چاپ کد خبر: 123053
14 مهر 1402

برای ایمن سازی خطرناک ترین جاده استان فارس پول نیست

فرماندار شیراز با بیان اینکه اصلاح کل جاده سیاخ دارنگون اعتبار کلانی می خواهد که سال جاری در برنامه نیست، گفت: سال ۱۴۰۲ تنها برای هفت کیلومتر از این جاده اعتبار گذاشته شده و برای بخش بعدی که مازاد این هفت کیلومتر می شود اعتباری پیش بینی نشده است.

برای خطرناک ترین جاده استان فارس «سیاخ دارنگون» پول نیست
خبرگزاری فارس از شیرازنوشت:  جاده سیاخ دارنگون به شیراز یکی از خطرناک ترین جاده های استان فارس است که با آمار بالای تصادفات رو به رو است، به طوری که یکی از دغدغه های اصلی مردم این منطقه ایمن نبودن این محور شده است.

با توجه به تردد زیاد در این جاده به دلیل وجود بیش از ۵۰ هزار باغ شهر و چندین پادگان نظامی و تردد بالای خودروهای سنگین و سبک و وجود چندین روستا و سایر مناطق از این محور موجب شده است هر روزه شاهد تصادفات زیادی در این جاده باشیم.

قرار بر تعریض و بهسازی مسیر هفت کیلومتری محور سیاخ دارنگون بود که برای دریافت اطلاعات جدید با فرماندار شیراز گفتگو کردیم.

لطف‌الله شیبانی در ارتباط با تعریض و بهسازی این جاده اظهار داشت: اولین موضوعی که در ارتباط با جاده سیاخ دارنگون وجود دارد این است که محور اصلی این جاده حدودا ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر است که سال جاری اداره کل راهداری فاز اول جاده که جاده شیراز ارژن است به طول هفت کیلومتر را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: اداره کل راهداری اکنون با اعتباری که برای این ۷ کیلومتر در اختیار دارد در حال تعریض و دو بانده کردن است ، به‌گونه‌ای که اداره کل راهداری استان کارفرما است و در حال حاضر نیز پیمان کار انتخاب شده و مشغول به کار است.

شیبانی با بیان اینکه مشکل این جاده با بهسازی این هفت کیلومتر حل نمی‌شود عنوان کرد: طول محور اصلی این جاده ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر است و طبیعتاً اصلاح محور اصلی اعتبار کلانی می خواهد که در برنامه هم نیست و سال جاری اعتباری برای بخش بعدی که مازاد بر هفت کیلومتر است پیش بینی نشده است.

وی ادامه داد: همچنین محور کوهمره، دهستانی از بخش ارژن نیز تقریبا وضعیتی مشابه این جاده دارد و باتوجه به باغ هایی که در این دو محور ایجاد شده است ، به باغ داران پیشنهادی دادیم که کمک کنند تا از محل پتانسیل باغ های آن منطقه استفاده کنیم ؛ جلسات متعددی برگزار شد و جلسه ای هم با حضور نمایندگان مجموعه باغ داران برگزار شد ، آنها از پیشنهاد ما استقبال کردند اما تا الان این پیشنهاد هنوز عملی و اجرایی نشده است.

فرماندار شیراز در ادامه گفت: خیریه ها و مردم می توانند در پروژه های ملی و استانی سهیم شوند، سرمایه‌گذاری کنند و به تسهیل پروژه های عمرانی کمک کنند.

بر اساس این گزارش ،  جاده سیاخ دارنگون به شیراز که بار ها راجع‌به نا ایمن بودنش گفته ایم حالا با مشکل نبود و کمبود بودجه و اعتبار رو به رو است، امید که مسئولین به مشکلات این جاده نگاه ویژه ای داشته باشند تا شاهد کاهش آمار تصادفات و فوتی ها در این جاده باشیم.

درخواست فعال رسانه ای از رئیس جمهور در مورد اتصال فارس به خلیج فارس

عدس پلو شکم پر بسیار خوشمزه از اصیل ترین غذاهای ایرانی ، مناسب تمامی مجالس

تست هوش| اگر اسب بی دُم را در ۸ ثانیه پیدا کنید چشم عقاب دارید !

عضو یکی از کانال های خبری اول فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار