چاپ کد خبر: 126961
8 آذر 1402

دزدگیر جوان استان فارسی دخل سارقان خودرو را در می آورد

این محصول در حالت روشن و خاموش؛ خودرو را کامل ضد سرقت میکند و قابلیت ردیابی و کنترل از راه دور دارد

خبرگزاری فارس: ابوذر گورکانی جوان نخبه فیروزآبادی از این دسته افراد است که از اتفاقات پیرامون ایده گرفته و محصولی اختراع کرده است که با استفاده از آن دیگر خود و دیگران شاهد وقوع آن  اتفاق نخواهند بود.

خودش را ین گونه معرفی می کند ابوذر گورکانی، مدیرعامل و نماینده تام الاختیار شرکت دانش بنیان بین المللی آرتا فیدار آیریا هستم؛۲۸ سال دارم ، اهل شهرستان فیروزآباد هستم و دو مدرک کارشناسی الکترونیک  از دانشگاه صنعتی شیراز و الکتروتکنیک آزاد فیروزآباد دارم.

ثبت اختراع بین المللی در ۱۵۳ کشور

او درخصوص کسب و کارش توضیح داد و افزود: کار ما در حوزه ی الکترونیک و هوش مصنوعی است، ما در این زمینه توانسته ایم محصولی را به ثبت اختراع داخلی و بین المللی در ۱۵۳ کشور دنیا برسانیم، محصول ما یک محصول ضد سرقت خودرو بر پایه هوش مصنوعی است.

ابوذر گورکانی 2

وی ادامه داد: این محصول در حالت روشن و خاموش؛ خودرو را کامل ضد سرقت میکند و قابلیت ردیابی و کنترل از راه دور دارد و با اپلیکیشن و ریموت هوشمندی که برای این محصول طراحی کردیم میتوان تمامی قسمت های برقی خودرو را کنترل کرد، یکی از قابلیت های ویژه ای که این محصول دارد و برای اولین بار در صنعت خودرو دنیا به مرحله عمل و تولید رسیده است دوربین پردازش تصویر است.

روشی ضد سرقت که سارقان را ناکام می‌گذارد

این جوان نوآور از ایده کار سخن گفت و افزود: از آنجایی که آمار سرقت خودرو امروزه خیلی بالا رفته و برای خود من نیز اتفاق افتاده ، تصمیم به طراحی و تولید محصولی گرفتم که از این کار پیشگیری کند .
او اضافه کرد: این محصول اگر بر روی ماشینی نصب باشد به محض اینکه درب خودرو به روش های غیر تعریف شده بخواهد باز شود قسمت‌های برقی خودرو را غیر فعال میکند و بوق فابریک به صدا در می آید و سریع به موبایل شخص راننده پیامک ارسال میشود و از سارق  فیلم و عکس با وضوح بالا گرفته و به موبایل صاحب ماشین ارسال میشود و درصورتی که سارق به صورت فیزیکی اقدام به باز کردن درب خودرو بکند امکان روشن شدن خودرو حتی با سویچ خود خودرو و هیچ نوع روش فیزیکی دیگری وجود نخواهد داشت مگر به وسیله گزینه های تعریف شده ، مانند ریموت هوشمند و اپلیکیشن درب خودرو باز شود تا به خودرو اجازه روشن شدن بدهد.

ابوذر گورکانی 1

وی در خصوص تولید محصول سخن گفت و بیان کرد: در حال حاضر محصول به مرحله تولید، تجاری سازی وفروش رسیده است و ما این اقدامات را در پارک علم و فناوری فارس انجام میدهیم.

این مدیرعامل دهه هفتادی گفت: در سال ۹۹ که شرکت به ثبت رسید سرباز بودم و کم کم کار را پیش میبردم تا سال ۱۴۰۰ که توانستیم در پارک علم و فناوری مستقر شویم، مدتی طول کشید تا توانستیم نمونه سازی محصول و عیب یابی را انجام دهیم ، در سال۱۴۰۱ تولید و فروش را شروع کرده تا در سال ۱۴۰۲ فرایند  تجاری سازی محصول را به اتمام رسانده ایم.

وی درباره صادرات سخن گفت: با توجه به اینکه شرکت ما یک سال است که تجاری سازی شده است، هدف را بر این گذاشته ایم تا ابتدا کل کشور را پوشش داده و نمایندگی های خود را گسترش دهیم سپس با ارز آوری صادرات را داشته باشیم درضمن پیش قراردادی با شرکت های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو بسته ایم.
او از رمز موفقیت خود گفت و اظهار داشت: پشتکار و ناامید نشدن در برابر سختی ها باعث رسیدن به موفقیت میشود، امکان ندارد شخصی هدف مشخصی داشته باشد و برای آن تلاش کند و به موفقیت نرسد.

او هدفش از فعالیت در ایران را بیان کرد و گفت: من سعی کردم در کشور خودم با توانایی هایی که دارم خدماتی ارائه دهم و باعث پیشرفت آن شوم، به قول معروف هر کس باید در شهر خود شهریار باشد.

او در آخر از تجربیات خود توصیه هایی کرد و گفت: هرکسی میتواند در هر سنی کسب و کار مخصوص خود را داشته باشد و محصولات مختلف تولید کند، فقط کافی است به اطراف با دقت بیشتری نگاه کند و اتفاقات را به ایده و سپس محصول تبدیل کند و برای آن هرچقدر هم که طول بکشد تلاش کند و استارت آپ مخصوص  به خود را ایجاد کند.

نظر بدهید

کلیک کنید و عضو کانال اخبار فوری اول فارس شوید 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار