چاپ کد خبر: 128460
23 آذر 1402

در تجمع اهالی این شهرک مقابل استانداری: بعد از ۳۰ سال آب لوله‌کشی نداریم

صبح چهارشنبه ۲۲ آذر جمعی از اهالی شهرک جوپارستان شهر جوپار کرمان به نداشتنِ آب آشامیدنی اعتراض کردند. در سال ۷۲ استاندارِ وقت برای خانه‌دار کردنِ کارمندان، کارگران و فرهنگیان زمینی به آن‌ها واگذار کرده بود.

اهالی شهرک جوپارستان شهر جوپار کرمان به نداشتنِ آب آشامیدنی
ایلنا : جمعی از اعضای شهرک جوپارستان شهر جوپار کرمان ، از تجمع امروز، چهارشنبه ۲۲ آذر، مقابل استانداری خبر دادند و از مشکلاتِ خود گفتند: در سال ۱۳۷۲ با مجوز استاندار وقت شهرداری جوپار تعداد ۲۸۰۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی به کارمندان و کارگران و فرهنگیان و افراد بومی و غیربومی متقاضی با اخذ بها واگذار کرد.

این افراد به نداشتنِ آبِ لوله کشی در شهرک معترض هستند و می‌گویند: در طول این ۳۰ سال بیش از ۸۰۰ نفر پروانه ساختمانی گرفتند و ساخت و ساز انجام دادند. از این بین، ۳۴۰ نفر پایان کار گرفته‌اند و با خرید آب تانکری غیربهداشتی با قیمت گزاف (هر تانکر نزدیک به ۱ میلیون تومان) از روستاهای مجاور، زندگی را شروع کردند. این افراد بعد از مدتی به دلیل تحمل سختی و بیماری به دلیل نبود آب شرب مجبور به ترک خانه‌های خود از این شهرک شدند.

آن‌ها از مراجعاتِ مکرر خود به آب منطقه‌ای و ابفا و استانداری خبر دادند و گفتند: مکاتبات و مراجعاتِ بسیاری داشتیم اما مشکل هنوز هم حل نشده است. آب منطقه‌ای استان، ابفا استان و شهرداری جوپار هرکدام دیگری را مسئول رفع مشکل آب می‌دانند.

به گفته‌ی این افراد، امروز سومین تجمع در اعتراض به وضعیتِ شهرک و نبودِ آب لوله‌کشی مقابل برگزار شد. آن‌ها می‌گویند: تاکنون استاندار هیچ حمایتی انجام نداده و حاضر به درخواست راهکار هم از ابفا و آب منطقه‌ای نیست.

آن‌ها می‌گویند: در همین شهر جوپار، چندین شهرک در سالهای اخیر ساخته شده که به آنها آب داده شده است. در این مدت هیچ مسئولی از شهرک دیدن نکرده است، نه جدول‌گذاری و نه حتی آسفالت‌ریزی شده است. شهرک ما نه پارک دارد و نه فضای سبز و مشخص نیست شهرداری پول پروانه ساخت را کجا خرج می‌کند.

این افراد می‌گویند: اوایل واگذاریِ زمین، یک چاه حفر کردند و آب استحصال گردید که توسط مراجع قضایی به علت رعایت حریم قنوات همجوار پلمپ شد. همزمان مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی بتونی و خطوط شبکه آبرسانی داخل معابر اصلی و ساختمان کلر زنی و ساختمان نگهبانی و ساختمان موتور پمپ احداث و ۸ کیلومتر شبکه برق فشار قوی برای ایستگاه پمپ پاز و و تاسیسات نیز احداث گردید که همه اینها مال بیت المال در حال از بین رفتن است.

تصاویر کاخ اردشیر بابکان که هر ایرانی باید از نزدیک هم ببیند

کلیک کنید و عضو کانال اخبار فوری اول فارس شوید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار