چاپ کد خبر: 128134
20 آذر 1402

دستگیری ۲ افغانی حین زنده گیری پرندگان شکاری در سروستان

دو نفر از اتباع بیگانه که اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری در حوزه شهرستان سروستان می‌کردند، توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز دستگیر شدند.

پرنده شکاری

به گزارش اول فارس ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز امروز، ۲۰ آذرماه با اعلام این خبر گفت: از متخلفین تعداد، ۱۵ فرد کبوتر وحشی که بدن آن‌ها با تورهای پلاستیکی برای به دام انداختن پرندگان شکاری پوشش داده شده بود به دست آمد.

کامران اسلاملو اضافه کرد: همچنین از این افراد تعدادی دوربین شکاری و ادوات زنده‌گیری پرندگان شکاری، یک دستگاه خودرو وانت و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.

اسلاملو اظهار کرد: پس از دریافت گزارش مبنی بر حضور دو نفر اتباع بیگانه ضمن شناسایی محل حضور متخلفین سریعاً با دادستان شهرستان سروستان هماهنگی لازم انجام شد و متخلفین دستگیر و پرونده آن‌ها به دادگاه ارجاع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز نسبت به زنده‌گیری پرندگان در محدوده تحت مدیریت این شهرستان هشدار داد و گفت: پرندگان شکاری در رأس یکی از هرم‌های غذایی چرخه طبیعت هستند، بدون دخالت انسان جمعیت برخی از حشرات مضر و جوندگان را تنظیم و از ازدیاد غیرقابل کنترل آن‌ها جلوگیری می‌کنند و زنده‌گیری آن‌ها باعث آسیب به چرخه طبیعت و انقراض نسل آن‌ها می‌شود.

اسلاملو بیان کرد: با سرد شدن هوا در نیم کره شمالی زمین، پرندگان شکاری و برخی دیگر از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای بقای خود از نیمه دوم سال مهاجرت به مناطق گرمسیر را آغاز می‌کنند و بخشی از سال را در این مناطق به زمستان گذرانی می‌پردازند.

عکس| گواهینامه دوچرخه سواری جوان شیرازی سال ۱۳۱۷

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر دوشنبه , ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

حالا بجای کارکردن و‌کسب درآمد افتاده اند دنبال نابودی محیط زیست.بقول معروف همین کم داشتیم.نوازنده کم بود یکی هم از خارج آمده یا درویش خوش امد،تربش کند و پیش امد

آخرین اخبار