارید ودر عوض این نوشیدنی انرژی زا و طبیعی را درست کنید. سیب‌ها منبع عالی از هردو انرژی کوتاه مدت و بلند مدت هستند. علاوه بر غنی بودن از آنتی اکسیدانها، سیب‌ها حاوی ویتامین‌های طبیعی و قند‌هایی هستند کـه بـه آرامی در طول بدن آزاد می‌شوند.

دو عدد سیب متوسط دلخواه پوست گرفته، ۲ عدد موز یخ زده، ۳ تا ۴ شماره خرما، ۱.۴ پیمانه شیر ترجیحا گیاهی، ۲ قاشق چایخوری کره آجیلی دلخواه، ۱.۲ پیمانه یخ خرد شده.
The best home made energy drinks 11
نوشیدنی انرژی زا توت و ماچا
این نوشیدنی برای صبح هنگام یا یک بعد از ظهر هیجان انگیز مناسب اسـت. در این ترکیب توت‌ها حتما باید یخ زده باشند.
مواد لازم: ۱ پیمانه توت یخ زده، ۲ قاشق چایخوری ماچا، آب، یک عدد لیمو ترش، ۱ پیمانه آب تصفیه شده.

اسموتی هندوانه
راز این نوشیدنی انرژی زا اسانس قهوه سبز اسـت. عصاره قهوه سبز مزایای سلامتی باور نکردنی شامل آنتی اکسیدان‌های غنی بـه ویژه اسید کلرژنیک ۱۰۰ درصد خالص اسـت، کـه بـه سرکوب کردن اشتها، رادیکال‌های آزاد، افزایش سطح کلسترول و دیگر ویژگی‌های ضد پیری کمک می‌کند.
The best home made energy drinks 4
مواد تشکیل دهنده: ۱ و ۱.۲ پیمانه لیموناد، ۲ پیمانه هندوانه، ۱ پیمانه توت فرنگی یخ زده، آب، نصف یک لیموترش، ۱ شاسه قهوه سبز.

نوشیدنی انرژی زا گیلاس و توت
آب نارگیل منبعی از پتاسیم و آب آلبالو فقط یک یک مزه شگفت انگیز بـه آن اضافه نمی‌کند، این نوشیدنی غنی از پلی فنل‌هایی اسـت کـه نه تنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند بلکه ضد التهاب نیز هستند.

مواد لازم: ۱.۲ قاشق چایخوری چای سبز، انار ۳.۴ پیمانه، آب نارگیل ۱.۴ پیمانه، آب آلبالو ترش ۱.۴ قاشق چایخوری، پودر زردچوبه، یک مشت توت فرنگی تازه، تمشک برش‌های لیمو ترش.

چای، آب نارگیل، آب آناناس، آب آلبالوی ترش و زرد چوبه را در یک بطری شکر بریزید و تکان بدهید تا زمانی کـه خوب مخلوط شوند. بـه آن میوه، برش‌های لیمو اضافه کنید.

نوشیدنی انرژای اسموتی چای با اسپرولینا
نوشیدنی اسپیرولینا بـه خاطر تراکم بالای مواد مغذی خود انرژی را بالا می‌برد کـه شامل پروتئین کامل، طیف کاملی از ویتامین‌های ب و کلروفیل سم زدا اسـت.

مواد لازم: ۳ قاشق چایخوری بادام هندی خام، ۲ قاشق غذاخوری شاهدانه، ۲ شماره خرمای بزرگ هسته گرفته، ۲ قاشق غذاخوری کاکائو، ۱ قاشق غذاخوری دانه‌های چیا، ۲ قاشق چایخوری پودر ماکا، ۱.۴ قاشق چایخوری پودر اسپیرولینا هاوایی، ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین، ۱ قاشق چایخوری پودر زنجبیل، ۱.۴ قاشق چایخوری پودر هل، ۱ شماره موز یخ زده، ۱ و ۱.۲ پیمانه یخ شیرین کننده برای مزه (اختیاری).

همه مواد را با هم در مخلوط کن بریزید به جز موز یخ زده و یخ تا زمانی کـه بـه شکل اسموتی در بیاید. مواد باقی مانده را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا زمانی کـه کف کند. مزه کنید و بـه اندازه دلخواه شیرین کنید.
The best home made energy drinks 9
نوشیدنی انرژی زا چای مراکشی شاداب کننده
پس از نوشیدن این نعناع تقویت کننده، لیموی غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان همراه با چای، احساس جوانی و شادابی خواهید کرد. مواد لازم: ۱ پیمانه چای سبز سفید یا نعنایی «سرد»، ۱ پیمانه آب سرد، ۱ لیوان پر از یخ، ۱ شماره لیموی کامل تازه آب گرفته، چند برگ نعنای تازه.

همه مواد را در یک شکر کوکتل قرار دهید تا ترکیب شوند. خوب تکان دهید و درون لیوان بریزید.
The best home made energy drinks 6
لاته شیر طلایی
به نظر میرسد در ساعت ۳ بعد از ظهر انرژی و مغز مـا خفه می‌شود. برای کسب انرژی بدون نیاز بـه کافئین از این لاته انرژی زا در عوض نوشیدن قهوه برای افزایش انرژی بدون ضرر استفاده کنید. ترکیبی از زردچوبه و زنجبیل باعث تقویت آرامش و در عین حال انرژی می‌شود.

مواد لازم: ۱ پیمانه شیر، دلخواه ۱.۲ قاشق چایخوری زردچوبه، کمی فلفل سیاه، ۱.۸ قاشق چایخوری پودر زنجبیل یا یک تکه خیلی کوچک از زنجبیل تازه پوست کنده، کمی فلفل قرمز تند، ۱.۲ قاشق چایخوری عسل برای طعم. دستورالعمل: مواد را در یک ماهیتابه گود روی گاز یا در یک کاسه در مایکروویو بگذارید تا گرم شود، اما نباید بجوشد.

نوشیدنی انرژی زا نارگیل و ماچا
کاهش آب بدن می‌تواند انرژی را کاهش دهد و باعث احساس خستگی شود. این نوشیدنی انرژی زای طبیعی رفع کننده تشنگی با کالری پایین اسـت. این نوشیدنی کمی شیرین اسـت و بـه تعادل الکترولیت‌ها با پتاسیم ۴ برابر بیشتر از موز کمک می‌کند.

مواد لازم: ۱ پیمانه آب نارگیل، ۲ قاشق چایخوری پودر ماچا، یک برش پرتقال برای تزئین اختیاری. پودر ماچا را درون آب نارگیل مخلوط کنید. خوب به هم بزنید تا بـه طور کامل ترکیب شود. با یک برش پرتقال تزئین کنید و لذت ببرید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار