چاپ کد خبر: 106505
23 اسفند 1401

خبر تازه از احتمال بازگشت بیدودها به معابر شیراز

بیدودهای شیراز 3

در صحن علنی شورای شهر شیراز لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز در خصوص اعطای مجوز به شهرداری جهت واگذاری، تهیه و تأمین دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی نسل ۴، بررسی و به تصویب رسید.

به گزارش اول فارس، براساس ماده واحده این مصوبه با موضوع اعطای مجوز به شهرداری جهت واگذاری تهیه و تامین دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی نسل ۴ به شرکت پاک چرخ ایرانیان  اصلاح و چهار تبصره به بند۳ الحاق شد.

در بند اصلاحی آمده است تعداد کاربران دوچرخه های هوشمند اشتراکی بیدود از ۷۵ هزار کاربر به ۱۷۵ هزار کاربر افزایش می‌یابد و متناسب با آن مبلغ ودیعه افزایش خواهد یافت که این مبلغ توسط شهرداری شیراز بابت کمک هزینه استفاده کنندگان بوده است و با اخذ ضمانت نامه بانکی معادل مبلغ پرداخت می‌شود.

همچنین می‌بایست ده درصد مانده به تکمیل سقف ۱۷۵ هزار کاربر، سرمایه گذار اقدام به اخذ مجوز از شهرداری در خصوص افزایش میزان کاربر کند و در هر نوبت تقاضای مجوز افزایش کاربر، شهرداری مجوز افزایش تا ده درصد سقف تعداد کاربران هر مرحله را صادر می کند.

بند ۳ اصلاحی تاکید دارد نرخ کرایه سفرها با دوچرخه‌های اشتراکی بیدود به مدت ۳۰ دقیقه ۱۵۰۰۰ریال در محدوده قرمز ترافیکی و مبلغ ۲۵۰۰۰ ریال برای سایر مناطق شهری و به منظور تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و  ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برای محدوده قرمز ترافیکی ۹۳۰۰ ریال و برای سایر مناطق شهری ۸۳۰۰ ریال به ازای هر سفر، یارانه سفر از سوی شهرداری تخصیص و پرداخت یابد.

به شهرداری اجازه داده می‌شود با خاتمه یا فسخ قرار داد، ظرف مدت ۳ ماه از طریق قانونی نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت دیگری اقدام کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار