چاپ کد خبر: 141283
6 اردیبهشت 1403

حواس تان باشد نرخ کرایه تاکسی در شیراز ۶ هزار تومان نیست !

فرماندار شیراز با اشاره به تصویب نرخ کرایه تاکسی کورسی ۶ هزار تومان در شورای اسلامی این کلان‌شهر گفت: این نرخ هنوز در هیات تطبیق مصوب نشده است، پس هنوز قابلیت اجرایی ندارد.

اول فارس: لطف‌الله شیبانی  با اعلام این مطلب به ایسنا گفت: هنوز مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مبنی اعلام نرخ جدید کورس تاکسی در سال جدید به فرمانداری ارسال نشده است که بخواهیم آن را در هیات تطبیق مطرح کنیم.

وی افزود: قبل از ایام نوروز نرخ مصوبه کرایه تاکسی که از سوی شورای شهر شیراز مصوب شده بود، بیش از نرخ رسمی تورم در کشور بود و به همین دلیل این مصوبه رد شد.

تاکسی شیراز 1

شیبانی اظهار کرد: ملاک تصویب نرخ مصوبه کرایه تاکسی این است که افزایش نرخ آن بیش از نرخ تورم رسمی که از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود، نباشد لذا نرخ جدید کورسی ۶ هزار تومان تاکسی در شیراز هنوز قابلیت اجرایی ندارد.

فرماندار شیراز در خصوص نرخ سرویس مدارس هم که طی هفته‌ گذشته مصوب شده بود، گفت: این نرخ هم هنوز تأیید نشده است. زیرا باید نرخ جدید در شورای آموزش و پرورش شهرستان که نمایندگانی از آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش و حمل و نقل شهرداری شیراز حضور دارند، مطرح و تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: تا سال تحصیلی گذشته مسئولیت اداره سرویس‌های مدارس در اختیار انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش بود اما بعد از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ مصوبه‌ای هیئت وزیران داشت و این موضوع مدیریت و نظارت و کنترل سرویس مدارس به عهده شهرداری‌ها و سازمان حمل و نقل درون شهری گذاشته شد.

فرماندار شیراز یادآور شد: از مهرماه امسال مدیریت حمل و نقل سرویس مدارس کلاً در اختیار سازمان حمل و نقل درون شهری شهرداری خواهد بود.

شیبانی درباره نرخ حمل و نقل اتوبوس‌ها و ون‌ها در سال جدید که از سوی شهر شیراز مصوب شده بود، نیز گفت: نرخ اتوبوس‌ها و ون‌ها تأیید شده و قابلیت اجرایی دارند زیرا مناسب با نرخ رسمی تورم کشور بوده‌اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار