چاپ کد خبر: 127155
11 آذر 1402

خاصیت شگفت انگیز عرق کاسنی برای لاغری

عرق کاسنی از شگفت انگیز ترین ماده های غذایی در لاغری است. از طرفی گل‌های ظریف و آبی‌رنگش لطافت رویایی و شاعرانه این گیاه را تداعی می‌کند و از طرف دیگر، خاصیت و ریزمغذی‌های شفادهنده‌اش، نشان از خواص بی نظیر آن دارد.مطالعات بسیاری نشان می‌دهند عرق کاسنی برای لاغری بسیار مفید است.

عرق کاسنی برای لاغری

آیا عرق کاسنی لاغر می کند؟
چربی شکم و پهلو باعث بروز چاقی در افراد می‌شود. چاقی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند دیابت، بیماری های قلبی، سکته، فشار خون بالا، بیماری کیسه صفرا، سکته مغزی، آرتروز، بیماری کلیوی، بیماری کبد چرب، سرطان و مشکلات دوره بارداری را افزایش دهد.

شواهد تجربی و علمی حاکی از آن هستند که عرق کاسنی برای لاغری و کاهش‌وزن مفید است. یکی از خواص جالب اینولین موجود در عرق کاسنی این است که بدون هضم از بدن عبور کرده و باکتری‌های روده را تغذیه می‌کند. به‌این‌ترتیب، اینولین می‌تواند به تقویت و بهبود هضم صحیح در روده کمک نموده و یبوست را نیز کاهش دهد. عرق کاسنی با پاکسازی روده به دفع سموم از بدن، کاهش اشتهای کاذب و لاغرشدن صحیح کمک می‌کند.

در یک مطالعه ۴ هفته‌ای روی ۴۴ بزرگسال مبتلابه یبوست مشخص شد که مصرف ۱۲ گرم اینولین کاسنی در روز، باعث نرم‌شدن مدفوع و افزایش قابل توجه دفعات حرکت روده شد. البته باید به‌خاطر داشت که بیشتر مطالعات کنونی روی اینولین موجود در کاسنی متمرکز شده‌اند و به تحقیقات بیشتری درمورد عصاره آن نیاز است. اما فیبر ریشه کاسنی از راه‌های دیگر نیز به‌راحتی به رژیم غذایی راه پیدا می‌کند. درواقع، ممکن است همین الان بدون این‌که متوجه شوید، درحال استفاده آن به‌عنوان یک افزودنی در غذاهای بسته‌بندی شده باشید.

اینولین به‌دلیل خواص ژل‌مانند و طعم شیرین خود، برای افزایش محتوای فیبر یا به‌عنوان جایگزین قند یا چربی در برخی محصولات استفاده می‌شود. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی ۴۸ بزرگسال دارای اضافه‌وزن نیز مشخص کرد که مصرف ۲۱ گرم در روز اولیگو فروکتوز مشتق شده از کاسنی (که بسیار شبیه به اینولین است)، منجربه کاهش قابل توجه ۱کیلوگرم از وزن بدن شد. این مطالعه همچنین نشان داد اولیگو فروکتوز به کاهش سطح گرلین (هورمون تحریک احساس گرسنگی) کمک می‌کند.

عرق کاسنی برای لاغری

نحوه مصرف عرق کاسنی

بهترین زمان برای مصرف عرق گیاهی کاسنی برای لاغری شکم و پهلو در هنگام صبح و قبل از خوردن صبحانه است. اگر شما به صورت مداوم نیم ساعت قبل از صبحانه یک فنجان عرق کاسنی را میل کنید، مطمئنا در عرض یک ماه الی ۴۵ روز تاثیر لاغری شکم خود را احساس خواهید کرد.می توانید عرق کاسنی به صورت زیر نیز مصرف کنید:

۱-پودینگ کاسنی برای لاغری

پودینگ کاسنی برای لاغری برای تهیه این پودینگ، کافیست به یک لیوان شیر، یک قاشق غذاخوری آرد ذرت، یک قاشق غذاخوری عرق کاسنی و کمی شربت افرا بیفزایید و روی شعله آن‌قدر حرارت دهید تا کمی غلیظ و فرنی‌مانند شود و سپس نوش جان کنید.

۲-لاته شیر طلایی و عرق کاسنی

لاته شیر طلایی و عرق کاسنی برای لاغری هندی‌ها به زردچوبه علاقه خاصی دارند و نوعی نوشیدنی نیروزا و مقوی به نام شیرطلایی را با مخلوط‌کردن شیر و زردچوبه برای کمک به سلامت بدن تهیه کرده و می‌نوشند. زردچوبه به‌طورکلی برای کاهش التهاب مفید است، درحالی‌که اینولین موجود در کاسنی وظیفه حمایت از روده را انجام می‌دهد. زمانی که یک قاشق مرباخوری پودر زردچوبه به یک لیوان شیر درحال جوش اضافه شده و پس از کمی سرد‌شدن یک قاشق غذاخوری عرق کاسنی برای لاغری نیز به آن افزوده شود، معجونی سحرآمیز برای کمک به کاهش‌وزن و کاهش التهاب خواهد ساخت.

عرق کاسنی

زمان مصرف عرق کاسنی برای لاغری

زمان مصرف عرق کاسنی برای لاغری بهترین زمان برای مصرف عرق کاسنی، در هنگام صبح و قبل از خوردن صبحانه است تا اثرات خود را برای کاهش‌وزن نشان دهد. بهترین زمان برای مصرف عرق کاسنی، در هنگام صبح و قبل از خوردن صبحانه است.

مصرف بیش از حد کاسنی

مصرف بیش از حد عرق کاسنی به منظور بهره بردن از فواید آن ممکن است برخی از اعضای بدن آسیب ببیند، همچنین افرادی که دارای شاخص توده ی بدنی بالا است، ممکن است به دلیل استفاده از عرق کاسنی و انواع دیگر گیاهان دارویی هیچ تغییری را در وزن خود احساس نکنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار