چاپ کد خبر: 116157
18 تیر 1402

دارندگان دیپلم علوم انسانی هم می‌توانند پزشک و دندانپزشک شوند

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری قسمتی از ۳ آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور را ابطال کرد.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری قسمتی از ۳ آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور را ابطال کرد.

صدا و سیما: آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور، داشتن دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی علوم تجربی یا ریاضی فیزیک را برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در خارج از کشور الزامی می‌دانست. با این رأی تحصیل‌کردگان در رشته علوم انسانی می‌توانند در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های خارج کشور مشغول به تحصیل شده و بدون هیچگونه منعی در داخل کشور به فعالیت حرفه‌ای و ادامه تحصیل بپردازند.
در رأی هیئت عمومی آمده است: «تبصره (۱) ذیل بند (۷-۳) از ماده ۳ آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور مصوب ۱۳۸۸/۵/۱۲ شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور؛ متضمن اعمال تبعیض ناروا میان دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی علوم انسانی متقاضی تحصیل در رشته‌های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور و اشخاص موضوع مقرره مورد اعتراض است و به دلیل خروج مرجع تصویب کننده آن از حدود اختیارات خود… ابطال می‌شود.»
با این رأی تحصیل‌کردگان در رشته علوم انسانی می‌توانند در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های خارج کشور مشغول به تحصیل شده و بدون هیچگونه منعی در داخل کشور به فعالیت حرفه‌ای و ادامه تحصیل بپردازند.

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۵۹

دقیقاً درست گفتید کلا جان ادمها ارزش نداره والا

ممد یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

واقعا جای بسی تاسفه. کسی که یک مسئله ساده از دروس ریاضی ، شیمی و زیست شناسی نداشته و پایه علمی ضعیفی داشته چگونه میخواد دروس رشته های پزشکی که با جان و هستی مردم سروکار داره رو فرا بگیره سپس طبیب حاذقی بشه.خدا خودش بهمون رحم کنه با طرحهای نابخردانه.

آخرین اخبار