چاپ کد خبر: 68096
30 شهریور 1400

جزئیات یک کلاهبرداری ۱۰۰میلیون تومانی در واتس‌اپ

رئیس پلیس فتای کهگیلویه‌و‌بویراحمد از شناسایی و دستگیری عامل انتشار آگهی جعلی فروش تجهیزات MDF در شبکه اجتماعی واتس‌اپ خبر داد.

کلاهبرداری 7
به گزارش اول فارس، سرهنگ روح‌الله شهبازی‌پور گفت: در پی دریافت پرونده شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در شبکه‌ اجتماعی واتس‌اپ با آگهی جعلی اقدام به فروش لوازم چوبی Mdf در فضای مجازی کرده بود، پس از دریافت مبلغ یک‌میلیارد‌و ۳۷۰ میلیون ریال از ارسال لوازم خودداری کرده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط کارشناسان پلیس فتا، فرد کلاهبردار شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.
وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه به قصد فریب کارشناسان درخصوص کلاهبرداری انجام‌شده اظهار بی‌اطلاعی کرد اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک ارائه‌شده از سوی کارشناسان به جرم خود اقرار کرد و به همراه پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شد.
رئیس پلیس فتای کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: کاربران هرگز فریب این‌گونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا یا انجام خدمات از طرف فرد درج‌کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.
این مقام انتظامی هشدار داد: هرگونه خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه نمی‌شود چراکه این‌گونه فضاها به‌ دلیل دارانبودن استانداردهای خرید و فروش در فضای مجازی از امنیت لازم برخوردار نیستند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار