چاپ کد خبر: 110718
13 اردیبهشت 1402

جزئیات و شرایط تحویل زمین دولتی برای ساخت خانه به افراد و خانواده‌ها

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن جزئیات و شرایط تحویل زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر را اعلام کرد.
اسداله غفاری سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن  به تشریح جزئیات تسهیلات مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و شرایط واگذاری زمین و مسکن به خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر گفت: طبق قانون و آیین‌نامه اجرایی، همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

جزئیات و شرایط تحویل زمین دولتی به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر+جزئیات و شرایط تحویل زمین دولتی برای ساخت خانه به افراد و خانواده‌ها

غفاری گفت: این تسهیلات هم در قالب زمین و هم در قالب واحد مسکونی است.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: حداکثر مساحت پیش‌بینی شده برای تحویل زمین به خانواده‌ها ۲۰۰ متر مربع است و برای ایجاد انگیزه لازم برای خانواده‌های مشمول، فقط هزینه‌های آماده سازی زمین از خانواده‌ها دریافت می‌شود.

وی افزود: این هزینه به صورت نقدی نیست و تا دو سال بعد از انعقاد قرار داد در مهلت تنفس، وجهی گرفته نمی‌شود.

غفاری ادامه داد: مابقی آن نیز در ۸ سال بعدی دریافت خواهد شد که مبلغ ناچیزی است و شامل کارمزد هم نمی‌شود.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق آیین‌نامه اجرایی میزان ارزش زمین اگر زیر ۸۰۰ میلیون تومان باشد، به یک خانواده و اگر قیمت آن بالای ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان باشد به دو خانواده و اگر قیمت بیش از آن باشد و قطعه زمین قابلیت تفکیک نداشته باشد، هزینه آماده سازی ۲۰۰ متر آن گرفته می‌شود و مابقی آن بر اساس مابه التفاوت قیمت دریافت خواهد شد.

غفاری ۳ شاخص و شرط ارائه این تسهیلات را تاریخ تولد فرزند سوم، جمعیت و میانگین باروری شهر‌ها دانست و توضیح داد: این قانون در شهر‌هایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ نفر و میانگین باروری کمتر از ۲.۵ نفر اجرا می‌شود.

وی افزود: اگر در شهر مورد نظر زمین به میزان کافی وجود نداشت، در شهر زادگاه پدر یا در شهر‌های مجاور نیز واگذار اراضی انجام می‌شود.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: کسی که قبلا یک بار از تسهیلات زمین و یا واحد مسکونی یا وام مسکن یارانه دار استفاده کرده باشد، واجد شرایط برای دریافت تسهیلات نیست، اما طبق ماده ۳ قانون اگر خانواده‌ای هم واجد شرایط نباشد، اما فرزند سوم آن‌ها متولد آن تاریخ اشاره شده به بعد باشد، استثنائا می‌تواند این تسهیلات جدید را هم دریافت کند.

غفاری گفت: اگر متقاضیان در روند دریافت تسهیلات و اجرای این طرح دچار مشکل یا ابهام شدند می‌توانند با شماره ۸۸۷۷۶۷۴۰ که شماره دفتر واگذاری زمین و مسکن است، تماس بگیرند.

گفتنی است، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و تاریخ ابلاغ آیین نامه اجرایی آن نیز ۴ مهرماه ۱۴۰۱ بود.

شیوه نامه اجرایی این قانون نیز در ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ توسط وزیر راه و شهرسازی به سازمان‌های مرتبط ابلاغ شد.

در کانال های خبر فوری اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

کانال  واتساپ

 کانال   تلگرام

 کانال  در  ایتا 

 کانال  سروش

کانال  روبیکا

 کانال  بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حسین بلالی پوربندری جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

تاحالا هیچ تسهیلاتی ازدولت نگرفتم

آخرین اخبار