چاپ کد خبر: 133524
16 بهمن 1402

خبر خوش جاده ای مدیرکل راهداری استان بوشهر برای مردم استان فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ساخت محور “ریز – دژگاه” در شهرستان “جم” به عنوان مسیر جدید دسترسی این استان به فارس آغاز شد.

راهداری بوشهر

به گزارش اول فارس ،  عبدالکریم اخترشناس” روز دوشنبه در این آئین گفت: این مسیر جدید ارتباطی جزو مصوبات سفر دولت مردمی سیزدهم است که پس از عملیات تملک اراضی و آماده سازی، اجرای قطعه نخست آن به طول هفت کیلومتر و اعتبار ۵۶۵ میلیارد ریال آغاز شد.

وی افزود: این جاده با اتصال بخش “ریز” در استان بوشهر به دهستان “دژگاه” در فراشبند استان فارس، می‌تواند حدود ۷۰ کیلومتر فاصله شهرهای جنوبی این استان به فارس را کوتاه‌تر کند.

اخترشناس اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی بهسازی محورهای ” سه راهی گندم زار – ریز” با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال ، ” اسلام آباد – بیدخوار” با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال ، راه روستایی “دو توولی” با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و ایمن سازی دوربرگردان‌های کمربندی” جم” با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی از بهره برداری طرح های ایمن سازی محور ” جم – فیروزآباد” با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد و یادآور شد: با نصب و اجرای حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی)، ایمن سازی و آشکارسازی محل اتصال‌ها و نصب تابلوهای جاده‌ای، نسبت به ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای در این محور پرتردد اقدام شده است|منبع: ایرنا

کانال واتساپ

نام این شهر فارس ۱۶ بار در شاهنامه فردوسی آمده است/لهجه مردم پهلوی ساسانی است

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار