چاپ کد خبر: 127768
16 آذر 1402

جریمه ۷۵ میلیونی شکارچی ، بره میش وحشی را زنده نکرد+عکس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیر و کارزین ضمن اعلام کشف و ضبط قطعات گوشت بره میش وحشی، جریمه شکار این نوع حیات وحش را ۷۵ میلیون تومان اعلام کرد.

بره میش

عباس قائدی امروز، ۱۶ آذرماه گفت: شکار حیات وحش به خصوص گونه‌های ماده و در فصل زادآوری بسیار آسیب‌رسان است و زیان‌های ناشی از این اقدام دو چندان می‌شود.

وی خواستار برخورد جدی با متخلفان شکار شد و گفت: جریمه شکار یک رأس بره میش وحشی اکنون  ۷۵ میلیون تومان است، به نظر می ‌سد شکارچیان بدون توجه به عامل بازدارندگی این نوع جریمه‌ها اقدام به شکار می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از کشف و ضبط قطعات گوشت بره میش وحشی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این شکارچیان حرفه‌ای مقداری ادوات شکار، دوربین، چاقو، کیسه خواب و ملزومات دیگر نیز به دست آمده است.

قائدی ادامه داد: یک عدد دوربین شکاری یک عدد گوشی لمسی مربوط به متخلف نفر دوم نیز به دست آمده است، این شکارچی فراری است و تلاش برای دستگیری او ادامه دارد. ضمناً به دستور دادستان شهرستان گوشی لمسی جهت بررسی تحویل پلیس فتا شد.

وی افزود: همچنین طبق تحقیقات به‌عمل آمده شکارچیان دارای یک قبضه سلاح سیمینوف و یک قبضه سلاح تک لول سوزنی ساخت کشور روسیه هستند و ملزم به تحویل سلاح های خود هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه یک عدد چاقو  و یک عدد کوله پشتی و همچنین یک عدد کیسه خواب چندین دست لباس استتار توقیف یک دستگاه خودرو پراید نیز از شکارچیان بر جای مانده است، افزود: با دستگیری و بازداشت یکی از متخلفین شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین برای آنان پرونده تخلف تشکیل شده است و ملزم به پرداخت ضرر و زیان و تحویل سلاح هستند.

نگاه کنید| عجیب‌ترین درخت ایران که در دنیا لنگه ندارد

تاریخ شیراز|فیلم و عکس های قدیمی شیراز وقتی شهر حیدری – نعمتی بود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار