چاپ کد خبر: 1182
30 مهر 1397

بی‌میلی کارمندان زن استان فارس برای استفاده از امکانات ورزشی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: زنان کارمند اداره‌های استان فارس تمایل چندانی برای استفاده از امکانات و فضاهای ورزشی اداره‌ها نشان نمی‌دهند.به گزارش اول فارس ، سیده معصومه دستغیب در گفت‌وگو با ایسنا منطقه فارس، با اشاره به اهمیت توجه به سلامت بانوان و تاثیر ورزش و فعالیت‌های بدنی بر تامین و حفظ سلامت جسمی و روحی، خاطرنشان کرد: ادارات دولتی استان فارس سه روز در هفته را به ورزش کارکنان دستگاه متبوع اختصاص داده‌اند اما بانوان استقبال کمتری به این فعالیت‌ها نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بخش زنان کارمند ادارات باید یک فرهنگسازی همگانی ایجاد شود، افزود: در صورت استقبال زنان کارمند از فضاهای ورزشی ایجاد شده، حساسیت مسئولین برای ورود به حوزه سلامت زنان در ابعاد مختلف بیشتر خواهد شد .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید تلاش کنند تا با راه‌اندازی پارک‌های ویژه زنان شرایط آسان‌تری برای دسترسی زنان به فضاهای ورزشی با فراغ بال ایجاد کنند، تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده در بحث تجهیز فضاهای ورزشی ویژه زنان در شیراز، اما امکانات فعلی پاسخگوی نیاز زنان کلانشهر شیراز نیست.

68413

دستغیب همچنین به درگیری زنان در استان فارس با بعضی از مخاطرات اجتماعی نظیر اعتیاد هم اشاره و در این باره خاطرنشان کرد: آمار زنان سالم که از توانمندی‌های روحی و جسمی برخوردارند بسیار بالاست اما در عین حال تعدادی از زنان به دلیل شرایط زندگی در معرض آسیب‌های مختلف و در مسیر اعتیاد و یا بیماری‌های جسمی قرار گرفته‌اند.

وی که معتقد به راه‌اندازی مراکز فرهنگی ارزان قیمت و قابل دسترسی در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی برای زنان است، عنوان کرد: توجه به زنان به ویژه در حوزه پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی در شهرک‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه طبیعی است که در کلانشهر شیراز به دلیل وسعت مکانی و حضور اقوام مختلف شاهد موارد مختلفی از آسیب‌های اجتماعی باشیم، تاکید کرد که باید خدمات ارزان قیمت برای زنان افزایش پیدا کند .

دستغیب همچنین با تاکید بر اینکه باید تعداد مراکز ترک اعتیاد زنان از سوی مسئولین به یک مطالبه برای اجرا و اقدام تبدیل شود، خواستار افزایش خدمات درمانی ویژه زنان در استان فارس شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس تصریح کرد: در حال حاضر ارائه خدمات درمانی ویژه زنان در فارس مطلوب نیست .

وی همچنین با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مخاطبین فرهنگسراها زنان هستند که در این مراکز آموزش‌هایی با حداقل هزینه ارائه می‌شود، خواستار بازنگری و توجه جدی به کمیت و کیفیت آموزش‌ها ویژه زنان در فرهنگسراهای استان فارس شد .

دستغیب همچنین عنوان کرد که انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش نیز از جایگاه بالایی برای تبیین نقش زنان و توجه به سلامت جسمی و روانی آنها برخوردار است .

وی یادآور شد که  در دفتر بانوان و امور خانواده استانداری نیز کلاس‌های آموزشی سلامت جسمی و روانی زنان به طور مستمر برگزار می‌شود .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس همچنین با اشاره به تشکیل شورای سلامت زنان در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس بیان کرد: جلسات متعددی پیرامون سیاست گذاری در حوزه سلامت زنان در این شورا برگزار شده است .

دستغیب افزود: چاپ و انتشار کتاب سلامت جسمی زنان با محوریت بیماری‌های ویژه زنان و راه‌های درمان آنها و تدوین کتابی دیگر تحت عنوان آن چه زنان باید بدانند با محوریت سلامت جسمی که در مرحله اصلاح نهایی است و به زودی منتشر می‌شود از مهمترین خروجی‌های این شورا طی یکسال گذشته است .

وی با بیان اینکه این شورا دائمی و خروجی آن هماهنگی بین دستگاهی ویژه سلامت زنان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سلامت زنان حوزه وسیعی را در بر می‌گیرد لذا جلوگیری از پراکنده کاری و تمرکز بر هم‌افزایی برای اثر بخشی بیشتر اقدمات علوم پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: شهرداری، شورای شهر، خانه کارگر و ادارات کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و بهزیستی از جمله دستگاه‌های عضو این شورا هستند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار