چاپ کد خبر: 111158
19 اردیبهشت 1402

تصاویر جدید| شاید باور نکنید مسابقه ماراتن زنان و مردان در شیراز چقدر مختلط بود !

پس لرزه‌های برگزاری مسابقه دو و میدانی در روز شیراز همچنان ادامه دارد؛ پس از استعفای رئیس فدراسیون و برکناری رئیس هیات دو و میدانی شیراز،  رئیس هیات دو و میدانی استان فارس نیز استعفا داد؛ اما آیا مسابقه به صورت مختلط برگزار شد؟

تصاویر جدیدمسابقه دو و میدانی ماراتن زنان و مردان در روز شیراز چقدر مختلط بود؟

خبرگزاری فارس در مطلبی با عنوان صفر تا صد ماجرای مسابقه پرحاشیه دو و میدانی در شیراز/ آیا مسابقه به صورت مختلط برگزار شد؟نوشت:

حواشی برگزاری مسابقه دو و میدانی در روز شیراز که ۱۵ اردیبهشت ماه در دو گروه زنان و مردان برگزار شد تا استعفای هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دو و میدانی و موافقت وزیر ورزش پیش رفت.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از پذیرش استعفای هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور به رئیس مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان دستور داد به جزئیات و عوامل دخیل در این اتفاق به سرعت رسیدگی شود.

رئیس هیئت دو و میدانی شیراز نیز پس از برگزاری این مسابقه از سمت خود برکنار و رئیس هیات دو و میدانی استان فارس نیز ساعاتی پیش  استعفا داد.

خبرنگار فارس که در روز مسابقه در محل برگزاری حاضر بوده است روند برگزاری مسابقه را این‌گونه بیان می‌کند:

برای ۱۵ اردیبهشت روز شیراز، ۲ مسابقه دو و میدانی در محل مجزا و در دو زمان متفاوت در نظر گرفته شده بود. برای بانوان از ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۴۵ صبح در مسیری از منطقه کوهسار به سمت قصرالدشت و برگشت به دانشگاه شیراز که خط پایان هم بود.

برای آقایان اما از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۱ مسیری ۲۱ کیلومتری از مقابل حافظیه طراحی شده بود؛ مسیری که در خود عبور از دروازه اصفهان، ارگ کریم‌خانی، پل شهید چمران، میدان اطلسی و چهارراه حافظیه را در پیش داشت.

طول مسیر نیز توسط عوامل انتظامی مانع‌گذاری شده بود و هیچ خودرو و حتی موتور سیکلتی اجازه ورود به مسیر مسابقه را نداشت و از همان ابتدا پوشش‌های زننده در بین خانم‌هایی که برای شرکت در مسابقه و در محل خط شروع حاضر شده بودند به چشم می‌خورد،‌ اما مسابقه‌ها طبق برنامه و به صورت مجزا برگزار شد. البته با توجه به پوشش ورزشی بانوان، حضور تماشگران آقا انتقاد تعدادی از مردم را در پی داشت.

مسابقه بانوان که به پایان رسید بعضی از شرکت‌کننده‌ها آماده بازگشت به منازل خود شدند و برخی که همسر،‌ برادر و یا فرزند و دیگر بستگانشان در بخش آقایان شرکت کرده بودند منتظر برگزاری مسابقه آنها ماندند.

تصاویر جدیدمسابقه دو و میدانی ماراتن زنان و مردان در روز شیراز چقدر مختلط بود؟

با شروع مسابقه آقایان در برخی از نقاط مسیر، ورزشکاران خانمی که به تشویق دونده‌های مد نظر خود می‌پرداختند به چشم می‌خوردند؛ برخی باپوشش‌ مناسب و برخی هم با پوشش‌‌های زننده.

تصاویر جدیدمسابقه دو و میدانی ماراتن زنان و مردان در روز شیراز چقدر مختلط بود؟

مسابقه به بخش‌های پایانی خود نزدیک می‌شد، دونده‌ها حوالی میدان اطلسی بودند که به یکباره تعداد انگشت‌شماری از بانوانی که در حاشیه مسیر مسابقه بودند،‌ وارد مسیر اصلی شدند و شاید کمتر از ۵ دقیقه در کنار آقایان شروع به دویدن کردند؛ تصاویر و فیلم این اختلاط چند دقیقه‌ای هم توسط چند نفر ضبط و ثبت شد.

تصاویر جدیدمسابقه دو و میدانی ماراتن زنان و مردان در روز شیراز چقدر مختلط بود؟

در اولین فرصت هم مسئولان برگزاری و برپایی نظم در مسابقه وارد عمل شدند و به این نابسامانی پایان دادند اما حواشی ایجاد شده در این خصوص به سرعت در شبکه‌های اجتماعی به سرعت بالا گرفت و ناراحتی و نگرانی مردم شیراز را به همراه داشت.

البته برخی تلاش کردند تا ماجرا را به گونه‌ای تعریف کنند که مسابقه دو و میدانی در روز شیراز از ابتدا به صورت مختلط برگزار شده است!

دادستان مرکز استان فارس با بیان اینکه ترک فعل و تقصیر احتمالی مسئولان در این خصوص با جدیت بررسی می‌شود، از احضار سرپرست ورزش و جوانان استان، مدیر ورزش و جوانان شیراز و رئیس هیأت دو و ‌میدانی و مسئولین انتظامات برگزاری مسابقه خبر داد.

استاندار فارس هم در مراسم نکوداشت روز شیراز بدون اشاره به حواشی این مسابقه، گفت: وظیفه مسوولین و مردم مراقبت کردن از این شهر عزیز و دوست داشتنی است و نباید اجازه دهیم حاشیه‌ها شیراز فاخر را زیر سوال ببرد. با همتی که ما از شما شهروندان میبینیم، میدانیم این حاشیه های جزئی برطرف خواهد شد.

در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ نیز شهر شیراز که یکی از شهرهای مسافرپذیر کشور است از نظر حجاب اوضاع مطلوبی نداشت و شاهد گلایه‌های مردمی از این وضعیت بود.

تیر ماه سال گذشته بود که در بلوار شهید چمران شیراز تجمع دختران و پسران نوجوان با ظاهرهای خارج از عرف و بعضا بدون حجاب باعث احضار متخلفان به دادگاه از سوی مقامات قضایی شد.

فال حافظ امروز ۲۳ اردیبهشت با تفسیر زیبا و دقیق

سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ایرانم چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

رفتار این خانمهایی که بی حجاب به خیابون‌ها میان، هزاران هزار بار بدتر از دزدی و اختلاس.
من حاضرم کشورم در گرانی به سر ببره ولی امنیت داشته باشه.
زنان بی حجاب، به شدت کشور رو به حاشیه بردن،.
بابا کشور ما مشکلات اقتصادی زیادی داره، شما رو به خدا با این کارهاتون مشکلات اجتماعی رو دیگه به جامعه تحمیل نکنین.
چه بسیار مردهای هوسرانی که به خاطر رفتارهای شما زنان بی حجاب، دلشون از همسران خودشون سرد شده و بچه های بی نگاهشون باید در اضطراب زندگی کنن.

دیدم که میگم….

عاقل باشین، همه در سختی معیشتی هستن، شما رو به خدا به مشکلات خانواده ها اضافه نکنین

ض

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

خیلی هم خوب تا چشمتون دربیاد

ایرانم چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

به زودی باید شاهد این بود که شیراز وشهرهای دیگر را اتباع بیگانه وافغانی ها اشغال کنند وشکی در آن نیست همان گونه که اکنون گرفته اند فقط وفقط بدلیل … ..بدا به حالتان با این طرز تفکر …کشور وشهرت را به تار مویی نفروش ای زن

محمدی چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

چه با حجاب چی بی حجاب آماده دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران…دختران میهن هستند… با کم و زیاد…

هیچکس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

با حجاب و بی حجاب همه ایرانی هستن. حجاب شده دستاویزی برای اونایی که نالایقی و.. خودشون رو پوشش بدن

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

کسی که زیبایی اندیشه دارد نیاز به زیبایی ظاهر ندارد

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

هر کس که نیازش به نگاه است فارق ز حجاب است

عبداله چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

به زودی باید شاهد این بود که شیراز وشهرهای دیگر را اتباع بیگانه وافغانی ها اشغال کنند وشکی در آن نیست همان گونه که اکنون گرفته اند فقط وفقط بدلیل …. بسیاری از زنها به بهانه آزادی وشادی که کشور وشهر خودرا با بدن برهنه و کشف حجاب براحتی تقدیم بیگانه میکنند ..بدا به حالتان با این طرز تفکر …کشور وشهرت را به تار مویی نفروش ای زن

میهن چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

عامو ولمون کن….خیلی که بدحجاب هم نیستند از بی حجاب ها بدترند…عفت وتربیت مهمتر از هر چیزی است ولی چون مردم حصوله دولت را ندارند می خواهند اینجوری اذیت کنند…

علی چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

زمان پیامبروزمان ائمه معصوم(ع)ابوسفیان و معاویه وابن مرجانه ها بودند که پدرش معلوم نبودحالا هم نسل همونا هستن که بدنبال … زنان ویه حراج گذاشتن … خودشانند چه باک!!!

اکبر چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

اتفاقا خوبکاری کردن دمشونم گرم همه راضین قبول نداری رفراندوم بزارید

مرد چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

وقتی حکومت حرف مردم راگوش ندهد وبا مردم بیگانه باشد، وکلا، حکومت مردمی نباشد ،مردم نیز به صورتهای مختلف، نارصایتی وخشم خود راتشان می دهند؟!؟ ازانجایی که نقطه ضعف حکومتهایی جون داعش وطالبان واین حکومت، حجاب است(یعنی برای فرار از حل مشکلات مردم، پشت حجاب پنهان شدند) مردم وبخصوص نسل امروز، هم ازاین راه مخالفت خود رانشان دادند؟؟!!!

احسان چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

حالا مثلاً شما ها معترض به این کارین اگه خودتونو راه میدادن شما هم می‌رفتید الکی معترض تعصبی نباشید

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

تمامی مشکلات به خصوص تورم و گرانی و بیعدالتی خانمان برانداز در سایه بحث حجاب به حاشیه رفته اند.
آیا اهمیت ندارد؟؟!!

محمد طاها طحانی چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

قربان چرا اون مردای شرکت کننده بجا دویدن نگاه زنهای بی حجاب نمیکنن اما شما قلم به دستان مثلا فرهنگی دقیقا دقت میکنید!!!؟ تا حالا به این فکر کردین!!!؟

محمدحسین چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

سبزیم که از نسل بهاران هستیم
پاکیم که از تبار یاران هستیم
دوراست زما تن به مذلت دادن
ما وارث خون سر بداران هستیم

روستا چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

یه فکری بحال اجاره خونه ورهن اآن بکنید چرا اینقدر گیر دادین به این مسأله

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

ای کسانی ک خودتونو جررررر و واجرررر میکنید ک یه وقت حجاب از سر کسی نیوفته ،واسه گرونی و فقر و سفره خالی و شرمندگی پدران و بی پولی ملت هم اینجوری بلدین صداتون در بیاد یا !؟؟؟

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

یک جوری تیتر زدید انگار داشتند وسط خیابون با هم عمل جنسی انجام می‌دادن. خیلی عادی بوده. تا قبل از این عادی نبوده. الان عادی و طبیعی شده

خودم چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

سلام . حجاب وسیله ای است تا زن شخصیت پیدا کنه و وسیله جنسی توی دید مردم نباشه و هیچ مشکل اقتصادی ربطی به حجاب نداره. قانون کشوره و باید اجرا بشه .

پسر لر چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

اگه ده روز پشت سر هم در مورد بالارفتن اجاره ها و رهن مطلب ذکر میشید به درد همه مردم میخورد نه این موضوع که به درد مردم نمیخوره

الهه چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

دیگه فایده نداره….والا من دیگه حریف دخترام نمیشم….قبل آمدن رئیسی این خبرا و بی حجابی نبود….الان دو دختر من هر کاری میکنم گوش نمیکنند….

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

دیدگاه رو که بنویسیم که شما ثبت نمیکنید من در مورد حجاب دیدگاه داشتم ولی شما دیدگاهم ونفرستادید.

آیدا چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

خاک تو سرشون واقعا شرم آوره خحالت آوره نمیدونم بیرون انداختن خودشون چه لذتی داره والا من توخونه هم اینجور لباس نمیپوشم حیاهم خوب چیزیه

علی رضا چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

اینجا ایران است اروپا نیست که هرکس با هر پوششی که دلش بخوات بیاد ما مسلمانیم وخدا حکم زن رو به پوشش وحجاب داده حالا هرکه دوست داره لخت بگرده ایران وول کن بره توترکیه زندگی کنه خدا رو شکر مسئله حجاب رو عزیزان محکم گرفتن واستوار پیش میرن حالا تا کور شوید هر انکه میخوات بی بند وبار باشه وجوانان عزیز ومردای مردم رو فاسد کنه.

Jafar چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۳۲

فقط اونجاش که نوشته نگرانی مردم شیراز???

م .ر چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۲۷

چرابعضیهااینقدر بزرگنمایی میکنند وبه این قصایای ساده دامن میزنند وچرانمیخواهندشادی مردم راببینندوچه خلاف شرعی اتفاق افتاده بامانتو وشلوارکه نمیشه دویدچشمها راباید شست
ولطفا به دردهای دیگرمردم که مهمترندبپردازیدواین برخوردهای تبعیض امیزراکنار بگذارید مردم خودقاضیند وخوب قضاوت میکنند

داداش چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۱۲

حاکمان عدل الهی بر روی زمین بیشتر نگران شدن یا مردم شیراز.هر چقدر که می گذرد و دزدیها و اختلاص ها و دین فروشی ها و کاسبان تحریم درداین کشور از شدت زیاد شدن در حد انفجارند مردم بیشتر زده میشوند …

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۸

وامصیبتا وا اسفا. چرا نشستید. اصلا شیراز را یا نه کلا فارس را به توپ ببندید.با خاک یکی کنید!!!!!

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۷

این یک مسله بسیار عادی است شلوغش می کنید ومی خواهید ذهن ها را از تورم وگرانی وحشتناک دور کنید چرا تیتر های درشت وتمسخر امیز در مورد گرانی وفقر وبدبختی نمی زنید اقایان ومدیر مسول رسانه ها

سعید چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۰

متاسفانه شهر شیراز مهاجر پذیری بالایی داره وبعضی از خانم های شهرستانی وارد شیراز میشن کمبودهاشون رو میخان با پوشش های نامناسب و به روز ،جبران کنند.

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۴۸

رفاه وپول مستی وتجمل گرایی وسلامتی که خدا داده وامنیت ودرکل پول موجود وعقل ناموجود کارها کند که خر نکند

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۸

چیه بدبخت های متحجر ، شلوغش میکنید برید خودتون رو درست کنید ، سیاه بازی هم حدی داره،

رضا چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۵

حالا… بیان برن …

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۵

خیلی عادی می‌توانستند از کنار این اتفاق رد بشن هر چه بزرگ تر کنند وچوب توش بچرخانند بیشتر بوش درمیشه این مسئله خیلی معمولی هست برای گرانی هم اگر راست میگید غیرتی بشید

سعید چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۳۸

با این کار حاکمیت که چشم بر همه چی بسته ودنبال توجیحه کارای نکردشونن منم ترجیح میدم پشت بانوان میهنم وایستم چه بی حجاب چه لا حجاب

ناشناس چهارشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۵۷

خدا ارزش بیشتر از این برهنگی به زن داده کاش زنا قدر خودشون رو بیشتر بدونن
کاش مردم از این گمراهی نجات پیدا کنن وبفهمن خدایی هست که این همه فساد رو نمیپسنده چه برای مردم چه برا زن.
اللهم عجل لولیک الفرج

ناشناس سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

درود بر زنان شجاع سرزمینم.تا کور شود هر آنکه نتواند دید

حمید سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

من فکر میکنم اینکار باعث انگیزه شده تا شیرازی ها از خونه بیان بیرون و یه تکون به خودشون بدن. وگرنه عمرا از جاشون تکون نخورن

سرگردان سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰

مگه زنا ادم نیستن اونا جزو این خاک نیستن مختلط بود ک بود ب تو چه؟؟؟
اگه خیلی غیرت داری اقتصادو درست کن اختلاصگر رو تعقیب کن..فک نکنم اونم داشته باشی

رضا سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

غلط می‌کنه اون که درباره شیراز بخواد حرف بد بزنه به هیچ کس ربطی ندارد هر کسی هر پوششی می‌تونه داشته باشه.تو قم و مشهد فساد بیداد می‌کنه .

فردعادی سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

با اتفاقهای پیش آمده اخیرمشخصه که مردم دیگه اپن مردم قبل نیستندمن متعجبم چرامسولین خودشون رازدندبه نفهمی ونمی خوان قبول کنن

حسین خواجویی سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

خردمندترینِ مردم، کسى است که به عیب‏هاى خویش، بینا و نسبت به عیوب دیگران، نابینا باشد..

ناشناس سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

متا سفم چه خون هادادیم چه جوان ها دادیم به کجا رسیدیم کاش زن ایرانی ارزش خودش رو می دونست

حسین سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

دمشون گرم حالا شما دو دستی ماهی و بگیر

ناشناس سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

دمشون گرم خیلی هم عالی تا کور شود هر آنکه نامش قطع میشود

ناشناس سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

یعنی هنوز به این نتیجه نرسید که هر چه زور بیشتر وفشار بیشتر باشه باعث شل شدن پاشنه حاکمیت خواهد شد خطای بزرگ دولت را باید بپذیرید و با آن کنار بیایید نتیجه …. وبی تجربگی حضرات هست.وگرنه ما چندین ریس جمهور را در این چهل سال دیدیم .هیچ کدام به این اندازه فشل بی خاصیت بیسواد بی تجربه نادان وپر حاشیه نبوده .و سک نکنید این راننده ماشین را چپه میکند امروز یا فردا فقط منتظر باشید وکمر بندها را محکم ببندید

مسیح سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

بابا هر کاری کنید زنی که میخواد بدوه متاسفانه بدن بیرون میوفته…حالا چی شده؟ راس میگین تو خیابون جلوشونو بگیرین…

استاد سعیدطوسی سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

فقط یک کلمه ایجووووووووووووووووووونم
شرکت میکردم اول میشدم??

استاد سعیدطوسی سه شنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

فقط یک کلمه ایجووووووووووووووووووونم
شرکت میکردم اول میشدم??

آخرین اخبار