چاپ کد خبر: 113871
18 خرداد 1402

خبر خوش واگذاری زمین به خانواده های شیرازی دارای سه فرزند و بیشتر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اعلام کرد که با هدف کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در شیراز، زمین به سرپرست این خانوارها تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اعلام کرد که با هدف کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در شیراز، زمین به سرپرست این خانوارها تعلق خواهد گرفت.

به گزارش اول فارس ، زهرا یقطین در جمع برخی اعضای تشکل‌های دانشجویی شیراز، بیان کرد: استان فارس به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای طرح جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار در مرحله آموزش راهبران و شناسایی این گروه از بانوان قرار دارد.

یقطین با بیان اینکه در قالب این طرح ۱۷ استان کشور قرار است به صورت پایلوت برای توانمندسازی و حمایت از ۱۵ هزار بانوی سرپرست خانوار اقدام کنند، خاطرنشان کرد که سهم استان فارس در این طرح ۷۸۰ نفر است.

زهرا یقطین با بیان اینکه هر یک از بانوان با مجموعه چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است، عنوان کرد: در قالب این طرح پایلوت قرار است پس از احصای شناسنامه‌ای از شرایط و ابعاد زندگی هر یک از این خانواده‌ها، راهبری برای پشتیبانی در کنار بانوی سرپرست خانوار قرار گیرد و پس از توانمندسازی با دریافت تسهیلات اشتغالزایی به خود اتکایی برسد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: اعتبارات بلاعوضی برای دوره حل مشکلات و توانمندسازی این بانوان پیش‌بینی شده که به تازگی تامین شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس یادآور شد: تا کنون بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش دستگاه‌های حمایتی قرار می‌گرفتند که به این امر به وابسته‌تر شدن آنها و فرزندانشان می‌شود.

یقطین ادامه داد: با توجه به اینکه کشور برای نجات از سیاه‌چال جمعیتی تنها هفت‌سال فرصت دارد، در این دوره تحقق قانون جوانی جمعیت اولویت نخست دولت سیزدهم در امور بانوان بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به کمبود زمین در شیراز برای اختصاص به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، گفت: با پیگیری‌های انجام شده قرار است این نیاز با تغییر کاربری اراضی در صدرا تامین شود.

عکس هوایی دیده نشده «محله سعدی» شیراز در سال ۱۳۳۵

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سعید دوشنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۴

سلام به همگی. روزی بهلول در قبرستانی ودر یکی از قبرها خوابیده بود. سربازان حاکم فهمیدند امدن وبا سرنیزه بیدارش کردن بهلول با ناراحتی دادبی داد کرد که چرا بیدارم کردید اورانزد حاکم بردن حاکم پرسد چرا انقدر دادبی داد میکنی بهلول گفت در خواب که بودم خواب میدیدم که سلطان هستم وهمه چیزم مثل شما بود سلطان ولی سربازهایت با سر نیزه بیدارم کردند همه چیزم از دست رفت با بیدار شدنم
این حکایت ما وسرنیزه پیام شماست
خداوند با صابرین هست

ناشناس یکشنبه , ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۳

واقعا. فکر می‌کنید مردم اینقدر نفهمند که حرف شما را باور کننند..اگر واقعا میخواهید جمعیت پیر نشود.اول معیشت ..دوم. معیشت…سوم اعمال دیگر..کسی که نون نداره بخورد چطور ازدواج کند ..چه برسد به بچه دار شدن….

محمد حسین باقری یامه یکشنبه , ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۲۸

با سلام و احترام، جسارتا بنده چهار فرزند دارم که سه نفر از آنها سه قلو هستند، تاریخ تولد فرزندانم هم سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ هست، آیا این طرح شامل بنده نیز می گردد یا خیر؟

م شنبه , ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

از امام معصوم نقل شده که البته شما بهتر میدونین ولی وقتی عمل نمیکنین چرقی هست با اونایی که ما بهشون میگم کافر….، ۳ تا اصل هست که فرمایش دادن اگه مسلمان هم نیست انسان هستی باید رعایت کنی یکیش وفا به عهد… مسولین به کدام عهد شون وفا کردند؟؟؟؟؟!!!

ناشناس شنبه , ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

باعقل و شعور مردم بازی نکنید عاقبتی ندارد

ناشناس جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

کسی ۳ فرزند نداره شماهم زمین نمیدین

ت جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۰

زمین کجا بود همونایم که قبلاً ثبت نام کردن ندارن بدن با فهم مردم بازی کردن خیلی بده تأسف تاسف

م جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۰

زمین کجا بود همونایم که قبلاً ثبت نام کردن ندارن بدن با فهم مردم بازی کردن خیلی بده تأسف تاسف

محسن جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۳۹

اخی چه خوب ..خوش بحال شیرازی های سه فرزندی
این خبر هم دوهفته پیش برای همه استانها ابلاغ شد شیراز الان ابلاغ کرد.??

علی جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۵۴

مردم رو احمق فرض کردید
زمین های گران قیمت حسین االهاشمی ۸۰ هکتار برای هئت علمی دانشگاه که ثروتمند هستند . زمین های حاشیه صدرا با قیمت کم برای ۳ فرزند دار ها
به اسم طرح کمک به فقرا اما سودش برا واسه اساتید دانشگاه ..

مم پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

دو صد گفته چون نیم کردار نیست. لطفا وقتی وعده ای عملی شد خبر رو تیتر کنید.

آخرین اخبار