چاپ کد خبر: 142811
19 اردیبهشت 1403

راهکارهای رفع بوی ضخم ماهی از خانه پس از طبخ

شاید بسیاری از افراد بخاطر بوی بد و ضخم ماهی آن را نپزند.اما جای نگرانی نیست زیرا در این مطلب به شما چند روش برای از بین بردن بوی ماهی بعد از طبخ و حتی قبل پخت آن را نیز به شما یاد می دهیم.پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

از بین بردن بو بد ماهی

راهکارهایی برای از بین بردن بوی ماهی برای زمان پخت

چگونه بوی بد ماهی را قبل از پختن از بین ببریم؟ بسیاری از ما به خاطر بویی که ماهی در آشپزخانه راه میاندازد، از طبخ آن طفره میرویم. ولی از بین بردن بوی ماهی کار خیلی سختی نیست. به خصوص برای ما ایرانی ها که عاشق استفاده از ادویه‌ و مواد معطر در غذاها هستیم. در ادامه روش‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر کمک به طبخ بهتر ماهی و کم کردن بوی زهم آن، عطر و مزه کلی غذای شما را بهبود می‌بخشند.

از بین بردن بوی ماهی با شیر

ماهی یا هر غذای دریایی را در مقداری شیر بخوابانید و سپس آن را آب بکشید. این اتفاق باعث می شود که بوی بد ماهی گرفته شود و دیگر هنگام غذا خوردن و پخت آن راحت باشید.

ترکیب نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه برای از بین بردن بوی ماهی

باید ماهی را یک ساعت یا بیشتر داخل این ترکیب نگه دارید و سپس آن را با آب بشویید و بعد طبخ ماهی را انجام دهید.

تاثیر استفاده از سرکه در کاهش بوی ماهی

سرکه ۵۰ درصد بوی بد ماهی را از بین می برد. فقط باید ماهی را به مدت ۵ دقیقه داخل سرکه بخوابانید و سپس آن را آب بکشید و آن را پخته و یا سرخ کنید.

لیمو برای از بین بردن بوی ماهی

لیمو را مستقیماً برای غذا استفاده کنید. سیتیریک اسید موجود در لیمو به شدت بو را خنثی کرده و یک بوی خوشایند به ماهی می دهد. ماهی را تمیز کنید و بعد مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آن را سرخ کنید.

تاثیر استفاده از زنجبیل در زمان پخت ماهی

باید مقداری زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس دانه های زنجبیل را نیم ساعت قبل از پخت آن، روی ماهی قرار دهید.

از بین بردن بوی ماهی با نمک

بعد از این که ماهی را تمیز کردید، مقداری نمک روی آن بمالید تا بوی بد آن از بین برود. اجازه دهید که ماهی پنج دقیقه داخل نمک بماند و بعد آن را آب بکشید و وارد مرحله پخت کنید.

از بین بردن بوی ضخم ماهی

از بین بردن بوی ضخم ماهی از روی دست

استفاده از لیمو

دستان خود را با آبی که برش های لیمو را درآن خیسانده اید بشویید. فقط مراقب هر گونه زخم یا بریدگی روی دست خود باشید چرا که اسیدی بودن لیمو سبب سوزش آن می شود .

استفاده از سرکه

دستان خود را با سرکه سفید شسته و سپس آبکشی نمایید. مجددا همانند روش اول مراقب زخم و بریدگی روی دست خود باشید.

استفاده از نمک

بلافاصله پس از تهیه ماهی دستانتان را بشویید و سپس مقداری نمک ( تقریبا یک قاشق غذاخوری ) نمک در کف دست خود بریزید. از نمک به عنوان اسکراب استفاده کرده و سپس دستانتان را بشویید . فقط توجه داشته باشید در صورتی که زخم وبریدگی بر دست خود دارید مراقب باشید زیرا نمک سبب سوزش آن خواهد شد.

استفاده از صابون استیل

صابون های جادویی استیل نیز عالی هستند. شما می توانید به مدت ۳۰ ثانیه دستان خود را با این صابون زیر آب روان و خنک بشویید. صابون های استیل فاقد مواد شیمیایی هستند بنابراین با پوست و محیط زیست سازگار خواهند بود. از این صابون می توانید برای ازبین بردن بوی سیر و پیاز نیز استفاده کنید.

از بین بردن بوی ضخم ماهی

رفع بوی ضخم ماهی از خانه پس از طبخ

برای از بین بردن بو یا محدود کردن آن می توانید:

  •  یک لیمو را از وسط برش دهید و به مدت ۱۰ دقیقه در آب کمی بجوشانید. بخار آب رایحه لیمو را پخش کرده و به خنثی کردن بوی بد کمک می کند.
  •  یک کاسه از سرکه سفید را به مدت یک شب در محیط آشپزخانه قرار دهید.
  •  آب را با چند عدد میخک به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید.
  •  آب را با کمی سرکه سفید بجوشانید.
  •  در یک تابه مقداری روغن زیتون را گرم کرده و کمی دارچین به آن اضافه کنید.
  •  آب را به همراه یک پیاز بجوشانید.
  •  برای رفع بو می توانید تمام راه کارهای ذکر شده را به کار ببرید.

چرا ماهی بو می دهد ؟

به منظور مقابله با شوری آب دریا سلول های موجودات دراقیانوس پر از اسیدهای آمینه و آمین ها هستند. تری متیل آمین اصلی ترین آن ها می باشد. هنگامی که ماهی یا صدفی می میرد آنزیم های باکتریایی به گوشت حمله کرده و ماهیچه های ماهی حاوی تری متیل آمین اکسید شروع به تجزیه شدن کرده و منجر به بوی بد ماهی می شود.

ماهی هر چه تازه تر باشد بوی آن کم تر بوده بنابراین اگر ماهی بوی خیلی بدی داد آن را خریداری نکنید زیرا احتمالا کاملا پیر بوده است یا زمان زیادی از صید آن گذشته است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار