چاپ کد خبر: 64414
25 مرداد 1400

حرکت فوری احمد مسعود به پنجشیر+فیلم

احمد مسعود

احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، به پنجشیر رفت. این ولایت هنوز به تصرف طالبان درنیامده است.

احمد مسعود

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد احمد مسعود فرزند فرمانده فقید افغان یعنی احمد شاه مسعود با یک بالگرد نظامی به همراه تنی از شخصیت‌ها ولایت پنجشیر در شمال کابل را ترک کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از این خبرگزاری، تصاویر ویدیویی منتشر شده نشان دادند، احمد مسعود در حال انتقال با یک بالگرد نظامی به همراه تعدادی از نیروهایش از ولایت پنجشیر است.

به گفته منابع، احمد مسعود شخصا از همه افراد مقیم و ولایت پنجشیر خواست در رسانه‌های منطقه‌ای مقصد او را فاش نکنند.

این در حالی است که پیشتر گفته شده بود، احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان به پنجشیر رفته است و می‌گوید حاضر است به خاطر صلح در افغانستان خون پدرش را فراموش کند و در مقابل، ثبات و امنیت را در کشورش ببیند.  

ولایت پنجشیر همچنان تنها ولایتی است که طالبان وارد آن نشده‌اند و احتمال شکل گیری مقاومت در برابر طالبان در این ولایت مطرح شده است

احمد مسعود (زاده ۱۰ ژوئیه ۱۹۸۹ در پنجشیر) فرزند احمد شاه مسعود است. وی در نوامبر ۲۰۱۶ به عنوان مدیر بنیاد مسعود منصوب شد. در ۵ دسامبر ۲۰۱۹ به عنوان جانشین پدر خود در زادگاهش پنجشیر معرفی شد.

احمد مسعود در ۱۰ ژوئیه ۱۹۸۹ در ولایت پنجشیر متولد شد. احمد مسعود پس از اتمام تحصیلات ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه در ایران برای ادامه تحصیل به انگلیس رفت. او یک سال را در یک دوره نظامی در آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست گذراند. در سال ۲۰۱۲ وی دو دوره کارشناسی ارشد مطالعات جنگ در در کالج کینگز لندن شروع کرد و در آنجا کارشناسی ارشد خود را در رشته سیاست بین‌الملل کسب کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

جواتی دوشنبه , ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹

این دیگه از ترسش گفته مقصد منو فاش نکنید
ای بی مصرفها فقط فرار کنید

آخرین اخبار