چاپ کد خبر: 135162
4 اسفند 1402

حضور ۱۲ بسکتبالیست با آتیه استان فارس در انتخابی رده مینی کشور

رشد چشمگیر بسکتبال استان فارس در رده پایه باعث شده تا همواره بسکتبالیست های باآتیه  استان فارس بتوانند حضور موفقی در سطح کشور داشته باشند.

به گزارش اول فارس، از آنجا که یکی از رویکردهای هیأت بسکتبال استان فارس توجه به رده‌های پایه می‌باشد و همین مسئله باعث شده که امروز بسکتبال فارس با داشتن ۱۸ تیم در رده‌های پایه در سطح کشور حرف اول را بزند یکی از مقاطع سنی که همواره نیاز به توجه در رشته بسکتبال دارد رده مینی می‌باشد از آنجا که امسال بر اساس رویکرد فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران مسابقات مینی بسکتبال به صورت جشنواره‌ای در حال برگزاری می‌باشد و در هر مرحله تعدادی از بازیکنان به اردوهای  مختلف  دعوت می شوند تا بتوانند با منتخبین سایر استان‌ها به رقابت بپردازند.

تیم بسکتبال مینی نوجوانان استان فارس 1

از آنجا که امسال استان فارس در رده مینی بسکتبال دو تیم را روانه مسابقات نموده بود همین مسئله باعث شد تا مستعدین بیشتری بتوانند در عرصه مسابقات حضور پیدا کنند تلاش جواد رضایی و صادق پور مربیان تیم منتخب استان فارس در جشنواره‌های مینی بسکتبال باعث شده تا در مرحله اصلی این رقابت‌ها که  هفته گذشته در استان بوشهر برگزار گردید ۱۲ بسکتبالیست با آتیه استان فارس در رده مینی در این مرحله حضور پیدا کنند.

به منظور حضور موفق آینده سازان بسکتبال فارس در این جشنواره طی چند روز گذشته تمرینات خوب و منظمی زیر نظر مربیان تیم جهت آینده سازان بسکتبال برگزار گردید. در این راستا حضور مسئولین هیأت بسکتبال استان فارس و خانواده بازیکنان باعث شد تا آینده سازان بسکتبال از انگیزه بالایی برای تمرین برخوردار باشند. بدون شک  همراهی و همیاری خانواده این ورزشکاران باعث شده تا دست‌اندرکاران هیأت نیز دلگرم تر از همیشه به این آینده سازان توجه نمایند.

همچنین جواد رضایی مربی تیم منتخب بسکتبال استان فارس که از سوی  فدراسیون بسکتبال نیز به عنوان مربی فدراسیون در این جشنواره‌ها حضور دارد، گفت: خوشبختانه با رویکردی که هیأت بسکتبال استان فارس در چند سال گذشته به رده‌های پایه داشته باعث شده تا یک سیر صعودی خوبی را در بسکتبال پایه استان فارس شاهد باشیم و امسال که مسابقات بسکتبال رده مینی به صورت جشنواره برگزار می‌شود در چند مرحله گذشته بازیکنان خوبی از استان فارس به مراحل بعد راه پیدا کردند که بدون اینکه بازیکنی از استان فارس در مراحل قبلی خط خورده باشد همه بازیکنان در همه مراحل جشنواره حضور دارند.

بازیکنان تیم مینی بسکتبال فارس امیر نهانی ، اهورا خسروی نیا، آرتین توکلی، محمد نعمتی،محمد مهدی نعمتی، امیر صالحی، ، سیناخواجه بهجانی، رضا قربان، امیر مهدی ترابی، پارسا خلیفه، امیر مهدی غلامی، وحید رجبیان با مربیگری جوادرضایی و سرپرستی امیر صادق پور هستند.

وی گفت: حضور ۱۲ بازیکن از استان فارس در این مرحله از جشنواره باعث شده تا همواره استان‌ها توجه خاصی به بسکتبال فارس به خصوص در رده‌های پایه داشته باشند.
وی گفت: در این راستا فقط هیأت بسکتبال همواره حامی خوبی برای این عزیزان بوده و انتظار داریم که سایر مسئولین استان نیز از این آینده سازان حمایت کنند.

تیم بسکتبال مینی نوجوانان استان فارس 2
رضایی گفت: بدون شک اگر بستر لازم برای حمایت از این عزیزان فراهم شود در سال‌های آتی بسکتبال استان فارس می‌تواند در سطح کشور جایگاه خوبی داشته باشد و لذا انتظار داریم که به خصوص بخش صنعت از بسکتبال استان حمایت کنند و مطمئنا توجه به رده‌های پایه و حضور این بازیکنان در اردوهای تیم‌های ملی می‌تواند انگیزه را در بین سایر علاقمندان به بسکتبال دوچندان نماید.
رضایی گفت: یکی از اقدامات خوب هیأت بسکتبال استان فارس توجه به شهرستان‌ها می‌باشد و همین مسئله باعث رشد بسکتبال در خیلی از شهرستان‌های استان گردیده به طوری که امروز در بین بازیکنان دعوت شده به جشنواره مینی بسکتبال در استان بوشهر چند بازیکن از شهرستان‌های جنوبی استان فارس حضور دارند که این مسئله قطعا باعث بالا بردن انگیزه سایر بسکتبالیست‌ها در شهرستان‌های مذکور خواهد شد و قطعا می‌تواند به رشد بسکتبال در سطح استان کمک زیادی نماید.

لازم به ذکر است بازیکنان تیم مینی بسکتبال فارس امیر نهانی ، اهورا خسروی نیا، ارتین توکلی، محمد نعمتی،محمد مهدی نعمتی، امیر صالحی، ، سیناخواجه بهجانی، رضا قربان، امیر مهدی ترابی، پارسا خلیفه، امیر مهدی غلامی، وحید رجبیان با مربیگری جوادرضایی و سرپرستی امیر صادق پور هستند. منبع: تماشا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار