چاپ کد خبر: 106313
20 اسفند 1401

جولان سگ‌های ولگرد در شیراز در سایه بی‌توجهی مدیران شهری

اکنون باید از دل داغدار مادری نوشت که در سایه بی‌توجهی مدیریت شهری ۲۰ قلاده سگ ولگرد جلو چشمان خودش بدن فرزند ۱۱ ساله‌اش را تکه و پاره کردند و تن بی‌جانش را به دست خاک سپرد

سگ ولگرد 1

شیرازه نوشت: اینجا شیراز است ملقب به شهر راز، شهری که از قدیم‌الایام و روزگاران کهن در فرهنگ و هنر و شعر و ادب و تمدن غنی شهره آفاق بوده است؛ شهری که مقام معظم رهبری سال ۸۷ در سفر خود به استان فارس به واسطه حضور امام‌زادگان واجب‌التعظیم آن را سومین حرم اهل‌بیت(ع) نام نهادند و همین امر رسالت مدیران آن را خطیرتر کرد.

اما آیا مدیران شهری این کلان‌شهر در حد و قواره نام پرآوازه‌اش به نیازهای مردمانش و مشکلات و معضلاتش توجه می‌کنند؟ و آیا تلاشی در رفع تکرار آسیب‌های اجتماعی موجود در این شهر کرده‌اند؟

با در نظر گرفتن برخی آسیب‌های موجود و تکراری قطعا پاسخ بسیاری از شهروندان منفی خواهد بود. اما عده‌ای معتقدند«هر سخن جای و هر نکته مکانی دارد» و بر زبان راندن برخی معضلات شهر راز آن هم در آستانه عید نوروز شاید کار درستی نباشد، لکن توجه به این نکته نیز ضروری است که پرداختن به آسیب‌هایی که سالهاست رسانه‌ها از آن می‌نویسند و می‌گویند و از مدیران شهری می‌خواهند که آنها را مرتفع کنند نه تنها اشتباه نیست بلکه خدمت برزگی است به مردمان این دیار.

آسیب‌ها و معضلاتی همچون معتادین متجاهر که حالا به دل شهر هم رخنه کرده‌اند، متکدیانی که وارداتی هستند و از دیگر استانها و شهرها به شیراز سفر می‌کنند، دست‌فروشان و دوره‌گرد اتباعی که به راحتی در خیابان‌ها بساط کرده و مردم را سرکیسه می‌کنند و نهایت سگ‌های ولگردی که ردپای دندان‌هایشان هر روز بر پیکر کودکان این شهر می‌نشیند.

آری همین امروز و اکنون باید از دل داغدار مادری نوشت که در سایه بی‌توجهی مدیریت شهری ۲۰ قلاده سگ ولگرد جلو چشمان خودش بدن فرزند ۱۱ ساله‌اش را تکه و پاره کردند و تن بی‌جانش را به دست خاک سپرد، تا شاید تلنگری باشد بر مسئولینی که فقط نام مسئول را یدک می‌کشند در مواجه با آسیب‌های اینچنینی عاجزند.

آری جولان سگ‌هایی که نه فقط در روستای محل سکونت این کودک، بلکه در پارک‌ها و بوستان‌های بزرگ و میادین این شهر هم به راحتی رژه می‌ روند و برای شهروندان ایجاد رعب و وحشت می‌کنند و محیط زیست را آلوده کرده و موجب انتشار بیماری می‌شوند.

چند روز پیش فیلمی در فضای مجازی پخش شد که کشته شدن یک کودک توسط سگ‌های ولگرد را نشان می‌داد و فرماندار شهرستان شیراز هم در گفتگو با رسانه‌ها با تاکید بر لزوم جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد،اظهار کرد: بعضی از تشکل‌های حامی حیوانات و سگ‌های ولگرد معتقدند که این حیوانات موذی باید آزاد و رها باشند در صورتی که این مساله می‌تواند به قیمت جان انسان‌های بی‌گناه و بی دفاع تمام شود.

اکنون این سوال از شیبانی فرماندار این کلانشهر مطرح است که حمایت از جان مردم مهم‌تر است یا پاسخ دادن به صحبت عده‌ محدودی که جان دیگران برایشان کم ارزش‌تر از جان یک حیوان وحشی است؟

سوال اساسی‌تر مردم این شهر و دیگر شهر‌های استان فارس از مدیران شهری و شهرداری‌ها این است که آیا وقت آن نرسیده که یک بار برای همیشه با یک تدبیر و دوراندیشی به موقع به این قصه غم‌انگیز و نا امید کننده سگ‌های ولگرد پایان دهید؟ چرا که این معضل علاوه بر وحشتی که بر دل مردم ایجاد کرده سالیانه هزینه‌های سرسام‌آوری را جهت تزریق واکسن هاری به فرد آسیب دیده بر کشور و استان تحمیل می‌کند، مبالغی که اگر دستان توانمند و اندیشه نو در پی داشته باد می‌تواند صَرف کنترل و و از بین بردن این معضل باشد نه فقط یک مسکن موقت و سطحی برای جلوگیری از مرگ فرد آسیب دیده باشد.

رئیس گروه‌های بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تیرماه سال جاری ، تعداد واکسن مصرفی هر فرد را پس از سگ گزیدگی از یک تا چهار ویال و قیمت هر ویال واکسن ضد هاری را در آن زمان ۷ یورو عنوان کرد که اکنون با افزایش تورم، تحریم‌ها و افزایش نرخ دلار قطعا این مبلغ چندین برابر شده است.

این در حالی است  که ابراهیمی این مبلغ را تنها جهت خرید واکسن دانست و معتقد است اگر جمعا حساب کنیم با دیگر اقدامات صورت گرفته هزینه‌هایی چندین برابر بر روی دست وزارت بهداشت گذاشته می‌شود.

حالا با نگاهی به آمار علوم پزشکی شیراز به نقل از عباس رضائیان‌زاده معاون بهداشتی این دانشگاه که در ۱۳ تیرماه به شیرازه داد است تنها در سه ماهه نخست سال جاری بیش از پنج هزار و سیصد مورد حیوان گزیدگی گزارش شده که در بیش از ۷۰ درصد این موارد، گزش با سگ رخ داده و این یعنی تا کنون که در اسفندماه و پایان سال هستیم آمار چندین برابر و هزینه‌های درمان آن نجومی‌تر شده است.

مسعود زارعی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز هم موضوع سگ‌های ولگرد را یک پدیده چند وجهی دانستو تصریح کرد که شهرداری در جمع‌آوری سگ‌ها مشکلی نداشته و همکاری لازم را انجام می‌دهد و ظرف مدت یک هفته  می‌تواند تمامی سگ‌های شهر را جمع‌آوری کرده تا نگهداری‌شان انجام شود.

اکنون این سوال از زارعی عضو شورای شهر شیراز مطرح است که اگر شهرداری توان جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را در یک هفته دارد پس چرا با گذشت بیش از ۸ ماه از گفتگوی شما با رسانه و تکرار این قصه پر غصه، همچنان شاهد جان دادن شهروندی بر اثر سگ گزیدگی و افزایش آمار آن هستیم؟

شهرداری و مدیریت شهری هنوز به این توانمندی و تدبیر نرسیده که گفته عضو شورا را جامه عمل بپوشاند؟ یا آنقدر این ماجرا پیش پا افتاده شده که در رتبه‌هاتی اخر برنامه‌ریزی شهری قرار دارد و هنوز وقت رسیدگی به آن نرسیده؟

و اما کلام آخر خطاب به شهردار شیراز:

زمانی که  از دل صحن شورا بنا به مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی بر مسند شهرداری کلانشهر شیراز نشستید آیا به این موضوع فکر کردید که شیراز در گذر زمان باید بر اساس جایگاه و شان و منزلت ویژه خود رو به رشد و پیشرفت و کاهش آسیب‌هایی باشد که شهروندانش را آزرده خاطر می‌سازد؟

آیا در برنامه‌ریزی مدون شهری آسیب‌هایی همچون جولان سگ‌های ولگرد، حضور معتادین متجاهر در دل شهر، متکدیان وارداتی دست‌‎فروشان غیربومی، مناسب‌سازی مبلمان شهری و ده‎‌ها معضل دیگر را در اولویت کارهایتان قرار داده‌اید؟

به امید روزی که ردپای دندان این حیوانات بلاصاحب بر تن هیچ کودک شیرازی باقی نماند و مدیران شهری چاره‌‌ای  برای ساماندهی سگ‌های ولگرد

بیاندیشند.

کی میدونه این عکس قدیمی کجای شیرازه ؟

عکس های دیده نشده الیزابت تیلور در شیراز

 در کانال اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

یکتا یکشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

من با اینکه یه بچه هستم بهتره شما ادمای ظالم فهم و شعور دارم. اخی شما که میخواین بفهمین با عقیم سازی درست میتونین تعدادش رو کاهش بدید ‌.

همین الانشم مطمعنم خیلی بچه های سر کوچه که ننه باباهاشون میگن وای بچه من گله و سنبله خیلی مهربونه قشنگ همین چند تعداد بچه شروع به ازار و اذیت سگ و گربه ها میکنن چرا ؟ چون با دوتا چشم خودم دیدم دنبال یه گربه می دویدن تا اذیتش کنن‌. و خدا از شما حیوان کش ها که چه بچه باشین چه نوجوان نگذره .

و در اینده قراره که خودمم جزو هامی حیوانات باشم نه شما انسان های پست فطرت در ضمن من علاوه بر سگ و گربه ، موش و مارمولک هم خیلی دوس دارم ازشون دفاع میکنم.

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷

خاسم بگم بلاها بعدمعدوم شدن ۱۷۰۰ کم اومد سرتون…آه این موجود خدا را گریبان همه هست..سگ تا اذیت نکنی کاری نداره.من بین سگای قدرجونی رفتم.

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

مشکل مسئولین نیستن، مشکل اینجاست که سگ پرستان زیاد شدن!!!! متاسفانه تعداد سگ ها از شهروندان بیشتر شده!!!یکی نیست به این سگ پرست ها بگه شما که دلتون به حال اینهمه سگ میسوزه گله ای بیارین خونه تون وباهاشون زندگی کنید!!!!

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

این مشکل در کل کشور به وجود آمده است علاوه بر ایجاد خطر برای انسانها حتی باعث از بین رفتن برخی از گونه های حیاط وحش هم شده است لطفاً سگهای ماده رو جمع آوری کنید مشکل خود به خود حل خواهد شد

Mzam دوشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

این همه سگ بی صاحاب شدن … چی شد

رحیم سامانی دوشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

بعد ازین ناچاریم به خاطر دفع سگها واز اون بدتر جونورای دوپا با خودمون چوب و چماق داشته باشیم

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۳

ه شهردار که میات فقط استاد دزدی هست کجا به فکر شهر هستند

مجید دوشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۴:۳۹

حداقل سگ اختلاس ودزدی نمیکنه

سارا یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۴۶

بهترین کار اینه که
ی گلوله خرج سگ کنند ی گلوله هم بزنند تو کله ی بی مغز حامیان سگ ها

... یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۶

حامی حیوانات کدوم گوری هستن ک صداشون درنمیاد اگه یه سگی بکشن زودهوارمیکنین وخودتونوجر میدین، اگه این اتفاق هم برای خونواده خودتون رخ بده آیا بازهم میایین بگین سگ های ولگردوونکشین وجمع آوری نکنین. بچه هامون امنیت جامی ندارن شب هاهم ک خودمون اسایش نداریم ازسروصداشون

خدا پرست یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۱۵

در پاسخ به شخصی که نوشته سگ ها را معدوم کنید می خواهم بگویم تو خدا را می شناسی می دانی همان کسی که آفریننده تو هست آفریننده آن سگ ها هم هست پروردگار به تو توان کار کردن داده تا لقمه نانی را هم به خود و هم به خانواده و هم به این موجودات زبان بسته برسانی حواست باشه که بیهوده به این دنیا نیامدیم بلکه با هدف به دنیا آمدیم پس به بخشندگی خدای مهربان با شکرانه و شکر گذاری از او به این زبان بسته ها روزی برسانیم تا پستان ماده ها پر شیر شود و فرزندانشان گرسنه نمانند، ای انسان بیشتر اندیشه کن . یا علی

خداپرست یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۱۴

در پاسخ به شخصی که نوشته سگ ها را معدوم کنید می خواهم بگویم تو خدا را می شناسی می دانی همان کسی که آفریننده تو هست آفریننده آن سگ ها هم هست پروردگار به تو توان کار کردن داده تا لقمه نانی را هم به خود و هم به خانواده و هم به این موجودات زبان بسته برسانی حواست باشه که بیهوده به این دنیا نیامدیم بلکه با هدف به دنیا آمدیم پس به بخشندگی خدای مهربان با شکرانه و شکر گذاری از او به این زبان بسته ها روزی برسانیم تا پستان ماده ها پر شیر شود و فرزندانشان گرسنه نمانند، ای انسان بیشتر اندیشه کن . یا علی

رضا یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۵۲

الان ۵ تا سگ بزرگ تو پارک بعثت ۳ ماه هست دارن رژه میرن ،شهرداری نمیاد اونارو جمع کنه،تو سطح شهر هم هزار ها معتاد هستن که یه سگ کثیف هم همراه خود لجنشون این طرف و اونطرف میاد،خواهشاً به این قضیه آوردن سگ در خیابان چه توسط افراد ،چه سگ ولگرد پایان بدید

جلال یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۳۲

شاید سگ ها وقتی تنها هستند خطرناک نباشند ولی وقتی با هم باشند و تعدادشون زیاد باشه شیر می شوند و به هر کسی حمله می کنند بخصوص اگر بخواهند کار منشوری کنند چون استرس شدید دارند

جواد یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۲۴

برخی ها ژست با کلاسی و حامی حیوانات را به خود می گیرند ولی اگر یک سگ ولگرد یکی از عزیزان حودشون را گاز بگیره به زمین و زمان ناسزا می گویند. ابتدا حامی همنوع خودمون باشیم

سیما یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۲۶

خبرگزاری مزدور فقط چرندیات سگ ستیزان رو نشر میده و حرفهای ما رو تکراری اعلام می کنه. جواب شما رو خدای سگها به سختی خواهد داد

شکوفه یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۲۳

لعنت بر تو خبرگزاری پلید کنند که همیشه باعث ظلم به سگهای معصوم هستی و پیامهای حیوان دوستان را که به دفاع از این موجودات خدا می نویسیم به اسم تکراری بودن نشر نمیدی !! تکراری چرندیات خودت و حیوان ستیزان خدا نشناس است

شکوفه یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۲۰

درد و بلای این سگ‌های معصوم و بی گناه بخوره توی سر هر چه سگ ستیز خدا نشناسه انشاالله به حق امام حسین! نادان هایی که فهم ندارید که به مخلوقات بی پناه خدا ظلم نکنید و به آفرینش خدا اهانت نکنید ! ولگرد شمایید که وجودتان فقط آزار معصومان است ! ائمه همه حیوان نواز بودند. روایات در این زمینه فراوان هست که با یک سرچ کوچک می دیدید! اینقدر بی شرفید که انتظار دارید سگ را اذیت کنید و او کوچکترین دفاعی از خودش نکند! چرا هیچوقت به ما حیوان دوستان حمله نمی کنند!؟ الهی به حق امام حسین خدای سگها تقاص ظلمی که به آنها می کنید را به شدت از خودتان و فرزندانتان بگیرد انشاالله. چرا که خدا شدید العقاب است ! قسمش می دهم که از قصاص دل سیاهتان نگذرد!!

عبدالله یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۰۲

عجب خر تو خری است عده ای خواب زده داعیه طرفداری حیوانات دارند عده‌ای بدبخت که مورد حمله واقع می‌شوند مسئولان
جوگیر که سگها را به امان خدا رها یا در اسید می اندازند افراط و تفریط نهادینه و فرهنگ مردم شده طرف با فکل و کراوات و قر و فر سگ گردانی میکنه و فضله و ادرار سگش را جا می‌گذارد

محمد یکشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۵۸

همشهری های گلم آخه چه فرقی داره افغانی باشه ایرانی باشه اروپایی باشه یا آفریقایی ی بچه به وسیله سگ ولگرد کشته شده و این اولیش نبوده اخریشم نیست ی محیط خارج از شهر فنس کشی یا دیوار کشی کنید همه رو بگیرید ببرید اونجا عقیم سازی کنید و نگهداری

احمد شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

بوو درباره سگ داره حرف میزنه همو افغانیو هم خوبه داره بجوی تو کار میکنه بعدشم او بچو که گفتن یازسالو میگما ضعیف بوده اسخونی حتما ننش داشته با موبایلو گپ وگفت میکرده حواسش جوی دیگی بوده

احمد شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

عامو بیو اخر میانرود گله به گله تپه به تپه در انحصار ای مدل سگوی ولگرده

Sobhan.brahman شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

سلام عرض ادب سال ۸۷سرکوچه گلخون قصر دشت میوه فروشی غرفه ای داشتیم شب ها ۱۲به بعد میشد قیامت قشنگ شبی چهل پنجاه تا سگ میریخت با سنگ لامپ سوخته از خجالت شون در می آمدم تازه بالاشهر شیراز هم هست اون موقع پایین شهر که الله اعلم واقعا جای تاسف داره مدیریت که نیست افتضاح جای اون مادری که بچه اش سگها تکه تکه کردن اقای فرماندار اقای شهردار بچه خودت هم بود دیدگاه تان همین بود!!!!!!

عباس شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

نباید به اینا غذا داد، هجوم اوردن به سمت زندگی مردم خیلی هم کثیف و نجس هستند با هزاران مریضی!!

رهگذر شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

از فردا میفتن به جان سگها من خودم با چشم دیدم ماشین وانت پیمانکار …تو خیابان همت شمالی یا همان ایمان شمالی با نیزه داشتن سگ میکشتن بترسید از خشم خدا وقتی اینجوری سر مخلوقش میارین

محمد شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰

دوباره شروع کردین!!!
تا ا ذ یتشون نکنید کاری نکنند.
حتما این پسره سنگ زده. و یا کتک زده..از خدا بترسین.‌‌چقدر دروغ !!! ما که نزدیکشون میریم فرار میکنن…میازار موری که دانه کش است…که جان دارد و جان شیرین خوش است….سگ اصحاب کهف یادت نره..که خدا تو قرآن اسمش اورده

حمید شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

سلام
موضوع اتباع بیگانه درشیراز، مخصوص دروازه قرآن شیراز و، ورودی یک کلانشهر که معلوم نیست افغان هستند یا پاکستانی، و بدون هیچ مدرک شناسایی واردشهرشده که خودش به نوبه خودش خطرش از هزار …. بدتراست که هرلحظه اگه اتفاقی بیفته، به راحتی میتونن فرارکنن و این موضوع خیلی دردناک هست و بادیدن این صحنه درسطح شهر، بایدخون گریست که چرا اینقدر در ایران و درامثال شهرکلانشهری مثل شیراز شاهد موضوع این چنینی باشیم!!!!! این نشان دهنده، بی کفایتی و بی لیاقتی مسول شهرنیست؟؟؟؟!!!!!!!! معتادان و سگ های وحشی ولگردکه الان چندین سال هست که جای خودش رو، داره متاسفانه…………

محمد شیراز شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

ده ملیون افغانی قاچاق تو ایران چکار می‌کنند مسولا خوابند چرا جلوشان را نمیگیرن

محمد شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

سگ که از بعضی شما بهتره وفادارتره افغانی میخاست نیاد ایران افغانی‌ها باعث گرانی خانه نان موا خوراکی شده‌اند بیش از ده میلیون افغانی تتو ایران چکار می‌کنند مولای ما کجا هستند چرا جلوی افغانی را نمی‌گیرند حالا یه سگی پای یه افغانی و گرفته بزر گش کنین

شهروند شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶

سگها هم آفریده خدا هستند اما باید کنترل جمعیت بشن اونم باعقیم سازی
اوناهم شعور واحساس دارن فقط بعضی ها با اونا بد رفتار می کنند پس منتظر حمله هم باشن

احسانی شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

معدوم کردنشون کار یه هفته هس.
من حاضرم با یه تفنگ شکاری دخل همشونو بیارم .
فقط دوستاران سگ ها بهشون برنخوره

محمد شیراز شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

چکار سگ دارین خودتان از سگ کمترین

سلام شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳

زن صیغه بگو خواهر خودت بچه ولگرد برو فکر ابرو کن می خواهی با دزدی نان بدهی بعد بکشی

ایرانی شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

متاسفانه صدرا نیز همین مشکل را داریم و سگ های ولگرد بسیار زیاد شده اما رسیدگی نمی شود

علی شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

خیابان های شیراز پر از سگ های ولگردهست من یه روز پسرم بردم پارک یه سگ داشت اونو می‌کشید می‌برد با خودش هرکسی از راه رسیده یه سگ دستش گرفته مردم اصلا فرهنگ ندارن تو شهرک صنعتی شیراز دوهزار تا سگ دیدم چرا اینا رو معدوم نمیکنن اون مادر بیچاره چه گناهی داره مرگ بچه اش رو با چشم دیده

وحید شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

سگ‌های ولگرد هم معضلاتی برای مردم دارند، هم برای محیط زیست. با عدم غذادهی به آنها، افزایش سرسام‌آور جمعیت آنها را کند کنیم.

محمود شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

دوستان چطور از قدیم الایام تا کنون از اجداد و خانوادهایمان حفاظت می کردن حالا هم بد شدن و هم نجس ، پس چطور خداوند اینها را آفریده قطعاً حکمتی در کار بوده ، از طرفی همین الآن اکثر کارخانه ها و شرکتها شبها برای نگهبانی از اونها استفاده می کنند ،
کافیه مسولیت ببینند سایر کشورها چه تدابیری انجام می دهند تا این حیوانات اینقدر اذیت نشوند .

حاجی دویی شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

مسولین فعلا فکر سکه و دلار هستند آبدارچی را ببینی بهتر از هر مسولی کار انجام میده .
در منطقه ۳۶۰هزار هکتاری بافت قدیم بالغ بر سه الی چهار هزار تا معتاد کارتون خواب داریم که هر کدام از آنها یک عدد توله سگ داره … چهار پنج ماهه این توله بزرگ میشه آزاد میشه تو شهر شیراز نوبت توله بعدی …بعدش هم زاد و ولد هر سگ هم حداقل ۶تا توله می‌کنه با یه جمع و ضرب ساده ببیند در یک سال چقدر سگ داریم …حداقل سالی بیست سی هزار سگ فقط تولید کارتون خوابها هست.که اکثراً هم توله ….نگه میدارند ببینید چه غوغایی میشه…
راه حل ساده اینه که با یک تیر چند نشون بزنند آقایان مسئول معتادین کارتون خواب را که جمع آوری کنند ….دزدی کم میشه سگ خیلی خیلی کمتر میشه وجهه شهر زیبا تر میشه شهر امن میشه توریست زیاد میشه

ناشناس شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷

شهرسنندج سگهای ولگرد هست اما سطل آشغال شهرداری خالی است اونها گرسنه هستن حیوانن

علی شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

کاکو جون اینجو شیرازه شهر بی در و دروازه
حالا سگهای ولگرد که بجای خود اطراف ارگ کریم خانی که محل تردد توریست و گردشگر هست پر شده از ادم های رمال و ولگرد معتاد روی چمن ها خوابیدن هر چی هم به تلفن ۱۳۷ زنگ میزنی اصلا اهمیتی نمیدن
انگار این شهر اصلا صاحب نداره

باهر شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

من از بس که از وجود گله های سگ احساس ناامنی می کنم حتی جرات نمی کنم با خانواده به کوه و دشت و بیابان و باغات و …بروم چون هر لحظه امکان دارد مورد هجوم آنها قرار بگیریم چون همه جا هستند و هیچکس نباید احساس امنیت کند مگر اینکه چند خانواده باهم باشند و وسایل دفاعی هم داشته باشند.

ناشناس شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲

همه جا پر از سگ ولگرد شده هر کجا رو نگاه میکنی مدفوع سگ هاست و یا مشغول ادرار هستند و به صورت گله ای یا انفرادی مشغول گردشند

محمد شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

سلام در پارک بعثت علاوه بر سگ های ولگرد و سگ های خانگی هم منزل شده

اشرف شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

عامو بیو پارک بعثت ببین سگ های خانگی همسایه ریختند اونجا لاونه کردنه

هولو شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

این همه دروغ برای توجیه نابودی سگ ها !

م د شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

متاسفانه شهرداران شیراز سالهاست که در این رابطه وعده دروغ میدن وهیچ کاری هم انجام ندادند سگها هم در شهرکهای کنار شهر جولان میدن اگر فقط به خاطر تعدادی افراد سگ باز شهرداری از وظیفه اش شانه خالی می‌کند که مایه تاسفه که جان بچه های شهرم بی ارزش تر از سگهاست شخصا پیرمردی هستم که صبحهاحدود نیم ساعت از وقتم را صرف همراهی دختر پرستارم میکنم که از حمله سگها در امان باشد و بتواند با سرویس به محل کارش در بیمارستان برود

امیر شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

چرت پرت بنویسیم ثبت میشه علاج موضوع جناب سیستم میفران دید گاه تکراری شناسایی شد و شما قبل چنین چیزی گفته بودید

امیر شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

سگهای بی صاحب از اول تاریخ تمدن در کنار انسان زیسته‌اند و مشکل خاصی هم نبوده آنها در مقابل خدمات خودشون ا ز انسان جا و غذا گرفته اند ولی پدیده سگهای ول گرد و حمله آنها به عابران در واقع بخاطر رفتار غلط خود انسانها با آنان هست که شکل گرفته مثلا همین الان که در فشار اقتصادی هستیم اگر سطل‌های اشغال بررسی بشه نیمی از آن مواد غذایی دور ریخته شده هست که سگ و جانوران دیگر به سمت آن جذب میشه به نظرم من برای کنترل جمعیت سگ های بی صاحب و ول گرد باید آموزش هایی در مورد رفتار انسان ها با آنان در دستور کار شهر داری قرار بگیره اگر نه کشتن و عقیم کردن و از این دست کارها پاسخ مسله نخواهد بود

شعله شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

سگهای ولگرد رو معدوم کنید لطفا

ناشناس شنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

سلام خانم بیوه براصیغه میخوام خرج میدم جا مکان نداشت دارم فقط

آخرین اخبار