چاپ کد خبر: 126363
29 آبان 1402

خبر فوری هواشناسی|هشدار سطح قرمز برای تشدید بارندگی ها در ۱۰ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح قرمز برای تشدید بارش‌ها در ۱۰ استان کشور به ویژه تهران از امروز بعد از ظهر صادر شده است.

هشدار سطح قرمز برای تشدید بارش‌ها در ۱۰ استان کشور

به گزارش اول فارس ، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در بسیاری از نقاط کشور تشدید شده و شاهد  رگبار شدید باران، رعدوبرق و وزش باد شدید هستیم.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، نیمه شرقی و شمالی خوزستان، شمال غرب فارس، جنوب ایلام، جنوب لرستان، دامنه و ارتفاعات در چهارمحال و بختیاری و تهران امروز شاهد بارش شدید باران خواهند بود.

او می‌گوید : بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید از جمله اثرات این بارش ها است.

ضیائیان گفت: توصیه می‌شود که مردم از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند و بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه های واقع در حریم و بستر رودخانه را هم وطنان جدی بگیرید.

او گفت: همچنین امروز بعد ظهر تهران شاهد بارش باران و رعدوبرق خواهد بود.

چند نکته برای خرید بهترین مدل پالتو زنانه مد روز و ترند سال

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار