چاپ کد خبر: 134805
1 اسفند 1402

دلیل جمع شدن کباب تابه ای موقع پخت و روش جلوگیری از آن

کباب تابه ای یک غذای بسیار خوشمزه است که برای مواقعی که فرصت آماده کردن چیزی را ندارید به دادتان می رسد.این غذا از مواد ساده ای تشکیل می شود و پختن آن نیز زمان زیادی را نمی گیرد.اما ممکن است هنگام پخت این غذا به مشکلاتی برخورد کنیم از جمله جمع شدن کباب تابه ای هنگام پخت که در ادامه این مطلب به شما علت این مشکل و راه حل آن را می گوییم.پس تا انتها با ما همراه باشید.

کباب تابه ای

دلایل جمع شدن کباب تابه ای

همانطور که گوشت استفاده شده در کباب تابه ای عنصر اصلی مواد این غذا است پس اصلی ترین دلیل جمع شدن این غذا هم گوشت آن است. بالا بودن درصد چربی گوشت استفاده شده در مواد باعث جمع شدن کباب حین پخت می شود. گوشت استفاده شده در این غذا ترکیبی از گوشت گوسفند و گوشت گوساله است.

به طور معمول مشکل اصلی از گوشت گوسفند استفاده شده به دلیل چربی بیشتر می باشد. بهتر است هنگام خرید گوشت ذکر کنید که ۷۰ درصد گوشت قرمز و ۳۰ درصد چربی تحویل بدهند. یا اینکه می توانید از مقدار بیشتری گوشت گوساله به دلیل چربی کمتر استفاده کنید. ماده دیگری که در ترکیبات کباب تابه ای استفاده می شود پیاز است. بهتر است پیاز را با رنده درشت رنده کنید و از میکسر یا خوردکن بپرهیزید. قبل از مخلوط کردن مواد نیز آب پیاز را جدا کرده و در ظرف دیگری قرار دهید.

روش های جلوگیری از جمع شدن کباب

بعد از نام بردن دلایل جمع شدن کباب تابه ای و راه های رفع آن، وقت آن است چند فوت کوزه گری راجع به راه های جلوگیری از جمع شدن غذا جهت اطمینان بیشتر نام ببریم تا با به کار بردن آن ها مطمئن شویم کباب جمع نمی شود. هنگام مخلوط کردن مواد خالی از لطف نیست اگر کمی پودر سوخاری یا سیب زمینی کوچک رنده شده به مواد اضافه کنیم.

کباب تابه ای

همچنین آب پیاز رنده شده برای مواد را در ظرف جداگانه نگه دارید و هنگام وَرز دادن مواد کمی از آن را به دستتان بزنید تا هم مواد به دستتان نچسبد و هم از جمع شدن غذا جلوگیری کند. هنگام پخت کباب دقت کنید حرارت خیلی کم نباشد زیرا مواد آب می‌اندازد. و آخرین نکته اینکه کمی آب دار برداشتن کباب نیز برای جمع نشدن کباب مؤثر است.

  • اگه حرارت زیر کباب خیلی کم باشد گوشت آب میندازد و خودش را جمع می کند.
  • مقداری پودر سوخاری را به مواد کباب تابه ای اضافه کنید تا جمع نشود.
  • اگر چربی گوشت زیاد باشد کباب تابه ای جمع می شود.
  •  یک سیب زمینی کوچک را رنده کنید داخل مایه گوشت ، مانع جمع شدن کباب تابه ای می شود.
  • استفاده از گوشت گوساله کمتر باعث جمع شدن کباب تابه ای می شود.

کباب تابه ای

علت وا رفتن کباب تابه ای چیست؟

موضوع مهم ۱: آب پیاز

گوشت چرخ کرده را باید با پیاز متوسط مخلوط نمایید. پیازها را رنده کنید ولی آب آنها را نگیرید. همزمان می توانید فلفل، زردچوبه، نمک و سبزیجات معطر را به مواد اضافه نمایید. پس از آن می توانید مواد را با سیر له شده ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید. اگر مایل هستید می توانید آب پیاز را در یک ظرف جداگانه نگه دارید. زمان ورز دادن آب را به مواد اضافه نمایید. این کار موجب می گردد مواد شما نرم تر شود.

موضوع مهم ۲: ورز دادن

یکی از مهمترین مشکلاتی که شما برای پخت کباب تابه ای با آن مواجه می شوید این است که آن را بدون ورز دادن می پزید. بعد از اضافه کردن گوشت و پیاز و ادویه ها، باید با دست مواد را حسابی ورز دهید. بعد از اینکه کمی رنگ گوشت برگشت و دیگر به ظرف نچسبید آماده است. اگر کباب تابه ای به خوبی ورز داده نشود، هنگام پخت ترک می خورد و از هم باز می شود.

موضوع مهم ۳: قرار دادن مواد در یخچال

بسیاری از افراد بعد از اینکه کباب را آماده می‌ کنند سریع می‌ خواهند آن را بپزند. شما باید بعد از آماده سازی مواد کباب، مواد را درون یخچال قرار دهید.  حدود یک ساعت بگذارید مواد در یخچال بماند و سپس با دست خود حسابی مواد را ورز دهید تا شکل و ساختار منسجم بگیرد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار