چاپ کد خبر: 134185
24 بهمن 1402

به این ۵ دلیل هنگام شستن ظرف ها باید از دستکش پلاستیکی استفاده کنید

همیشه مشاهده کرده اید که بزرگ تر ها موقع شستن ظروف دستکش دست می کنند و به همین خاطر شما نیز عادت دارید که هنگام ظرف شستن دستکش بپوشید.اما برخی نیز هستند که عادت به پوشیدن دستکش ندارند و خب باید بدانید که این کار مضرات بسیاری برای پوست دست شما به همراه دارد.در ادامه این مقاله به دلایل مهمی که چرا حتما باید دستکش هنگام ظرف شستن بپوشید اشاره میکنیم.

شستن ظرف با دستکش

دلایل استفاده از دستکش هنگام ظرف شستن

۱-کثیفی ظروف

برای هیچ کس زباله های خیس و مانده های غذا خوشایند نیست، به ویژه هنگامی که زیر ناخن های شما گیر می کند. حال به هم زن است! اگر از دستکش استفاده کنید، دیگر نیازی نیست تا زباله های خیس غذا را لمس کنید و قطعا زیر ناخن های شما گیر نخواهد کرد. آیا لاک ناخن می زنید؟ اگر دست برهنه خود را هر روز در آب و صابون فرو می برید، لاک ناخن شما دوام زیادی نخواهد داشت. آب گرم همچنین باعث جدا شدگی و شکستن ناخن شما خواهد شد.

۲-بهتر گرفتن ظروف

آب و صابون مواد روانی بوده و ترکیب خوبی نیستند. به همین دلیل است که به طور مرتب و تصادفی لیوان ها و بشقاب ها از انگشتان ما سر می خورند. معمولا اتفاق بدی نمی افتد؛ زیرا ظروف به سادگی به داخل آب گرم می افتد، اما گاهی اوقات ما خوش شانس نیستیم و در نهایت یک تشت ظرف شویی پر از ظرف شکسته خواهیم داشت. تا حدودی می توانید با پوشیدن دستکش پلاستیکی از این امر جلوگیری کنید. این کار تضمین می کند که شما ظرف ها را بهتر در دست می گیرید. اگر هنوز هم چیزی از دست شما بیافتد، دستان شما از هر گونه لبه تیز ظروف شکسته محافظت شده است.

۳-محافظت از پوست دست

آب گرم و صابون دقیقا مناسب پوست شما نیستند. آب گرم، دست شما را خشک می کند و چربی زدایی از ظرف با صابون نیز برای دست شما مفید نیست. پوست شما به ویژه هنگامی که خشک بوده و یا دچار اگزما هستید، واقعا می تواند تحریک شود. با پوشیدن دستکش های پلاستیکی، مانع از کم آبی و تحریک پوست خود شوید.

شستن ظرف با دستکش

۴-پیشگیری از بروز بیماری با دستکش آشپزخانه

با توجه به اینکه سینک ظرفشویی، اسکاچ و سیم ظرفشویی محل مناسبی برای تجمع باکتری ها و میکروب ها می باشند. احتمال رشد باکتری هایی نظیر اشیرشیا کلی و باسیلی سالمونلا در این قسمت ها وجود دارد. به همین دلیل با استفاده از دستکش هنگام شستن ظرفها، میوه و سبزیجات و سینک ظرفشویی به راحتی می توانید از بدن خود در برابر این عوامل بیماری زا محافظت نمایید.

۵-استفاده از آب داغ باعث آسیب پوست دست در شستشوی ظرف می شود

آب داغ می تواند موجب آسیب دیدگی پوست دست شود. این موضوع که استفاده از آب داغ به سرعت چربی و آلودگی را از روی ظروف تمیز می نماید، کاملا درست است. اما استفاده نمودن از آب داغ به همان اندازه می تواند چربی سطح پوست شما را نیز از بین ببرد. بنابراین پس از مدتی خشکی پوست، خون مردگی و کبودی پوست را شاهد خواهید بود. متخصصان پوست آب داغ را یکی از عوامل آسیب رسان به پوست و تحریک آن معرفی نموده اند. استفاده نمودن از دستکش در طول شستشو می تواند تا حدود بسیار زیادی از آسیب دیدگی پوست توسط آب داغ جلوگیری نماید

خرید مناسب ترین دستکش جهت شستن ظرفها

  • حتما دستکش مناسب سایز دست خود انتخاب نمایید. زیرا دستکش های کوچک و یا بزرگ تر می توانند در روند کار شما اختلال ایجاد نمایند.
  • دستکش های تنگ موجب کاهش خون رسانی به انگشت ها و کف دست شده و دستکش های گشاد موجب گرفتگی عضلات دست می شوند.
  • بهتر است از دستکش های دو و سه لایه استفاده نمایید. تا علاوه بر انعطاف پذیری بیشتر از پوست دست شما به خوبی محافظت نمایند.
  • بهتر است برای شستن ظرفها و کار با مواد شوینده از دستکش های ساق بلند استفاده نمایید. زیرا این دستکش ها از خیس شدن آستین های شما و ورود آب به درون دستکش جلوگیری می نمایند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار