چاپ کد خبر: 141065
3 اردیبهشت 1403

بیشترین آمار «مرگ بر اثر غرق شدگی» در ۲ استان که دریا ندارند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق‌شدگی در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، گفت: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی مربوط به استان‌های فارس و اصفهان بوده است.

غرق شدن
به گزارش اول فارس، بابک یکتاپرست از رشد ۲۲ درصدی آمار حوادث غرق‌شدگی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری ۱۱۸ نفر دچار غرق‌شدگی شده‌اند که از این تعداد متأسفانه ۶۴ نفر فوت کرده‌اند.

رشد ۵۹ درصدی مصدومان غرق‌شدگی در نخستین ماه سال

وی افزود: آمار حوادث و مصدومان غرق‌شدگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد و آمار فوتی‌ها ۲ درصد رشد داشته است.

یکتاپرست ادامه داد: بیشترین آمار غرق‌شدگی در استان‌های بوشهر با ۱۵ مصدوم و هرمزگان با ۸ نفر بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی نیز مربوط به استان فارس با ۱۱ فوتی و اصفهان با ۷ نفر فوتی بوده است.

دریاها عمده علت غرق‌شدن در تابستان

وی با بیان این که غرق‌شدگی در هر بازه زمانی دلیل خاصی دارد؛ بیان کرد: برای مثال در تابستان بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به غرق شدن در دریاهاست و در برخی بازه‌های زمانی مربوط به غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی است. در فروردین ماه امسال بیشترین آمار غرق‌شدگی به دلیل طغیان رودخانه‌ها و یا در اثر سیلاب بوده است.

یک توصیه مهم به مردم برای پیشگیری از غرق شدگی

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در هنگام گردش در طبیعت از استقرار در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و در حریم آب‌های جاری مستقر نشوند و اتومبیل خود را نیز در این مکان‌ها پارک نکنند زیرا گاهی مردم تصور می‌کنند که حجم آب رودخانه اندک است اما بارش‌های موسمی می‌تواند باعث طغیان رودها و گرفتار شدن در سیلاب شود.منبع:تسنیم

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار