چاپ کد خبر: 114175
22 خرداد 1402

رئیسی: بزودی نوسانات قیمت را از بین خواهیم برد!

نوسانات قیمت، افزایش تورم! عبارت‌هایی که در چند سال اخیر بسیار به گوشمان خورده‌است. این نوسانات قیمت‌ها، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در زندگی روزمره مردم می‌شود. این عدم ثبات به مرور زمان روی قیمت کالاهای وارداتی، کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند و… تاثیر می‌گذارد و باعث بالا رفتن نرخ آنها می‌شود. در ادامه بشنوید از سخنان آقای رئیسی، رئیس جمهور کشور درباره این نوسانات قیمت و نظر ایشان در مورد شرایط موجود و تاثیر آن بر اقتصاد کشور.

رئیسی از تاثیر نوسانات قیمت‌ها بر چرخه اقتصادی کشور می‌گوید!

بالا رفتن میزان تورم و نوسانات قیمت‌ها به مشکلی اساسی تبدیل شده‌است به طوری که رئیس جمهور در آخرین سخنرانی خود نیز به این موضوع اشاره کرد. در این سخنرانی وی اشاره کرد که شرایط اخیر روی معیشت مردم تاثیر مستقیم می‌گذارد و یکی از مسائل مهم و قابل توجه در این دولت معیشت و زندگی مردم است.

وی افزود در ابتدای شروع به فعالیت این دولت، با ویروس کرونا مواجه شدیم و این باعث افزایش مشکلات معیشتی خانواده‌های زیادی (نزدیک به ۷۰۰ خانواده) شد. در ابتدای شروع به کار این دولت، نزدیک به ۶۰ درصد تورم داشتیم که امروزه این تورم بدون نیاز به چاپ پول توسط بانک مرکزی، به ۴۰ درصد کاهش یافته‌‌است.

آقای رئیسی ادامه داد در دولت جدید تمام تلاش ما ثبات قیمت‌ها و جلوگیری از نوسانات و حذف فاصله طبقاتی در کشور است. حذف فقر مطلق از جامعه و ایجاد ثبات در قیمت‌ها مسئله‌ای است که دولت تلاش می‌کند تا آن را در کشور عملی کند. قطعاً شرایط کنونی نه برای مردم قابل پذیرش است و نه برای دولت و باید اصلاح شود.

 

Picture2

مهار تورم، رشد

ایشان اضافه کردند سال ۱۴۰۲ توسط رهبر جمهوری اسلامی ایران، سال مهار تورم، رشد تولید نام‌گذاری شد و قطعاً تلاش این دولت هم‌سو شدن با این نام است. جلوگیری از نوسانات قیمت در کشور و رسیدن به یک ثبات نسبی در قیمت‌ها باعث می‌شود در بخش تولیدات داخلی در کشور نیز به رشد و پیشرفت چشم‌گیری برسیم.

رئیس جمهور کشور در ادامه این مصاحبه خاطر نشان کرد که بسیاری از اقلام مصرفی سفره‌ی مردم بستگی به قیمت دلار دارد. با بالا رفتن قیمت آن متاسفانه شاهد افزایش قیمت محصولات وارداتی نیز هستیم. به عبارت دیگر می‌توان گفت یکی از دلایلی که باعث این نوسانات و عدم ثبات در قیمت‌ها می‌شود، وابسته‌بودن قیمت بسیاری از اقلام موجود در کشور به قیمت دلار است.

دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا با افزایش تولیدات داخلی و کاهش وابستگی اقلام مصرفی به دلار، این نوسانات قیمت‌ها به مرور زمان از بین برود. همچنین بتواند با افزایش تولیدات داخلی، از تورم بکاهد و نرخ تورم را به کمتر از ۴۰ درصد کنونی برساند.

 

Picture5

نوسانات اخیر بازار ایران

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، در سال‌های اخیر مخصوصاً در ماه‌های اخیر شاهد افزایش شدید و بی‌سابقه نوسانات قیمت‌ها در کشور هستیم. این شرایط و افزایش قیمت‌ها باعث‌شده تا زندگی بسیاری از خانوارها سخت‌تر از قبل شود و با چالش‌های زیادی روبه‌رو شوند. افزایش قیمت و گرانی محصولات پرمصرف مردم، باعث‌شده تا نسبت به سال‌های گذشته، با سختی بیشتر قادر به گذراندن زندگی روزمره باشند و برای تامین نیازهای زندگی خود سخت کار کنند.

اقتصاددانان و کارشناسان بسیاری در کشور تلاش کرده‌اند تا این عدم ثبات قیمت‌ها و گران‌تر شدن هرروزه‌ی محصولات را کنترل کنند و راه‌چاره‌ای برای این مشکل بیابند. این نوسانات و افزایش قیمت‌ها دلایل متعددی دارد و مسائل مختلفی روی این موضوع تاثیر می‌گذارد که در ادامه به بررسی چند مورد از این دلایل می‌پردازیم.

یکی از مواردی که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم و می‌توان گفت تاثیر زیادی بر اوضاع اقتصادی جامعه دارد، افزایش شدید نرخ ارز و دلار در کشور است. با توجه به اینکه بسیاری از کالاهای پرمصرف در کشور از طریق واردات تامین می‌شود.

بحث تحریم‌ها و کمبود کالا در کشور، افزایش قیمت طلا نیز از عوامل تاثیرگذار در این گرانی‌ها و عدم ثبات در قیمت‌ها در کشور است. خروج مبالغ زیادی از سرمایه‌ی کشور از طریق اختلاس‌ها با مبالغ نجومی نیز باعث کمبود بودجه در کشور می‌شود که به طور مستقیمی بر شرایط اقتصادی موثر خواهد بود.

طبق صحبت‌های آقای رئیسی، دولت ایشان تمام تلاش خود را می‌‌کند تا تولیدات داخلی را افزایش دهند و از تولیدی‌ها و کارخانه‌های کشور پشتیبانی و حمایت کند. این کار باعث می‌شود کشور به محصولات خارجی و وابسته به دلار کمتر احتیاج داشته‌باشد و این موضوع باعث افزایش ثبات قیمت‌ها در کشور و کاهش میزان نوسانات در کنار امکان کنترل بیشتر خواهد شد.

Picture4

استفاده از کدهای تخفیف؛ راهی برای کاهش هزینه‌ها

ارائه‌ی تخفیف همواره یکی از شیوه‌های سنتی و کاربردی در افزایش رضایت مشتریان و جذب مشتری بیشتر بوده‌است. با گذشت زمان شاید شیوه‌ی ارائه آن تغییر کرده‌باشد و به نوعی مدرن‌تر و خلاقانه‌تر شده‌باشد، اما اصل و اساس آن همواره همانند قبل است.

با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها و گران شدن تمام کالاهای مصرفی در کشور، می‌توان گفت استفاده از کدهای تخفیف یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها است. سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین مختلفی وجود دارد که برای جذب مشتریان بیشتر، از کدهای تخفیف خلاقانه و رقابتی استفاده می‌کنند.

برای مثال دیجی کالا یکی از فروشگاه‌های آنلاین در کشور است. شما با مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن آن می‌توانید محصولات متنوع را سفارش دهید و روز و ساعت مشخص‌شده توسط خودتان، درب منزل تحویل بگیرید. این مجموعه نیز برای جذب مشتری و افزایش رضایت کاربران تخفیف‌های متنوعی را تحت عنوان کد تخفیف دیجی کالا برای مشتریانش در نظر گرفته‌است. که شما با استفاده از این کدهای تخفیف می‌توانید در هنگام خرید مبلغ کمتری را بپردازید.

در این میان سایت‌های متنوعی نیز وجود دارد که شما با مراجعه به این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌توانید از کدهای تخفیف موجود در سایر مجموعه‌ها و فروشگاه‌ها آگاه شوید. موپُن یکی از این سایت‌هاست که شما با مراجعه به آن می‌توانید به صورت کاملاً رایگان و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای از کدهای تخفیف که در آن قرار گرفته‌است استفاده کنید.

Picture6

لذت خرید آنلاین با تخفیف

با مراجعه به سایت موپُن می­توانید نام فروشگاه یا مجموعه­ ی مورد نظرتان را جست­وجو کنید و کدهای تخفیف مربوط به آن را مشاهده کنید. شما می­توانید عبارت­هایی مثل کد تخفیف دیجی پلاس و… را در این سایت جست ­وجو کنید تا سریع­تر کد تخفیف مورد نظرتان را بیابید.

یکی از مزیت­های خرید آنلاین استفاده از این کدهای تخفیف و توانایی مقایسه قیمت و کیفیت محصولات با یکدیگر است. این مقایسه باعث می­شود بتوانید در نهایت محصولی با قیمت مناسب­تر و کیفیت­ بهتر را پیدا کنید و آن را به سبد خریدتان اضافه نمایید. استفاده از این کدهای تخفیف باعث می­شود تا افراد بتوانند در این شرایط اقتصادی و گران­ بودن اکثر محصولات، کالاهای مورد نیازشان را با قیمت کمتری خریداری کنند. این تخفیف ­ها گاهی مبلغ زیادی از هزینه نهایی را کسر می­کند برای مثال ما شاهد تخفیف ۸۰ درصدی دیجی کالا بر روی برخی محصولاتش هستیم.

جمع‌بندی

در سال‌های اخیر افزایش قیمت محصولات و افزایش تورم در کشور ایران، باعث‌شده تا معیشت مردم روز به روز سخت‌تر شود. یکی از راه‌هایی که می‌توان با کمک آن کمی از هزینه‌های روزمزه کاست، استفاده از کدهای تخفیفی است که فروشگاه‌های آنلاین روی محصولات خود قرار می‌دهند. به وسیله‌ی این کدها می‌توانید محصولات بیشتر را پرداخت مبلغ کمتری تهیه کنید و در این اوضاع اقتصادی، هزینه‌ی کمتری بپردازید

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۴

آقای رییس ی همش دروغ بگین خوبه افرین

ناشناس شنبه , ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۲

آقای رییس ی کم وعده وعید تحویل این مردم بیچاره وگشنه بدهید

پوریا سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

ای کاش مسولین کمی خجالت سرشون می شد واز خجالت.د ق می کردند

ناشناس سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

آقای رئیسی محترم مردم رو بدبخت کردین

ریحانه سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۹

راست میگی دولت روحانی کرونا بود خیلی بد بود?

وحید سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۶

خوبه آقای روحانی و دولت قبل و ویروس کرونا بود خوبه برای بهانه و توجیه

وحید سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۵

خوب آقای روحانی و ویروس کرونا بود وگرنه چه بهتر ای پیدا میکردید

آخرین اخبار