چاپ کد خبر: 113156
8 خرداد 1402

داد نماینده مجلس از تخریب آثار باستانی و بی مهری به ابنیه‌های تاریخی فارس درآمد !

وضع نابسامان و بی مهری به ابنیه‌های تاریخی فارس داد نماینده مردم را درآورد

مدیریت آثار تاریخی استان فارس با توجه به آثار موجود در آن باید در سطح جهانی باشد
به گزارش اول فارس ، عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حفظ و نگهداری آثار باستانی استان فارس، افزود: مرمت و نگهداری درست و علمی از آثار و ابنیه‌های تاریخی فارس ضروری است در حال حاضر نه تنها شاهد حفظ و نگهداری آن در سطح جهانی نیستیم بلکه در سطح ملی هم مورد بی مهری واقع شده است.

جلال رشیدی کوچی در مورد  تخریب آثار باستانی فارس به ویژه مرمت آرامگاه سعدی، گفت: استان فارس به لحاظ آثار باستانی جزء شهرهای تاریخی در ایران محسوب می‌شود؛  وجود آثار تاریخی همچون تخت جمشید و پاساگارد، نقش رستم، فیروز آباد، حافظیه و کازرون و … این استان را در صدر سایر استان‌های باستانی قرار داده است و لذا مدیریت آثار تاریخی و باستانی استان فارس در حوزه حفاظت از بناهای تاریخی، باستانی و پذیرش توریست باید در سطح جهانی باشد.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حفظ و نگهداری آثار باستانی استان فارس، افزود: مرمت و نگهداری درست و علمی از آثار و ابنیه‌های تاریخی فارس ضروری است در حال حاضر نه تنها شاهد حفظ و نگهداری آن در سطح جهانی نیستیم بلکه در سطح ملی هم مورد بی مهری واقع شده است؛ این مسئله در سفری که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به مرودشت داشتند مطرح شد و شرایط مرمت و حفاظت آثار باستانی به صورت خاص به سمع و نظر ضرغامی و معاونان وزراتخانه مربوطه رسید.

  عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویرانی بخشی از سازه‌های قدیمی و تاریخی موجب نگرانی دوستداران میراث فرهنگی شده است، تاکید کرد: نمی توان نقش اعتبارات بودجه‌ای در حفظ و نگهداری آثار باستانی نادیده گرفت و اما مهمتر از بودجه کارآمدی مدیران و مدیریت درست است که  می‌تواند حافظ این آثار باستانی باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

برین اسم خودتان بردارید شما خودتان دشمن اصلی و ازبین بردن اثار تاریخی هستین و هر موقع که احتیاج به رای دارید که رای مردم بگیرید و بروید دنبال اختلاص کردن پس این همه ثروت حتما مال نماز شب خواندن است کی دشمن اثار باستانی غیر از شما میتوانت باشد برین تا گونی ارزان است بمیرید ما رفتیم جهبه و جوانی و سلامتی دادیم عشقش هم شما کردید

منصور سه شنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

به شکلی رفتار میکنند با آثار تاریخی و فرهنگی که گویا قرار است فرهنگ و تمدن عرب را جایگزین کنند. در حالی که ایرانی در هر شرایط ایرانی است. وعرب نخواهد شد

ناشناس سه شنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۶

…چه می‌داند از میراث فرهنگی فقط … میداند

آخرین اخبار