چاپ کد خبر: 112986
6 خرداد 1402

خبری خوش از راه آهن برای مردم بوشهر و فارس

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: در طول ۵۰۰ کیلومتر ساخت راه آهن بوشهر به شیراز پیمانکار حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مسیر مشخص شده است.

شیراز بوشهر

به گزارش اول فارس به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان اینکه در طول ۵۰۰ کیلومتر ساخت راه آهن بوشهر به شیراز پیمانکار حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مسیر مشخص شده است، افزود: در طول ۵۰۰ کیلومتر ساخت راه آهن بوشهر به شیراز، پیمانکار ۷۰ تا ۸۰ درصد مسیر مشخص شده که امیدواریم هرچه سریعتر عملیات اجرایی ان آغاز شود.

وی گفت: یکی از خبرهای خوش برای استان بوشهر و کشور صدور مجوز ساخت یکی از کریدورهای ریلی اصلی ایران است که بوشهر را به شبکه اصلی ریلی کشورمتصل می کند.

خادمی با بیان اینکه به دستور رهبر انقلاب اعتبار اجرای این طرح تامین شده است افزود: اجرای بخشی از طرح در گذشته آغاز شد که به دلیل کمبود منابع مالی در سال های گذشته به کندی پیش رفته است و با دستور رهبر انقلاب و عزم جزم دولت برای به نتیجه رساندن آن مناقصات برگزار شده و پیمانکاران قطعه قطعه تعیین شده است.

وی گفت: بخشی اندکی از طرح مانده که تا ۳ ماه آینده پیمانکاران آن مشخص می شوند.

خادمی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک کار در سرتاسر این محور ریلی شروع شود و عملیات اجرایی با دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی انجام شود.

ببینید| عکس ۱۵ تا از زیباترین پروانه ها که حتما حالتون را خوش می کنه !

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عموتم چهارشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

دلاباورنکن
ای حرفهاهمش تکراریه
بودجه ای درکارنیست

ایرانی دوشنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

آیدی شادم:@Am__..

ایرانی دوشنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

واقعیه؟?صحت داره؟

بهزاد دوشنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۵:۰۳

اگر این طرح عملی بشه واقعا نقطه عطفی در تاریخ دو شهر اتفاق خواهد افتاد، از آنجا که دسترسی مردم محروم بوشهر به امکانات تحصیلی و آموزشی و درمانی خیلی راحت تر شد کما اینکه بصورت ثابت این مردم در حال رفت و آمد در این جاده پر خطر هستن، بنده خودم بخاطر یک کلاس آموزشی به مدت ۳ سال هر هفته ۸ ساعت تو این جاده رانندگی میکردم و آرزو داشتم یک روز راه آهن این مسیر راه اندازی شود. درصورت تسهیل تردد این دو شهر استعداد های فراوانی که در شهر بوشهر بخاطر محرومیت از بین میروند شکوفا خواهند شد ، همچین برای شیرازی های عزیز امکانات رفاهی و استفاده از خلیج فارس و خرید کالا های مقرون به صرفه از بنادر گناوه و دیگر مزایای استان بوشهر بهرمند شوند، این تنها بخش کوچکی از مزایای به ثمر رساندن این طرح است، قطعا که همیشه متحد شدن مزایای بی شماری را به دنبال خواهد داشت
امیدوارم این طرح جدی گرفته شود و مثل قبل با کندی یا توقف نیانجامد و بالاخره در مدت زمانی کوتاه این موضوع مهم به نتیجه برسد و باعث رونق چشم‌گیر هر دو شهر و حتی کشور شود.

ایرانی یکشنبه , ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

فاصله شیراز تا بوشهر تو بدترین حالت ۳۰۰ کیلومتر است. این خبر برای استان دیگه است. یا اگر برای بوشهر است بدانید که دروغه و هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
راه آهن میسازند که مسیر نزدیکتر بشه نه دورتر.

M یکشنبه , ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۹

خدا کند کا ش مسیرش کلا از استان بوشهر و دشتستان عبور میکرد

آخرین اخبار