چاپ کد خبر: 132322
2 بهمن 1402

جزئیات کلاهبرداری اینترنتی مرد شیادی که در یاسوج بازداشت بود

فرمانده انتظامی فسا گفت: کلاهبرداری که آگهی فروش کالا در یکی از سایت‌های مجازی مشهد ثبت و در فسا خرید حضوری کرده بود، در یاسوج دستگیر شد.

کلاهبرداری

به گزارش اول فارس، سرهنگ “فرهاد آراوند”  در تشریح این خبر اظهار کرد: با ارجاع ۲ فقره پرونده قضایی به شکایت دو نفر متصدی واحدهای صنفی ابزار و لاستیک فروشی مبنی بر مسدود شدن حساب بانکی آنان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شخصی در شهر شیراز در یکی از سایت‌های خرید و فروش مجازی مشهد اقدام به درج آگهی فروش کالا با قیمت خیلی پائین و باورنکردنی می نماید؛ که در همین راستا احدی از شهروندان مشهدی با مالک آگهی تماس و اظهار می‌دارد که من خریدار کالا هستم و آن را برای من نگه دارید.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: مالک آگهی به شخص ناشناس که خریدار بوده اظهار داشته است که برای نگه داشتن کالا باید مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت کنید در غیر این صورت جنس به شخص دیگری می‌فروشم.

سرهنگ “آراوند” با بیان اینکه قیمت کالا اغوا کننده بوده و شخص ناشناس متقاعد می‌شود مبلغ را واریز کند، تصریح کرد: در همین فرصت کم مالک آگهی به ۲ مغازه در شهرستان فسا مراجعه و پس از خرید لاستیک و ابزار آلات، شماره کارت مغازه‌داران را با ترفندهای خاص (نداشتن پول در کارت بانکی خودش) اخذ و برای خریدار کالا در سایت (شخص فریب خورده) ارسال می‌کند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: شخص ناشناس بدون اطلاع از صاحب حساب کارت بانکی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال را واریز کرده و در ادامه جهت گرفتن کالا با مالک آگهی تماس که گوشی وی خاموش و متوجه می‌شود که مورد کلاهبرداری قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی فسا حین رسیدگی به پرونده از دستگیری متهم با پرونده‌ای مشابه در شهرستان یاسوج مطلع شدند، گفت: پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید فرد دستگیر شده در شهرستان یاسوج همان کلاهبردار مورد نظر می باشد.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تصریح کرد: خریداران سایت‌های واسطه گر خرید و فروش کالا باید از واریز هرگونه وجهی قبل از مشاهده و دریافت کالا خودداری کنند؛ زیرا در بسیاری از موارد به محض واریز وجه، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نمی‌شود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ندارالملک ‌ چهارشنبه , ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۵۴

با کشف این خلاف بزرگ با این مبلغ هنگفت اقتصاد روی آرامش بخود خواهد دید

آخرین اخبار