ضمن قدردانی  از تلاش‌های احمد قره چاهی

رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان نی ریز منصوب شد

fileLoader

به گزارش اول فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی عسکرجمشیدی در آیین معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان نی ریز ، گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و اثرگذارترین مجموعه در کشور بیش از ۴۰ میلیون مخاطب مستقیم دارد و قدرتمند ترین نهادی است که در جامعه ما وجود دارد .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: همین ویژگی موجب گردیده تا آموزش و پرورش همیشه مورد توجه سیاستمداران باشد و آنان  به نوعی تلاش کنند تا وارد این حریم بشوند و از پتانسیل این مجموعه به نفع خودشان استفاده کنند لذا همیشه اوضاع و احوال آموزش و پرورش را رصد می‌ نمایند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه آموزش و پرورش جایگاهی بسیار مقدس است گفت:  کسانی که در این جایگاه  قرار می گیرند چون مورد توجه بسیاری از اقشار جامعه از جمله سیاست گذاران و سیاستمداران جامعه هستند باید خیلی مراقب باشند تا مبادا در مسیری حرکت کنند که آسیبی به جامعه برسد.

جمشیدی با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش  گفت:  نهاد آموزش و پرورش به دلیل گستردگی که دارد خیلی مورد توجه است به نحوی که در دورترین نقاط کشور حتی جاهایی که چند دانش آموز بیشتر وجود ندارد ،  پرچم کشور عزیزمان را معلمین به اهتزاز در آورده اند و با همت آنهاست که در واقع ارائه خدمات دولتی در دورترین و محروم ترین نقاط کشور کاملا هویدا و آشکار میگردد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس  گفت: اگر بخواهیم در عرصه مدیریتی مان تغییر ایجاد کنیم باید این تغییر را از خودمان شروع کنیم و تفکر برنامه ای اولین شرط تغییر در جامعه ای است که مدیران ما مسئولیت می پذیرند.

جمشیدی با تاکید بر اینکه یک مدیربرنامه محور برای لحظه لحظه زندگی فردی ، اجتماعی و کاری  خود برنامه دارد، گفت: یک مدیر توسعه یافته مدیری است که بتواند در دانش ،  بینش ، رفتار فردی و نهایتا رفتار جمعی زیرمجموعه اش اثرگذار باشد یعنی از تغییرات در دانش کارکنان شروع کند سپس در بینش ، رفتار فردی و برسد به رفتار جمعی و نهایتا روزی برسد به جایی که همه کارکنان زیر مجموعه اش در واقع مدیران توسعه یافته باشند.

وی با بیان اینکه نگاه توسعه یافته نگاهی است که در آن به همه افراد با عدالت نگاه می‌شود گفت: در این دیدگاه تفاوت افراد در این است که آن فرد از چه پتانسیل ، قدرت ، جایگاه و استعدادی برخوردار است و به رنگ پوست و نژاد و گروه توجه نمیکند .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:  در حوزه مدیریتی باید به دنبال کار پایدار و ماندگار باشیم کاری که در جامعه اثر گذار باشد چرا که ماندگار ترین انسان ها در طول تاریخ اثرگذار ترین آنها هستند افرادی مثل احمد نیریزی که در همین شهر معروف هستند.بنا بر این  اگر کسی بخواهد یاد او در دوران مدیریتش ماندگار شود باید اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت امور نیازمند کمک و یاری ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش نیز هستیم گفت: برای اینکه سایر نهادها و ارگانها با آموزش و پرورش همسو شوند و ظرفیت های خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند مهمترین شرط آن این است که با آنها تعامل داشته باشیم.

 جمشیدی یادآور شد: مهمترین کارمان در آموزش و پرورش توانمندسازی نیروی انسانی است، توانمندسازی نیروی انسانی برای تدریس و امور اجرایی به ویژه توانمند سازی مدیران مدارس چراکه اگر مدیران ما توانمند باشند و نگاه  و رفتارشان مبتنی بر آخرین یافته های علمی و پژوهشی باشد قطعاً در کارمان موفق تر خواهیم بود.

وی با تاکید بر نقش مدیران در تحقق اهداف سازمانی گفت: نحوه مدیریت و چترحمایتی رئیس اداره با هر نگاه و دیدگاه خاصی که دارد باید بر سر همه معلمان گسترده باشد و نگاه او تنها به یک قشر، محدوده و یا جناح خاص محدود نشود.

در این مراسم ضمن قدردانی  از تلاش‌های احمد قره چاهی رییس سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان نی ریز ،امیر ولی زاده به عنوان رییس جدید این اداره معرفی  شد.


اخبار استان فارس/تازه ترین اخبار استان فارس/ استان فارس/اخبار/خبر فارس/اخبار شهرستانهای فارس/جدیدترین خبرهای استان فارس/ خبر/اخبار

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار