چاپ کد خبر: 127716
16 آذر 1402

خلاص شدن از چربی و کثیفی های سینی فر با ۷ ترفند آسان

سینی فر از وسایل بسیار کاربردی در آشپزخانه محسوب می شود.اما بعد از استفاده از آن ممکن دچار لکه های سوختگی و یا چربی شود که پاک کردن آن کار آسانی نیست و می تواند اذیت کننده باشد.ما دوست داریم خیلی اوقات در خانه شیرینی درست کنیم؛ اما ممکن است همین سختی‌ها و دردسرهای تمیز کردن سینی فر مانع از این کار شود.

تمیزکردن سینی فر
یک اسفنج با آب گرم و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن آن کافی نیست و باید روش های دیگری را برای تمیز کردن آن امتحان کرد. در این مقاله ۷ روش عملی برای تمیز کردن سینی فر را آموزش می دهیم.

پاک کردن چربی از سینی فر با چه روش‌هایی ممکن است؟
سینی فر همیشه در معرض چربی‌های فراوان و حرارت زیاد قرار دارد، دو عاملی که حتی با یک‌بار استفاده هم کار سینی‌تان را می‌سازد و آن را پر از لک و چربی‌های سوخته می‌کند! برای همین هم پیدا کردن راهکاری برای پاک کردن چربی از سینی فر معمولاً یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانه‌داری است.

اولین نکته‌ای که برای تمیز کردن سینی فر باید به آن توجه داشته باشید، جنس آن است. چون ممکن است جنس سینی فر کاملاً آلومینیومی باشد و یا از جنس استیل و دارای روکش آلومینیوم باشد، برخی سینی‌ها هم از نوع نچسب هستند. البته لازم نیست نگران این موضوع باشید ما بعد از معرفی هر روش به شما خواهیم گفت که هر کدام برای چه نوع سینی‌ای مناسب است.

۱-آب و جوش شیرین
اولین و ساده‌ترین روش برای پاک کردن لکه سینی فر استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین است. راهکاری که برای انواع مختلف سینی مناسب است، فقط کافی است به ترتیب زیر عمل کنید:

یک پیمانه جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند سپس خمیر را کاملاً روی سینی فر پخش کنید.بعد از نیم ساعت با مسواک یا اسکاچ نرمی روی لکه‌ها بکشید.سینی را آبکشی و خشک کنید.

۲-مایع ظرفشویی و ورق خشک‌کن
شاید ندانید اما برای پاک کردن چربی از سینی فر می‌توانید از چند ورق خشک‌کن استفاده کنید. ورق خشک‌کن، در واقع ورقه‌ای شبیه برگ دستمال کاغذی است که معمولاً آن را برای رفع الکتریسیته ساکن به‌همراه لباس‌ها درون لباسشویی قرار می‌دهند.

برای تمیز کردن سینی فر با این ورقه‌ها باید به این روش عمل کنید:

سرتاسر سطح سینی فر را مایع ظرفشویی بریزید.ورق‌های خشک‌کن را توی سینی و در کنار هم بچینید سپس کمی آب گرم توی سینی بریزید.
بعد از ۱ تا ۲ ساعت خواهید دید که چربی‌ها کاملاً از سینی جدا می‌شوند و با یک اسفنج نرم و مایع ظرفشویی می‌توانید به‌راحتی سینی را شستشو دهید.

۳- تمیزکردن سینی فر با کرم تارتار و سرکه

دستورالعمل:
کرم تارتار را به طور مساوی روی سینی فر بپاشید و سپس کمی سرکه روی آن ریخته تا تبدیل به خمیری شود. اجازه دهید این مخلوط حداقل به مدت ۸ ساعت بماند تا خشک شود و در نهایت با اسفنج اسکراب و آب گرم آن را پاک کنید و با آب و مایع ظرفشویی شستشو دهید.

۴-آمونیاک

اگر سینی فرتان از جنس استیل یا استیل با روکش آلومینیومی است می‌توانید برای پاک کردن آلودگی‌هایش از آمونیاک استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است به آن آسیب بزنید.شما با استفاده از روش زیر می‌توانید تاثیر شگفت‌انگیز آمونیاک را ببینید. از آنجا که بخار امونیاک برای تنفس مضر است، بنابراین این دستورالعمل را بهتر است در هوای آزاد انجام دهید:

سینی فر را درون یک کیسه‌ی پلاستیکی مقاوم (مثل کیسه زباله) قرار دهید سپس محلولی را که از ترکیب آب و پودر آمونیاک تهیه کرده‌اید به تمام قسمت‌های سینی اسپری کنید.در کیسه را محکم کنید و آن را در هوای آزاد و زیر نور آفتاب قرار دهید.

تمیز کردن سینی فر

۵- تمیزکردن سینی فر با جوش شیرین و سرکه

دستورالعمل:
ابتدا با جوش شیرین و سرکه خمیری تهیه کنید و آن را روی سطح سینی اسکراب کنید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با اسفنجی مرطوب آن را پاک کرده و با آب گرم و مایع ظرفشویی شستشو دهید . این کار مجموعا ۴۵ دقیقه زمان می برد.

بعد از ۲۴ ساعت می‌توانید سینی را با اسکاچ و مایع ظرفشویی کاملاً بشویید.

۶- با کمک فر و سینک ظرفشویی به آسانی کثیفی ها را از بین ببرید

دستورالعمل:
تمام سطح سینی را با مواد تمیز کننده بپوشانید و سپس آن را درون فر قرار دهید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه سینی را خارج کنید. بعد، سینی را در سینک ظرفشویی با سیم و آب گرم و مایع ظرفشویی شستشو دهید تا مواد باقی مانده را ازبین ببرید و این کار ۳۰ دقیقه زمان می برد.

۷ تمیزکردن سینی فر با هیدروژن پراکسید

دستورالعمل:
جوش شیرین را در تمام سطح سینی بپاشید و مقدار زیادی هیدروژن پراکسید را روی آن ها ریخته تا تمام پودر مرطوب شود . به مدت یک شب صبر کنید و سپس با کمک اسکاچی پلاستیکی تمام جوش شیرین ها را برداشته و درون سطل آشغال بریزید و درنهایت سینی را با اسفنج اسکراب، آب گرم و مایع ظرفشویی شستشو دهید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار